دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران اعلام کرد
کمبود نیروی انسانی در اورژانس ۱۱۵ مازندران/ ضرورت تأمین موتورلانس برای مأموریت در شهر‌های پرترافیک/ تماس با ۳۴۴۰۷ برای مشاوره کرونایی
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگویی ضمن ارائه عملکرد نوروزی اورژانس 115 استان، به مسائلی ازجمله کمبود پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی، ضرورت تأمین موتورلانس برای شهرهای پرترافیک، تماس با 34407 جهت مشاوره کرونایی، و واکسینه‌شدن پرسنل عملیاتی اورژانس 115 پرداخت.
دکتر یحیی صالح‌طبری امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر در ساری با تبریک سال نو و ماه میهمانی خدا، در بخش نخست سخنان خود به ارائه آماری از فعالیت اورژانس مازندران (غیر از بابل) در نوروز ۱۴۰۰ و مقایسه آن با سال ۹۹ پرداخت.

وی با اشاره به اینکه شروع مأموریت آماده‌باش از ۲۵ اسفندماه ۹۹ بود و تا ساعت ۸ صبح ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ادامه داشت، کل مأموریت‌ها در این مدت را ۸ هزار و ۵۹۱ مورد اعلام کرد که ۶ هزار و ۲۲۸ مورد شهری و ۲ هزار و ۷۲۳ مأموریت نیز جاده‌ای بوده است.

رییس مرکز اورژانس مازندران گفت: این آمار نسبت به سال گذشته که ۶ هزار و ۶۰۰ مأموریت بود، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

این مسوول با بیان اینکه سال گذشته ماموریت‌های تصادفی شهری ۵۰۲ مورد بوده و امسال با حدود ۴۵ درصد افزایش به ۷۴۷ مورد رسیده است، اعلام کرد: تعداد مأموریت جاده‌ای نیز با افزایش ۲۵ درصدی، از ۳۸۰ مورد در سال ۹۹ به  ۴۸۰ مأموریت در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

کمبود نیروی انسانی در اورژانس 115 مازندران/ ضرورت تأمین موتورلانس برای مأموریت در شهرهای پرترافیک/ تماس با 34407 برای مشاوره کرونایی

افزایش مصدومان تصادفی و کاهش مصدومان تنفسی

دکتر صالح‌طبری همچنین گفت: تعداد مصدومین شهری در این مدت (مأموریت نوروزی) بالاتر از  سال گذشته بوده به طوری‌که پارسال ۳۳۷ مصدوم انتقالی به بیمارستان داشتیم و امسال این عدد به ۷۱۶ نفر رسیده است؛ و در بخش جاده‌ای نیز از ۲۵۷ مصدوم در سال ۹۹ به ۵۲۳ مصدوم انتقالی به بیمارستان در سال ۱۴۰۰ رسیدیم که متأسفانه در هر دو بخش، آمار مصدومین بیش از دو برابر شده است.

وی با اشاره به مأموریت‌های ایستگاه سلامت نوروزی اورژانس نیز اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۹۸ مراجعه‌کننده داشتیم و خدمات لازم به آن‌ها ارائه شده است.

رییس اورژانس مازندران در بخش دیگری از گفتگو درباره مأموریت‌های تنفسی و کرونایی بیان کرد: در فعالیت‌های نوروزی ۲۷۷ مأموریت تنفسی داشتیم که این رقم در سال گذشته ۵۹۳ مورد بود و امسال تقریباً نصف شد.

تماس با ۳۴۴۰۷ اورژانس جهت مشاوره کرونایی

وی با اشاره به شرایط فعلی ناشی از شیوع کووید ۱۹ که ازدحام مراجعه‌کنندگان و بیماران در مراکز درمانی سبب انتقال بیماری می‌شود، از هم‌استانی‌ها خواست؛ در صورت بروز علائمی، چون گلودرد، تنگی نفس، تب و سرفه، در طول شبانه‌روز می‌توانند از طریق شماره تلفن ۳۴۴۰۷ جهت مشاوره و هدایت تماس بگیرند.
این مرکز پاسخگویی تا پیش از بحران تنها تا ساعت ۲۲ فعالیت داشت، اما اکنون ۲۴ ساعته است و پاسخگویی با پزشک است.

رییس اورژانس مازندران اظهار کرد: روزانه بین ۸۰ تا ۱۱۰ تماس با مرکز مشاوره و هدایت اورژانس برقرار می‌شود که این رقم، غیر از تماس‌های اورژانسی با ۱۱۵ است.

کمبود نیروی انسانی در اورژانس 115 مازندران/ ضرورت تأمین موتورلانس برای مأموریت در شهرهای پرترافیک/ تماس با 34407 برای مشاوره کرونایی

واکسینه‌شدن پرسنل عملیاتی اورژانس مازندران

وی همچنین از واکسینه شدن پرسنل عملیاتی اورژانس خبر داد و گفت: این عزیزان در خط اول درمان هستند و نیاز بود که زودتر واکسینه شوند.

دکتر صالح‌طبری با اشاره به شیوع کرونا در سال ۹۸ و اینکه اورژانس مازندران برای هر شهری دو آمبولانس کرونایی در نظر گرفته بود، افزود:، اما وقتی مأموریت‌ها زیاد شد همه آمبولانس‌ها به‌کارگیری شدند و اکنون همین روند ادامه دارد به این دلیل که ممکن است هر بیماری مبتلا به کرونا باشد، بنابراین بعد از انتقال هر بیمار، آمبولانس کاملاً ضدعفونی و استفاده می‌شود.

مأموریت اورژانس هوایی و تعداد بیمارستان‌های دارای پد هلیکوپتر

رییس اورژانس مازندران با اعلام اینکه در فعالیت‌های نوروزی، اورژانس هوایی ۵ مأموریت پروازی برای بیماران قلبی، تصادفی و سوختگی داشته است، افزود: در هر بار مأموریت دو اعزام برای سوختگی، ۴ اعزام برای تصادفی و یک اعزام برای مصدوم قلبی داشتیم.

این مسوول با بیان اینکه هر مأموریت اورژانس هوایی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، اما این هزینه در برابر جان افراد ناقابل است، تصریح کرد: خلبان و سایر کادر پرواز در شرایط خاص و سخت به‌ویژه در مناطق سخت‌گذر و در برف و بوران به مأموریت می‌روند و همواره از زمان پرواز تا نشستن نگران سلامتی سرنشینان هستیم.

وی تعداد بیمارستان‌هایی که پد هلیکوپتر دارند را شامل بیمارستان خاتم‌الانبیاء بهشهر، امام خمینی آمل، امام خمینی فریدونکنار و بیمارستان زارع ساری (زمین فوتبال) اعلام کرد.

ضرورت افزایش نیروی انسانی، پایگاه و تجهیزات اورژانس 115 مازندران

دکتر صالح‌طبری با اشاره به استقرار ۹۵ پایگاه اورژانس شامل ۳۶ پایگاه شهری، ۵۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی در مازندران (غیر از بابل)، به آوای خزر گفت: در برنامه ششم توسعه باید ۳۰ پایگاه دیگر به این تعداد اضافه کنیم و علاوه بر آن نیاز به افزایش نیروی انسانی داریم.

کمبود نیروی انسانی در اورژانس 115 مازندران/ ضرورت تأمین موتورلانس برای مأموریت در شهرهای پرترافیک/ تماس با 34407 برای مشاوره کرونایی

این مسوول ادامه داد: در حال حاضر باید ۱ هزار و ۱۰۰ نیروی انسانی در اورژانس ۱۱۵ استان مشغول فعالیت باشند، اما ۷۰۰ پرسنل داریم.

وی همچنین تأمین موتورلانس به‌ویژه برای مأموریت‌های غرب و مرکز استان و شهر‌های قائمشهر و آمل که ترافیک‌های سنگین دارند را از ضروریات عنوان کرد.

کاهش مزاحمت‌های تلفنی

رییس اورژانس مازندران در بخش پایانی گفتگو با اعلام اینکه روزانه ۳ هزار تماس تلفنی با اورژانس مازندران برقرار می‌شود، درباره مزاحمت‌های تلفنی نیز اظهار داشت: تا یکی دو سال گذشته از ماهانه ۹۰ هزار تماس با اورژانس، ۳۳ هزار مورد مزاحمت تلفنی بود یعنی تقریباً ۳۰ درصد تماس‌ها را شامل می‌شد، اما اکنون با تدابیری که لحاظ شده و برخورد‌هایی که داشتیم؛ به زیر ۱ هزار مورد در ماه رسیده است که همین میزان نیز آزادهنده است.

به گزارش آوای خزر، اورژانس مازندران دارای یک مرکز ارتباطات و ۳ مرکز پیام در شهر‌های چالوس، آمل و بهشهر است.
* مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با نام اورژانس ۱۱۵ و مرکز اورژانس اجتماعی زیر نظر سازمان بهزیستی کشور را با نام اورژانس ۱۲۳ یا اجتماعی می‌شناسیم.

انتهای پیام/1001

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بژکول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
آخه آدمی که مزاحمت تلفنی برای اورژانس داره رو باید...
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار