دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران اعلام کرد که مراکز تعویض پلاک خودرو در تمامی شهرستان‌های استان به دلیل وضعیت قرمز کرونایی تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گزارش آوای خزر، سرهنگ رحیم باقری  فزود که آزمون های آیین نامه و آموزش تئوری و فنی رانندگی هم تا اطلاع بعدی برگزار نمی شود.

وی به شهروندانی که قصد خرید و فروش وکالتی خودرو را دارند توصیه کرد با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها، وکالت نامه‌های مدت دار بگیرند.

طبق آما رسمی راهور ، در مازندران ۱۲ مرکز تعویض پلاک وجود دارد که روزانه به طور میانگین ۹۰۰ تا یکهزار دستگاه موتورسیکلت و یا خودروهای سبک و سنگین را تعویض پلاک می کنند.

همچنین ۱۰۶ آموزشگاه رانندگی پایه یکم ، دوم و سوم در مازندران فعال است.

طرح جامع اعمال محدودیت ها برای کنترل کرونا با هدف حفاظت از مازندران در وضعیت قرمز کرونایی از صبح امروز شنبه با اعمال آخرین مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تشدید و برخورد با متخلفان جدی‌تر شده است.

طبق این گزارش طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر جمعه ۲۵۳ بیمار جدید کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری و ۱۸۴ بیمار هم پس از بهبودی نسبی ترخیص شدند.

همچنین از مجموع بیماران کووید ۱۹ بستری ، ۲۳۶ نفر به خاطر وخامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

شیوع کرونا در مازندران از دوم فروردین ماه امسال پس از طی کردن دستکم ۲ ماه روند کاهشی ، افزایشی شد و طی کمتر از ۲۰ روز آمار بیماران کووید ۱۹ بستری در استان ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

طبق آخرین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که ۱۸ فروردین به روز شد ، مازندران ۱۸ شهرستان قرمز و چهار شهرستان نارنجی دارد و مسیر حرکت کرونا در استان هم به خاطر افزایش روز افزون بیماران بستری به سمت بحرانی شدن است.

بر اساس اعلام مسئولان شهرستان های قائمشهر و آمل ، آمار بیماران بستری در این شهرستان ها با شتاب بیشتری رو به افزایش است به گونه ای که بیمارستان ها در حال پرشدن است. در شهرستان قائمشهر از چند روز پیش نقاهتگاه کرونایی در سالن ورزشی امامعلی حبیبی برپا و تجهیز شده است ./ایرنا 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها