دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

آغاز تزریق یک میلیون دُز واکسن کرونا
وزیر بهداشت دیروز از آغاز تزریق یک میلیون دُز واکسن کرونا که نیمه دوم فروردین وارد کشور شده است خبر داد و گفت: یک میلیون دوز واکسن که متأسفانه با تأخیر نیمه دوم فروردین به کشور رسید، با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از امروز تزریق می‌شود. وی ابراز امیدواری کرد: مرحله نخست واکسیناسیون کرونا تا هفته اول اردیبهشت پایان یابد و مرحله دوم نیز براساس پیش بینی‌ها در اردیبهشت آغاز شود.

نامه به رهبری برای حضور رئیسی در انتخابات؟
منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصوگرایان گفت: مطالبه برای حضور آقای رئیسی برای انتخابات در اقشار مختلف وجود دارد، اینکه گروه خاصی نامه ای به رهبری زده اند تا آقای رئیسی در انتخابات شرکت کنند را خبر ندارم. البته برخی هم معتقد هستند که ایشان در انتخابات حضور پیدا نکنند، چشم انداز قوه قضاییه از زمانی که ایشان حضور پیدا کردند خیلی روشن نیست به همین دلیل بهتر است در قوه قضاییه فعلا باشند و وارد انتخابات نشوند. وی افزود: آن هایی که مخالف حضور آقای رئیسی در انتخابات هستند یا خودشان نامزد دیگری دارند یا آینده روشنی بعد از آقای رئیسی در قوه قضاییه نمی بینند.

۳ شرکت خصوصی برای واردات واکسن کرونا مجوز گرفتند
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو  گفت: تاکنون سه شرکت از بخش خصوصی مجوز واردات واکسن کرونا را از سازمان غذا و دارو دریافت کردند و قرار شده واکسن را وارد کنند. پیش از این رییس جمهور اعلام کرده بود که بخش خصوصی می تواند با ارز نیمایی نسبت به واردات واکسن کرونا البته با مجوز و تایید وزارت بهداشت اقدام کند. کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو هم گفته بود «هر واکسن مجاز از هرجا وارد کشور شود توسط وزارت بهداشت خریداری و در چارچوب برنامه واکسیناسیون ملی علیه کووید19 بصورت رایگان توزیع و تلقیح خواهد شد.»

ارزیابی اسرائیل: آمریکا به برجام بازخواهد گشت
رسانه‌های اسرائیل از نشست ویژه‌‌‌ «کابینه امنیتی» این کشور در ارتباط با ایران خبر دادند که شامگاه یک‌شنبه ۲۹ فروردین انجام شد. شبکه دولتی کان، سایت وای.نت و روزنامه جروزالم پست در رشته گزارش‌هایی به نقل از «مقامات ارشد امنیتی» خبر دادند که اسرائیل نسبت به جدیت آمریکا در بازگشت به برجام «اطمینان» یافته است. به نوشته وای.نت، مقامات حاضر در این جلسه گفته‌اند، ایران با بازی «ماهرانه» خود با برداشتن گام‌هایی پیاپی در جهت عدول از برجام، توانسته آمریکا را به دنبال خود بکشاند و از شواهد چنین پیداست که واشینگتن برای احیای برجام «عزم راسخ» دارد. این گزارش‌، مقامات آمریکا را در «حال دویدن» برای دستیابی به توافق با ایران، توصیف کرده است.

واکنش ایران به خبر مذاکره با عربستان
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اخبار منتشر شده در خصوص گفت‌وگوی ایران و عربستان گفت: نقل‌ قول‌های متضادی در این خصوص منتشر شده، ایران همواره از گفت‌وگو با پادشاهی سعودی استقبال کرده و آن را به نفع مردم دو کشور و صلح و ثبات منطقه‌ای دانسته و این فکر [رویکرد] ادامه خواهد یافت.

مذاکرات وین، وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شد
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در صفحه توئیتر خود نوشت: «در جمع‌بندی نتایج دو هفته ارزیابی درباره احیای برجام می‌توانیم با رضایت بگوییم که مذاکرات وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است. با راهکارهای عملی هنوز فاصله زیادی داریم اما از فقط صحبت کردن [درباره کلیات]، روی توافق کردن روی گام‌های مشخص برای حرکت به‌سمت اهداف رسیده‌ایم». خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم اظهار داشت: مباحث درباره سازوکارهای فنی رفع تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده است. در خصوص مساله بازگشت دولت آمریکا به تعهدات خودش ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ پیشرفت‌هایی حاصل شده و در مسیر درستی است اما به این معنا نیست که به مرحله نهایی این گفت‌وگوها رسیده ایم. 

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعتمنتهی به ظهر ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۰۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۴۳۵ نفر رسید. در این مدت  ۳۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۷ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار