دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۶
برای پزشکان و مراکز طرف قراردادی که نسبت به اجرای نسخه الکترونیک اقدام کرده‌اند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شده‌است.
به گزارش آوای خزر، محمد علی همتی، عضو هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی در نشست راهبرد‌ها و دستاورد‌های سازمان تأمین اجتماعی در حوزه سلامت و نسخه‌نویسی الکترونیک با اشاره به اینکه در خصوص نسخه الکترونیک اقدامات خوبی انجام شده‌است، اظهار داشت: قطاری که به آرامی شروع به حرکت کرده بود، در حال نزدیک شدن به ایستگاه پایانی است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیک، الزام قانونی است، گفت: همه موظفیم به این قانون پایبند باشیم و ممکن است برخی اشکالات و ایراداتی داشته‌باشد، اما با همکاری سایر دستگاه‌ها و پزشکان در سراسر کشور برطرف خواهد شد.

همتی تصریح کرد: در گذشته در ۷۰ بیمارستان نسخه الکترونیکی اجرا می‌شد و به مرور در تمامی مراکز ملکی این طرح اجرا شد.

عضو هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: دبیرخانه شورای اجرای فناوری اطلاعات ریاست جمهوری به صورت جدی این طرح را پیگیری کرد که باعث سرعت بیشتر در کار شد و همچنین سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت نیز به خوبی با ما همکاری کردند و همین باعث پیشرفت در کار شد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس اعلام سازمان بیمه سلامت تا سه ماه دیگر دفترچه‌های درمانی در این سازمان نیز حذف خواهد شد، خاطر نشان کرد: در سازمان تأمین اجتماعی از اسفندماه سال گذشته دیگر دفترچه بیمه صادر نشد. از همان زمان اجرای گسترده نسخه‌نویسی الکترونیک آغاز شده‌است.

همتی با اشاره به اینکه قطاری که حرکت کرده را به آن سنگ نمی‌زنند، ادامه داد: از همه پزشکانی که با ما همکاری کردند درخواست می‌کنم به این مسئله به عنوان الزام ملی نگاه کنند. یک انقلابی در سلامت کشور اتفاق افتاده و همکاری کنند تا کار پیش برود.

وی به مشوق‌هایی که سازمان تأمین اجتماعی برای پزشکان در نظر گرفته، اشاره و تصریح کرد: پزشکانی که نسبت به اجرای نسخه الکترونیک اقدام کرده‌اند، فرانشیز درمانی آن‌ها را تا پایان همان شب به حسابشان واریز می‌کنیم و همچنین وام ۴۰ میلیونی برای تجهیز مطب پزشکانی که سخت‌افزار لازم برای اجرای نسخه ندارند، در نظر گرفته شده که این مبلغ برای مراکز درمانی و درمانگاه‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است.

عضو هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه همکاری داروخانه‌ها نسبت به گذشته بسیار خوب شده‌است، تصریح کرد: این چشم انداز‌ها ما را خیلی امیدوار کرده به طوری که در فاصله کوتاهی ۹۰ درصد مراکز طرف قرارداد نسخه الکترونیک را اجرایی کردند./جوان انلاین
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: