دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

پیشنهاد ۲۴ رهبر جهان برای معاهده‌ بین‌المللی مقابله با همه‌گیری‌ها
۲۴ رهبر جهان خواستار یک معاهده بین‌المللی جدید برای کمک به مقابله با همه‌گیری‌های آینده هستند. در مقاله‌ای که در روزنامه‌های جهان منتشر شده است، رهبران، این کشورها از جمله فرانسه، آلمان، کره جنوبی و آفریقای جنوبی نوشته‌اند که ویروس کرونا بزرگترین چالش برای جامعه جهانی از زمان وقوع جنگ جهانی دوم است. آنها نوشته‌اند کشورها باید در آینده آمادگی بیشتری داشته باشند و دسترسی جهانی و عادلانه به واکسن ها، داروها و تشخیص‌ها را تضمین کنند. آمریکا و چین در میان امضا کنندگان متن نیستند.

بهبودی کامل بشار اسد و همسرش
دفتر ریاست‌جمهوری سوریه اعلام کرد که تست کرونای رئیس‌جمهوری این کشور و همسرش منفی شده است. بنا به این بیانیه، اسد و همسرش وظایف روزانه خود را از سر گرفته‌اند. این بیانیه تصریح کرد: «با پایان دوران قرنطینه، نشانه‌های ابتلا به کرونا از میان رفته و تست پی‌سی‌آر بشار اسد و همسرش منفی اعلام شده و این دو وظایف روزانه خود را از سر گرفتند.»

واکنش ایران به پیشنهاد احتمالی دولت بایدن
در صحفه توئیتری نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد آمده است: ایران در مورد موضوعات با سایر مشارکت‌کنندگان برجام در تماس است. این یادداشت، ادامه می‌دهد: هیچ پیشنهادی برای پیوستن مجدد ایالات متحده به برجام نیاز نیست. این فقط به یک تصمیم سیاسی ایالات متحده نیاز دارد تا تمام تعهدات خود را طبق این توافقنامه به طور کامل و فوری اجرا کند و به قطعنامه ۲۲۳۱ پایبند باشد. تارنمای پولیتیکو روز دوشنبه در گزارشی مدعی شد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای شکستن بن‌بست مذاکرات هسته‌ای، پیشنهاد جدیدی به ایران ارائه خواهد کرد.

ادعای اسرائیل درباره ایران و هشدار به شهروندانش
آژانس امنیت ملی اسرائیل روز دوشنبه در بیانیه‌ای به شهروندان خود درباره سفر به گرجستان، آذربایجان، ابوظبی، دبی، بحرین، اقلیم کردستان عراق، ترکیه، اردن و مصر هشدار داد. اسرائیل ادعا کرده است: ارزیابی می‌کنیم که ایران در آینده نزدیک علیه اهداف اسرائیلی اقدام خواهد کرد.

نخستین جلسه دادگاه پلیس متهم به قتل جورج فلوید برگزار شد
نخستین جلسه دادگاه «دِرِک شُووین » (Derek Chauvin) پلیس متهم به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که پنجم خرداد ۱۳۹۹ به دست این مامور پلیس به قتل رسید، تحت تدابیر شدید امنیتی در شهر مینیا پولیس ایالت مینه سوتا برگزار شد.

ارتباط انتخابات ۱۴۰۰ با ظهور امام زمان از نگاه یک اصولگرا
علیرضا پناهیان با بیان اینکه ظهور چیزی از جنس سیاست است گفت: رأی‌گیری و انتخابات بیش‌تر از این که بخواهد جامعه ما را آباد کند، می‌تواند جهان را آزاد کند. چون ملت ایران، اگر از حضور در رأی گیری‌ها و در امتحان انتخابات، سربلند بیرون بیاید، کافی است برای اینکه حضرت ظهور کنند.

روحانی: بخاطر انتخابات، مشکلات را چند برابر جلوه می‌دهند
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور بیان کرد: رشد اقتصادی بر مینای نه ماهه بالای 2 درصد مثبت است. نباید برخی به دلیل انتخابات و یا انتقام از انتخابات قبلی که متاسفانه ما انتقام را رها نمی‌کنیم، مشکلات را چند برابر جلوه بدهیم. در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار از صد قلم کالا که برای مردم مهم است و باید در اختیار مردم باشد، تقریباً 95 تا 97 شرایطش قابل قبول است. دو سه کالا شرایطش غیرقابل قبول است که باید به شرایط قابل قبول برگردد.

چین مخالف انتشار متن سند همکاری ۲۵ ساله؟
علی ربیعی درباره امضای سند «برنامه همکاری جامع ایران و چین» گفت: انتشار متن کامل مشروط به موافقت طرفین است. ما هیچ ملاحظه ای برای انتشار آن نداریم اما شاید نظر طرف چینی متفاوت باشد. این سند صرفاً یک نقشه راه است و حاوی هیچ تعهدی برای طرفین نیست. این چارچوب کلی و ظرفیتی است که در طول زمان باید از طریق توافقاتی در حوزه علایق مشترک تکمیل شود. او گفت: در همین راستا وزارت امور خارجه اقدام به انتشار گزارش برگ نموده است که حاوی کلیت این سند می باشد و با اطمینان اعلام می کنم سرفصلی فراتر از آنچه در گزارش برگ آمده وجود ندارد.

فوت ۹۱ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۰۲۵۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۱۰ فرودین ۱۴۰۰ گذشته خبر داد که یک هزار و ۳۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۳۴ نفر رسید. لاری گفت: ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها