دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
شهردار نوشهر از احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر خبر داد و گفت: مجوز و موافقت اولیه برای احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر صادر شد.

به گزارش آوای خزر، علی امانی شهردار نوشهر از نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر رونمایی کرد و گفت: جانمایی این جزیره در منطقه زیبا با چشم‌انداز رویایی از جنگل و دریا در ورودی شرقی این شهرستان مقابل پارک نگین قرار دارد که طرح مطالعاتی و طراحی آن توسط شرکت طراحان بندر سازه پارس صورت گرفته است.

وی گفت: در سال جدید مقدمات برگزاری فراخوان جهت تعیین سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شروع کار در دستور کار قرار می‌گیرد چرا که مجوز آن توسط اداره سازمان بنادر و دریانوردی و میراث فرهنگی و گردشگری مازندران صادر شد.

شهردار نوشهر اضافهکرد: در طراحی این جزیره منحصر به‌فرد که به شکل گل اُرکیده از گل‌های زیبا و خاص منطقه نوشهر است، الهام گرفته شد و دو برج آن نیز برگرفته میوه بلوط جنگل‌های هیرکانی است و در ساخت آن تمام مسائل محیط زیستی اعمال خواهد شد.

شهردار نوشهر تاکید کرد؛ این جزیره در فاصله یک کیلومتری ساحل در عمق چهار و نیم متر تا هفت متر آب که با یک پل و عرشه به ساحل وصل می‌شود، همچنین وسعت این جزیره ۱۸ هکتار است که در طراحی آن امکاناتی همچون اسکله با  قابلیت پذیرش ۳۰۰ شناور تفریحی، هتل پنج ستاره، رستوران دریایی، شهر بازی، مجوعه ورزشی و تفریحی، استخر، سالن همایش،باند فرود بالگرد و غیره در نظر گرفته شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه برای احداث این جزیره از رسوبات و ماسه‌های دریایی استفاده خواهد شد، بیان کرد: حوضچه آرامش جزیره قابلیت پذیرش کشتی تفریحی تا طول ۴۰ متر را دارد و از مزایای آن می‌توان به تحول صنعت توریسم و جذب گردشگران، اشتغال‌زایی به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم و کمک به اقتصاد پایدار شهر اشاره کرد./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها