دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۷
رییس اداره محیط زیست میاندورود اعلام کرد
تولید و جمع‌آوری روزانه 42 تن پسماند در میاندورود/ انتقال پسماندهای عفونی میاندورود به شهرستان همجوار
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود گفت: روزانه 42 تن پسماند در این شهرستان تولید و جمع‎آوری می‌شود که اقدامات خوبی در زمینه ساماندهی آنها انجام شده است.  

ید محمود هادیان" در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در شهرستان ساری با اشاره به اینکه در سال گذشته 72 مورد استعلام در خصوص فعالیت واحدهای صنعتی و خدماتی در شهرستان میاندورود انجام شده است، این استعلامات را شامل 66 واحد احداثی و 6 واحد بهره‌برداری عنوان کرد.
وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی و خدماتی میاندورود به‌صورت روزانه و شبانه پایش می‌شوند، افزود: در سال گذشته، 3 واحد مشمول عوارض آلایندگی شده‌اند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود با اذعان به اینکه "واحدهای صنعتی مشکل مدیریت پسماند دارند"، اظهار کرد: واحدهای صنعتی بزرگ در میاندورود به دلیل توسعه شهری و روستایی در بافت مسکونی قرار گرفته‌اند که استقرار آنها معضلات زیست‌محیطی را به بار آورده است.

این مسوول ادامه داد: البته با نظارت و پایش مستمر، تاحدودی آلایندگی واحدهای بزرگ صنعتی کاهش داشته است اما کافی نیست و حتماً باید به حد استانداردهای زیست‌محیطی برسند.
هادیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در زمینه ساماندهی پسماندهای شهر سورک، گفت: در حال حاضر روزانه 42 تن پسماند در شهرستان میاندورود تولید و جمع‌آوری می‌شود و مدیریت خوبی برای ساماندهی آنها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تنها راه حل کاهش پسماندها بحث تفکیک زباله از مبدأ است که امیدواریم با پیگیری سازمان مدیریت پسماند اقدامات خوبی لحاظ شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود، یکی از مهم‌ترین اقدامات محیط زیست این شهرستان را ملزم کردن واحدهای صنعتی به انجام خوداظهاری بود و اینکه تمامی مجموعه‌ها تحت رصد قرار می‌گیرند.

تولید و جمع‌آوری روزانه 42 تن پسماند در میاندورود/ انتقال پسماندهای عفونی میاندورود به شهرستان همجوار

هادیان همچنین گریزی به بحث ساماندهی زباله‌های بیمارستانی زد و گفت: از آنجا که میاندورود فاقد بیمارستان است، پسماندهای عفونی مراکز بهداشتی روستایی به‌صورت متمرکز جمع‌آوری شده و به سایت بهشهر منتقل می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد که در سال‌جاری یکی از واحدهای صنعتی میاندورود با رعایت ضوابط محیط زیست بتواند به‌عنوان واحد "صنعت سبز" معرفی شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود یکی دیگر از اقدامات زیست‌محیطی این شهرستان را نظارت بر فعالیت کارواش‌ها عنوان کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته، تعدادی به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شدند و مابقی نیز مشمول این فرایند قرار خواهند گرفت.

هادیان در پایان اعلام کرد: با پیگیری انجام‌شده، 2 کشتارگاه مستقر در میاندورود به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شدند که در گذشته معضل پساب‌های این کشتارگاه از دغدغه‌های مردم بومی بوده است.

به گزارش آوای خزر، جمعیت شهرستان میاندورود براساس آخرین سرشماری(سال 95) به 55 هزار و 53 نفر می‌رسد، میاندورود به مرکزیت شهر سورک در سال 89 به‌عنوان شهرستان، از ساری جدا شد. از آنجا که این شهرستان بین رودخانه‌های تجن ساری و مهروان‌رود نکا یعنی دو شهرستان شرقی و غربی قرار دارد، میاندورود نام گرفته است.

مزارع زیبای دشت و محصولات کشاورزی به‌ویژه مرکبات میاندورود از شاخصه‌های مهم آن هستند، ساحل زیبای گهرباران و پناهگاه دشت ناز - به‌عنوان مرکز اصلی تکثیر در اسارت گوزن زرد ایرانی -  نیز از دیگر موهبت‌های خدادادی در این شهرستان هستند.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار