دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد نسبت به سیاست‌های دوگانه در ستاد مبارزه با کرونا گفت: واکسن ایرانی کرونا تا پایان بهار سال جاری به مردم عرضه می‌شود.

به گزارش آوای خزر، پاکمهر با اشاره به شرایط وخیم و نامناسب کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: پیک چهارم ویروس ناشناخته کووید ۱۹ یک بار دیگر چالش بزرگی برای کشور ایجاد کرده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار گفتن بیش از ۲۵۰ شهر در وضعیت قرمز کرونا ماحصل دوگانگی در ستاد مقابله با کرونا در کشور است.

نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اتخاذ محدودیت‌های جدی جهت پیشگیری از فاجعه سونامی کرونا در کشور بیان کرد: دو هفته شوم را پیش رو داریم و این فاجعه را باید در تعطیلات نوروز و عدم اتخاذ سیاست مناسب با شرایط شیوع کرونا جستجو کرد.

وی افزود: با گذشت سه پیک شیوع کرونا و ابتلای تعداد زیادی از هموطنان در پیک چهارم به این ویروس منحوس، آمار نگران کننده تعداد بستری‌ها یک چالش بزرگ به حساب می‌آید.

پاکمهر در ادامه بیان کرد: افزایش تعداد بیماران بستری شده در «آی‌سی‌یو» باعث بالا رفتن نگران کننده میزان تلفات در دو هفته پیش رو خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به تفاوت پیک چهارم کرونا با دفعات گذشته، گفت: تغییر وضعیت یک استان در ۴۸ ساعت از وضعیت زرد به قرمز خود گواه موج سهمگین در هفته‌های پیش رو است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی بیان کرد: علی‌رغم تأثیرات مثبت واکسن در جلوگیری از شیوع کرونا اما هنوز اصل مهم در برابر کرونا پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ضمن تاکید بر سیاست محوری تأمین واکسن مورد نیاز مردم توسط نهادهای ذی‌ربط بیان کرد: بخشی از نیاز کشور را از طریق واردات مرتفع خواهیم کرد اما محدودیت جدی در تولید و رفتارهای خصمانه آمریکا مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت در جلسه این کمیسیون از عرضه واکسن ایرانی تا پایان بهار سال جاری خبر داد که تحقق این امر علاوه بر حفظ سلامت هموطنان نشان دهنده پیشرفت شگفت‌انگیز جوانان این مرز و بوم است./مهر

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار