دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹
متخصص تغذیه النا کالن در مقاله‌ای غذا‌هایی را نام می‌برد که می‌توانند در شب بدون ترس از اضافه‌ وزن مصرف شوند. تخم مرغ، ماهی کم‌چرب، سبزیجات آب‌پز و.... پیشنهاد متخصص تغذیه روس برای مصرف در شام شبانه است.

به گزارش آوای خزر، متخصص تغذیه النا کالن در مقاله‌ای غذا‌هایی را نام می‌برد که می‌توانند در شب بدون ترس از اضافه‌ وزن مصرف شوند. وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت‌های شدید منجر به ناامیدی و شکست در رژیم غذایی می‌شود، بنابراین بهتر است یک شام کوچک سه ساعت قبل از خواب بخورید.

۶ غذای ایده‌آل برای از دست دادن وزن

وی گفت: "اگر با شکم پر به رختخواب بروید، خوابیدن به‌موقع دشوار خواهد بود و صبح بیدار شدن از خواب بسیار دشوارتر. شما همچنین باید فقط از یک بشقاب کوچک استفاده کنید. بشقاب کوچک یک ترفند روانشناختی است که کمک می‌کند تا کمتر غذا بخوریم". برای یک میان‌وعده سبک شام، این متخصص تغذیه ۶ غذای زیر را در وعده شام توصیه می‌کند:

۱ - سبزیجات تازه که در مدت ۳۰-۴۰ دقیقه هضم می‌شوند و در معده سنگینی ایجاد نمی‌کنند.

۲ - فرآورده‌های لبنی تخمیرشده به سرعت هضم می‌شوند، حاوی پروتئین و باکتری‌های پروبوتیک هستند که تأثیر مفیدی بر عملکرد دستگاه گوارش دارند و به کاهش وزن موثرتر کمک می‌کنند.

۳ - تخم مرغ با کرفس و سایر سبزیجات

۴ - ماهی کم‌چرب سریع‌تر از گوشت گوسفند یا گوشت گاو هضم می‌شود.

۵ - مرغ یا بوقلمون، ترجیحاً پخته یا بخارپز

۶ - پنیر کم‌چرب: پنیر فتا یا موزارلا. گرسنگی را به سرعت برطرف کرده و متابولیسم را تسریع می‌کند./اسپوتنیک

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
آیا با ممنوعیت پذیرش مسافر در استان مازندران در شرایط فعلی موافقید؟
آخرین اخبار