دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران در گفتگو با آوای خزر اعلام کرد:
پیوستن ۱۵ هزار کارمند مازندران در طرح
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفتگویی به مهمترین اقدامات انجام‌شده این اداره‌کل در یک‌سال گذشته پرداخت که ازجمله آن می‌توان به تأمین اعتبار حاشیه‌نشینی، افزایش سمن‌ها، تلاش برای پایدارسازی حقوق و امنیت ناجیان غریق و پیوستن ۱۵ هزار کارمند استانداری به طرح "هر کارمند، حامی یک فرزند معنوی"، اشاره کرد.
رجبی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، با اشاره به معاونت‌های مختلف دفتر اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران که یکی از آن‌ها معاونت مردم‌نهاد است، اعلام کرد: نخستین اقدامی که در این بخش به دستور استاندار انجام دادیم، تشکیل سمن‌ها بود و توانستیم تعداد سمن‌های شهری را به ۳۲۰، و سمن‌های روستایی را به ۲ هزار و ۱۸۰ تشکل مردم‌نهاد برسانیم.

وی ادامه داد: تفاهمنامه‌ای را نیز با اداره‌کل آموزش و پرورش داشتیم که تاکنون ۱۸۰ هزار دانش‌آموز استان عضو سمن‌های مختلف شدند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با یادآوری اینکه به دستور وزیر کشور دو مجمع مشارکت‌های مردمی را در راستای تحقق اهداف ستاد کرونا تشکیل دادیم، بیان کرد: کمیته اجتماعی این مجمع را نیز فعال کردیم. تنها در حوزه سبد کالا به محرومین، هنرمندان و مهد‌های کودک به ۹۰ هزار نفر کمک شد، ضمن اینکه سمن‌ها با سپاه، ستاد‌های نماز جمعه و دستگاه‌های اجرایی استان در تهیه و توزیع سبد کالا به محرومین مشارکت داشتند و کار‌های به‌سزایی انجام دادند.

* کمک به تهیه تبلت یا گوشی برای ۲۰ هزار دانش‌آموز استان

رجبی با اعلام اینکه به‌دلیل شیوع کرونا و تغییر سبک تحصیل، ۲۰ هزار دانش‌آموز استان احتیاج به تبلت و گوشی داشتند، افزود: برای ۶ هزار نفر وام کم‌بهره تأمین شد و ۱۴ هزار گوشی یا تبلت با کمک خیران خریداری و تحویل دانش‌آموزان نیازمند شد.
 

پیوستن 15 هزار کارمند مازندران در طرح

 

* تهیه ۴۵۰ سری جهیزیه توسط ستاد جهیزیه شهرستان‌ها

مدیرکل هماهنگی امور اجتماعی استانداری مازندران در بخش دیگری از این گفتگو اشاره‌ای به تشکیل ستاد جهیزیه در شهرستان‌ها با مدیریت فرمانداران و رهبری ائمه جمعه داشت که این ستاد علاوه بر فعالیت‌های کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام است و در سال ۹۹ نزدیک به ۴۵۰ سری جهیزیه را به دست خانواده‌های نیازمند رساندند.

* عضویت ۱۵ هزار کارمند مازندران در طرح "هر کارمند، یک فرزند معنوی"

وی از اجرای طرح "هر کارمند، حامی یک فرزند معنوی" در مازندران همگام با سایر استان‌ها خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ یتیم در استان داریم و تاکنون از ۹۰ هزار کارمند، ۱۵ هزار نفر به عضویت این طرح درآمدند، درصدد هستیم که همه کارمندان را عضو کنیم و اگر این اتفاق صورت بگیرد؛ هر یتیم که در حال حاضر ۳۵۰ هزار تومان در ماه حقوق می‌گیرد؛ این عدد به ۸۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

* آغاز نهضت ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومین در مازندران

علی رجبی در ادامه گفتگو از آغاز نهضت ساخت مسکن محرومین در استان توسط بسیج سازندگی خبر داد و تصریح کرد: ۲ هزار خانوار از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در این طرح بزرگ از نعمت مسکن بهره‌مند می‌شوند. این خانه‌ها با ۵۰ میلیون تومان وام کم‌بهره و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض ساخته می‌شوند.

پیوستن 15 هزار کارمند مازندران در طرح

 

* جذب ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حاشیه‌نشینان در سال ۹۹  

وی همچنین به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به دستگاه‌های استان برای انجام فعالیت‌های تکلیفی خود در مناطق حاشیه‌نشین استان در سال ۹۹ اشاره و بیان کرد: خوشبختانه اقدامات خوب و مؤثری در این حوزه صورت گرفته است.

* تلاش برای پایداری حقوق ناجیان غریق مازندران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در بخش دیگری از گفتگو از پرداخت حقوق معوق ۴ ماهه ناجیان غریق استان در سال ۹۹ گفت و اینکه برنامه داریم باتوجه به اپلیکیشن و جی. آی. اس که در دریا انجام دادیم؛ و مُچ‌بند‌های هوشمندی که برای نخستین‌بار برای سرناجی‌ها تهیه کردیم تا به‌صورت هوشمند و اطلاع‌رسانی جهت نجات غریقان استفاده شود، فعالیت ناجیان غرق با کیفیت بهتری انجام بگیرد.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که امسال حقوق ناجیان غریق را پایدار کنیم؛ یعنی از قبل حقوق‌شان مشخص باشد.

دیدار با هنرمندان و اساتید، مشارکت در چاپ کتاب، جشنواره‌های عیدانه  عید تا عید، تئاتر، و مشارکت در جشنواره داستان کوتاه، همچنین تشکیل ستاد ازدواج آسان، و تشکیل شورای عالی ورزش ازجمله برنامه‌های انجام‌شده بود که مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در راستای برنامه‌های نشاط اجتماعی و سرمایه اجتماعی به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها