دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
حتما شما هم تبلیغ محصولات مختلف نگهداری از مو و درخشان کردن آن ها را دیده‌اید و به این فکر کرده‌اید که برای داشتن موهای زیبا و درخشان باید هزینه‌های زیادی بپردازید.

آوای خزر/ می‌خواهیم برای شما از راز داشتن موهایی سالم و درخشان پرده برداریم. روشی طبیعی که علاوه بر هزینه‌ی کم، باعث تغذیه‌ی پوست سر شما شده، موها را قوی و درخشان می‌کند. این مواد طبیعی بدون هیچ ماده‌ی مضر شیمیایی و پارابن هستند و سلامت مو و پوست سر شما را در معرض خطر قرار نمی‌دهند.

محافظت از مو به چه قیمتی؟

موهای درخشان - محافظت از مو به چه قیمتی

بسیاری از محصولات محافظت از مو، حتی محصولاتی که در آن ها از مواد طبیعی استفاده شده است، روغن‌های طبیعی lو را از بین می‌برند و همین موضوع بزرگترین مشکل این دسته از محصولات است. بسیاری از شامپوها حاوی مواد نرم‌کننده‌ای هستند که جای چربی طبیعی مو را می‌گیرند و موهای درخشان و ابریشمی به شما می‌دهند. از بین رفتن چربی طبیعی مو در کوتاه مدت اثرات خود را نشان نمی‌دهد اما در طولانی مدت به موها آسیب می‌زند.

شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی برای شست‌وشوی موها، بدون نگرانی از آسیب‌های ذکر شده، موهای خود را با خیالی راحت بشویید و از زیبایی آن ها لذت ببرید. مثلا سرکه‌ی سیب بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست سر، موها را نرم و تمیز می‌کند. سرکه به تنهایی برای تمیز کردن موها کافی است اما اگر مایل باشید می‌توانید آن را با شامپو مخلوط و استفاده کنید. هرچه استفاده از مواد طبیعی بیشتر و منظم‌تر باشد، نتیجه بهتر خواهد بود.

گیاهان مناسب برای شست‌وشوی سر

قرار است از گیاهان زیر برای تهیه‌ی محلول طبیعی شست‌وشوی سر استفاده کنیم. پس بهتر است قبل از استفاده، کمی با خواص و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم.

گیاه دم اسب

موهای درخشان - گیاه دم اسب

این گیاه حاوی مقادیر زیادی سیلیس است که ریشه‌ی مو را تقویت می‌کند.

گیاه دم اسب قابض (منقبض کننده) است و استفاده از آن برای موهای چرب توصیه شده است.

معمولا در شامپوها از سیلیسیم برای ایجاد لایه‌ی محافظ روی مو استفاده می‌کنند اما در واقع این یک کپی‌برداری از خواص گیاه دم اسب است. همچنین دم اسب سرشار از کلسیم، منیزیم، بیوفلاونوئیدها، کروم، پتاسیم، مس و آهن است که به شکل‌های مختلف مو را تقویت می‌کند.

اسطوخودس و رزماری

موهای درخشان - اسطوخودوس و رزماری

اسطوخودوس باعث التهاب پوست سر شده، گردش خون را در آن افزایش می‌دهد و همین موضوع به رشد بهتر موها کمک می‌کند. گیاه رزماری هم بر گردش خون تاثیر مثبت دارد و رشد موها را تحریک می‌کند. رزماری هم مانند گیاه دم اسب کمی قابض است و در تقویت فولیکول‌های مو و جلوگیری از ریزش موها تاثیر دارد.

گزنه

موهای درخشان - گزنه

گزنه منبع خوبی از ویتامین و مواد معدنی است. این گیاه سرشار از کاروتنوئیدهای ویتامین A، ویتامین‌های D، C، B، K و همچنین کلسیم، منیزیم، بور، کروم، سیلیس و دیگر مواد معدنی است. با استفاده از این گیاه می‌توانید به تغذیه‌ی موهای خود کمک کرده، سلامت پوست سر را افزایش دهید. استفاده از گزنه باعث قوی‌تر و سرزنده‌تر شدن موهای شما می‌شود.

ریحان

موهای درخشان - ریحان

این آخرین گیاه دارویی است که در ترکیب شست‌وشوی موی سر قرار است از آن استفاده کنیم و نقش ویژه‌ای دارد. ریحان سرشار از ویتامین‌های A و C، فلانوئیدها و اسیدهای پلی فنولیک است و مانند سایر گیاهان پوست سر را تغذیه می‌کند. اما دلیل ویژه بودن آن در این ترکیب، خاصیت دفع سموم و فلزات سنگین است.

روش تهیه‌ی محلول طبیعی شست‌وشوی سر

موهای درخشان - روش تهیه‌ی محلول شست‌وشوی مو

روش ساخت این ترکیب آسان است اما به زمان زیادی نیاز دارد. پس بهتر است برای آماده کردن آن صبور باشید تا بتوانید از معجزه‌ی این محلول بهره‌مند شوید. آماده سازی این محلول ۵ دقیقه طول می‌کشد اما حدود ۱۴ روز باید صبر کنید تا آماده‌ی مصرف شود.

مواد لازم

  • برگ گزنه: یک چهارم فجان
  • گیاه دم اسب: یک چهارم فنجان
  • ریحان خشک شده: ۳ قاشق غذاخوری
  • اسطوخودوس خشک شده: ۴ قاشق غذاخوری
  • گل محمدی خشک شده: ۳ قاشق غذاخوری
  • سرکه‌ی سیب: ۳ تا ۳/۵ فنجان

طرز تهیه

  1. تمام گیاهان خشک شده را در یک ظرف شیشه‌ای و بزرگ بریزید.
  2. در شیشه را بسته و آن را خوب تکان دهید تا گیاهان خشک شده و پودر شده با هم مخلوط شوند.
  3. در شیشه به اندازه‌ای سرکه بریزید که حدود ۳ سانتیمتر بالاتر از گیاهان خشک شده بیاید.
  4. در شیشه را ببندید و به شدت تکان دهید تا همه‌ی مواد با هم مخلوط شوند.
  5. شیشه را به مدت ۲ تا ۴ هفته در مکانی خنک و تاریک بگذارید و هر روز آن را تکان دهید.
  6. ممکن است سرکه پس از چند روز به سبزیجات جذب شود، اگر سطح سرکه پایین آمد دوباره به اندازه‌ای سرکه بریزید که حدود ۳ سانتیمتر روی گیاهان بیاید.
  7. بعد از ۲ تا ۴ هفته گیاهان را با کمک یک پارچه‌ی پنبه‌ای یا یک صافی ریز صاف کنید. سپس با کمک فیلتر قهوه دوباره آن را صاف کنید.
  8. محلول را در یک ظرف شیشه‌ای تمیز ریخته و نگهداری کنید.

روش استفاده

  • برای هر بار استفاده، مقداری از محلول شست‌وشوی گیاهی را به میزان مساوی با آب مخلوط کنید و موها را با آن بشویید. اگر موهایتان کوتاه است یک چهارم فنجان از محلول، اگر اندازه‌ی آن تا روی شانه است نصف فنجان و اگر بلند است، یک فنجان از محلول را با آب مخلوط کنید.
  • برای شست‌وشو سر خود را به عقب بگیرید و محلول رقیق شده با آب را به آرامی روی موهای خود بریزید.
  • سر خود را به یک سمت خم کنید و از محلول رقیق شده با آب روی موها بریزید و هم‌زمان با کمک انگشتان خود به پخش شدن مایع بین موهایتان کمک کنید.
  • می‌توانید اجازه دهید محلول مدتی روی مو بماند و سپس آن را آبکشی کنید اما اگر زمان کافی برای این کار ندارید مشکلی ندارد. می‌توانید بلافاصله پس از آغشته شدن تمام موها به محلول، آن‌ها را آبکشی کنید.

نکاتی درباره‌ی استفاده از محلول

موهای درخشان - نکاتی درباره‌ی استفاده از محلول

  • از این محلول می‌توانید هر روز یا هفته‌ای یک بار استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید می‌توانید این محلول را پس از شامپو زدن موها استفاده کنید یا آن را جایگزین شامپو کنید.
  • اگر قصد استفاده از محلول را به همین زودی‌ها ندارید گیاهان را با هم مخلوط کنید اما به آن سرکه اضافه نکنید چون سرکه باعث کاهش ماندگاری محلول می‌شود و باید بلافاصله پس از آماده شدن، آن را مصرف کرد.
  • محلول را در ظرف شیشه‌ای تمیز نگه دارید و هر بار برای استفاده مقداری از آن را با آب مخلوط کنید. ترکیب شدن آب با سرکه باعث ایجاد کپک شده، محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها می‌شود. پس بهتر است بلافاصله پس از ترکیب با آب، آن را مصرف کنید.

سخن آخر

موهای درخشان و خوش حالت نشانه‌ی سلامت آن‌ها است ولی باید بدانیم که به هر قیمتی نباید آن‌ها را درخشان کنیم. محصولات کارخانه‌ای بسیاری برای این کار تولید شده‌اند اما به دلیل وجود مواد شیمیایی در ترکیبات آن‌ها استفاده‌ی طولانی مدت از این محصولات به موها آسیب می‌رساند. محلول شست‌وشوی موی گیاهی که در این مطلب آموزش داده شد، یک روش بی‌ضرر و مطمئن برای تقویت و درخشندگی موها است. اگر شما هم روش خاصی برای شست‌وشوی سالم موهایتان و تقویت آن‌ها دارید برای ما در بخش کامنت‌ها بنویسید./wellnessmama

انتهای پیام/1005

برچسب ها: مراقبت از مو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار