دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
دانشمندان آمریکایی تاکید دارند افراد باید به نظافت محیط کار و خانه خود اهمیت دهند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از سیترون هایجن، توجه به نظافت و بهداشت بسیار پراهمیت است، زیرا مانع از ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف می‌شود. بسیاری از افراد نمی‌دانند در طول روز با چه میزان میکروب و عوامل بیماری زایی در تماس هستند، به همین دلیل توجه به بهداشت، اهمیت دارد.

در این مطلب به جالب‌ترین نکات درباره بهداشت و نظافت می‌پردازیم:

۱- توانایی رشد خارق العاده میکروب‌ها

یکی از مواردی که کمتر به آن توجه می‌شود توانایی زاد و ولد میکروب هاست. یک باکتری می‌تواند طی یک روز با تقسیمات پیاپی به ۸ میلیون عدد برسد. حال تصور کنید بی توجه به بهداشت به چه آسانی می‌تواند باعث بیمار شدن افرادو یا انتقال آن به دیگران شود.

۲- خطر کنترل تلویزیون

شاید باورش سخت باشد اما سالیانه عفونت‌های پخش شده از طریق کنترل تلویزیون باعث مرگ ۹۰ هزار نفر می‌شود. تحقیقات دانشمندان دانشگاه آریزونا آمریکا نشان داده است کنترل تلویزیون می‌تواند باعث مقاومت آنتی بیوتیکی در مقابل باکتری استافیلوکوکس شود. برای درک بهتر موضوع باید بدانید کنترل تلویزیون از کاسه توالت کثیف‌تر است و به راحتی می‌تواند باعث انتقال عوامل بیماری زا میان افراد شود.

۳- میز غذاخوری

یکی از مواردی که می‌تواند باعث انتقال عوامل بیماری زا شود، میز‌های کثیف غذاخوری در رستوران هاست. رستوران داران باید این نکته را در نظر داشته باشند که پاکیزگی علاوه بر جلوگیری از انتقال بیماری، به مشتری مداری و رضایت ارباب رجوع منجر می‌شود. تحقیقات نشان داده است ۷۴ درصد افراد پس از مشاهده میز‌های آلوده رستوران از مراجعه مجدد به آنجا اجتناب کرده اند.

۴- دستان خود را خشک کنید

بلافاصله پس از شستن دست‌های خود، دستشویی را ترک نکنید. شما در واقع با شستن دست‌های خود تنها نیمی از اقدام بهداشتی لازم را انجام داده اید. برای پاکیزگی محیط و جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا باید دستان خود را با دستمال توالت پاکیزه خشک کنید. شاید تعجب آور باشد؛ اما افراد با دستان خیس می‌توانند ۱۰۰۰ برابر بیشتر باعث انتقال باکتری شوند.

۶ حقیقت جالب درباره نظافت و رعایت مسائل بهداشتی

۵- دستان خود را با آب و صابون بشویید

برای شستن درست دستان باید به مدت ۴۰ تا ۶۰ ثانیه با آب و صابون این کار را انجام دهید. این کار باید به دفعات در طول روز انجام شود تا از انتقال عوامل بیماری زا به دیگران جلوگیری به عمل آید. شستن دست‌ها پس از اجابت مزاج بسیار ضروری است و اجتناب از آن می‌تواند باعث انتقال باکتری ها، ویروس ها، و حتی انگل به دیگران شود.

۶- میز کار یا کاسه توالت؛ کدام پاکیزه‌تر است؟

شاید این سوال عجیب به نظر برسد، اما یک میز کار که تمیز نگه داشته نشده باشد از کاسه توالتی که هر روز به آن مراجعه می‌کنید کثیف‌تر است. دلیل این امر بسیار ساده است، کاسه توالت به صورت روزانه چند نوبت به وسیله مایع سفید کننده و سایر مواد شوینده ضدعفونی می‌شود، اما به ندرت کسی به ضدعفونی کردن میز کار خود اهمیت می‌دهد. همین حالا بیش از ۱۰ میلیون باکتری بر روی میز کار ناپاکیزه شما وجود دارد. یک مطالعه نشان داد بر روی میز کار ۶۰ درصد از افراد باکتری خطرناک استافیلوکوکس وجود داشته است.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار