دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
تکمیلی/ سردار سلیمانی در بابل هشدار داد
فرمانده سپاه قدس با اشاره به حوادث تروریستی در خاک و مرزهای پاکستان و اخیراً حمله‌ای که در مرز ایران و پاکستان در زاهدان به‌وقوع پیوسته است، گفت: در داخل پاکستان نفوذ پول سعودی صورت گرفته است و هدفش با پشت پرده رژیم صهیونیستی و وهابیت از هم پاشاندن پاکستان است. نباید مردم پاکستان و ارتش پاکستان اجازه چنین اقدامی را بدهد.
نفوذ پول سعودی و حمایت وهابیون و رژیم صهیونیستی با هدف انشقاق پاکستان/ انهدام عاملان حمله تروریستی زاهدان در هر نقطه از جهان

به گزارش آوای خزر از بابل، سرلشکر حاج قاسم سلیمانی عصر امروز در یادواره 1747 شهید شهرستان بابل و 44 شهید مدافع حرم استان مازندران که در مصلای بابل برگزار شد، با اشاره به حادثه دردناک زاهدان اظهار کرد: ما شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده‌ایم؛ در همین اصفهان در عملیات محرم 800 شهید دادیم و 300 شهید در یک روز تشییع شدند با همین عظمتی که این 27 شهید را تشییع کردند و بلکه بیشتر، و پشت سر آن ده‌ها هزار رزمنده به جبهه آمد، این افتخار است، اما روحیه نگرانی این نیست که ما در صحنه مصاف با دشمن شهید دادیم.

وی افزود: خطاب من به دولت و مردم شریف پاکستان این است؛ مردم پاکستان مردم شریف و بزرگی هستند و این حکومت را بر پایه اسلامی بنا کردند و به این دلیل نام آن را پاکستان گذاشتند؛ خطاب من به برخی از مسئولین و مردم پاکستان این است؛ تصور ما این بود که پاکستان ایران را عمق استراتژی خود قرار داده است، ما پیوسته به رهبران پاکستان به عنوان یک کشور اثرگذار در منطقه اعلام آمادگی کرده‌ایم که به این کشور کمک کنیم.

سردار سلیمانی بیان کرد: امروز سؤال من از دولت پاکستان و هشدار من به مردم پاکستان این است که «فأین تذهبون»؟! کجا می‌روید شما؟ همسایه کناری شما هند امروز مرکز انفجارات داخل خود را پاکستان می‌داند و افغانستان نیز مهمترین معضل در مسئله ناامنی خود را از درون پاکستان می‌داند، امروز نوبت ایران رسیده است؟ همسایه دیگری دارید؟ با تمام همسایه‌ها؟

وی ادامه داد: شما(پاکستان) کشوری صاحب بمب هسته‌ای هستید، شما نمی‌توانید یک گروه خائنی که با پول سعودی اداره می‌شود را کنترل بکنید؟ به ما توصیه می‌کنید که عملیات مشترک انجام بدهیم، می‌شود قبول کرد ارتش پاکستان نمی‌تواند یک گروه 200 نفره، 300 نفره را منهدم بکند؟ شما چند از گروه تروریستی ضربه خورده‌اید که سالانه دهها انفجار در درون پاکستان صورت می‌گیرد و مردم پاکستان را به خاک و خون می‌کشاند!

نفوذ پول سعودی و حمایت وهابیون و رژیم صهیونیستی با هدف انشقاق پاکستان/ انهدام عاملان حمله تروریستی زاهدان در هر نقطه از جهان

فرمانده سپاه قدس گفت: در درون ارتش پاکستان عملیات انتحاری می‌کنند این کافی نیست؟ گروه تروریستی دیگری در داخل پاکستان برعلیه همسایه متحد شما شکل می‌گیرد و شما بگویید و بخواهید به ما تسلیت بگویید؟ چه تسلیتی؟!

سردار سلیمانی با بیان اینکه در طول این دوره مسئولان ما به دنبال این بودند که در بالاترین جایگاه رابطه با پاکستان را توسعه بدهند و عمیق بکنند، خطاب به مردم پاکستان اظهار کرد: در داخل پاکستان نفوذ پول سعودی صورت گرفته است و هدفش با پشت پرده رژیم صهیونیستی و وهابیت از هم پاشاندن پاکستان است. نباید مردم پاکستان و ارتش پاکستان اجازه چنین اقدامی را بدهد.

وی با تأکید بر اینکه نباید دولت پاکستان اجازه بدهد چند میلیارد دلارِ این آدمکش سعودی که با این شدت خباثت یک آدم را سوزاندند، آنوقت با پول خودش پاکستان را با همسایگان درگیر بکند، خاطرنشان کرد: پاکستان کشور دوست ماست، البته نباید کسی ایران را امتحان بکند، همه کسانی که ایران را امتحان کردند آزمودند و آزمودن ایران را دیدند، ما تهدید نمی‌کنیم ما از دوستی با شما صحبت می‌کنیم که نباید اجازه داد سرزمین پاک پاکستان مرکز آزار همسایگان در افغانستان و هند و ایران و جاهای دیگر بشود و پاکستان را با همه اقصای دنیا درگیر بکند.

نفوذ پول سعودی و حمایت وهابیون و رژیم صهیونیستی با هدف انشقاق پاکستان/ انهدام عاملان حمله تروریستی زاهدان در هر نقطه از جهان

وی اعلام کرد: هر کسی این نقشه را برای پاکستان کشیده هدفش انقلاب و انشقاق پاکستان است. حتما جمهوری اسلامی ایران انتقام شهدای زاهدان را از مزدورانی که دست به این اقدام زدند خواهد گرفت، حتما ما این گروه خبیث را در هر نقطه‌ای بیابیم به او حمله خواهیم کرد.

این سرباز اسلام تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد خاک کشور ما به خون فرزندان این ملت به سادگی توسط یک گروه تروریستی بر زمین ریخته شود، این خون و این ملت برای ما محترم است و برای این ملت صدها هزار نفر آماده هستیم، میلیون‌ها نفر حاضریم جان بدهیم اما این ملت عزتمند باقی بماند.

* جوهر شهادت هوشمندانه، هدفمند و مقدس است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از دست‌اندرکاران یادواره شهدای بابل، با طرح این سوال که نقش این نوع جلسات در جامعه ما چیست؟ اظهار کرد: همه ملتها به فداکاران و جانبازان و از جان گذشتگان خود به دیده احترام می نگرند، در اسلام جوهر جهاد و شهادت و ازخودگذشتگی این است که هوشمندانه، هدفمند و مقدس است و افراد بابصیرت اصرار بر حضور در این عرصه را دارند.


وی افزود: یادواره شهدا اثراتی در ابعاد دینی، اعتقادی و ملی دارد و فکر نکنیم برگزاری یک یادواره و پاسداشت آن یک برگزاری عادی است بلکه در ابعاد اخلاقی دینی و ملی تاثیرگذار است لذا چون شهید در بالاترین وجه فرهنگ سازی می کند بیشترین تاثیر را در نهادینه سازی یک فرهنگ دارد.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه در جامعه معیارهای خوبی داریم و حادثه کربلا بالاترین تاثیر را داشته و دارای جامعیت است، گفت: این فرهنگ سبب می شود که افراد یک جامعه برای اهداف ملی خود حاضر به جانفشانی در عرصه خطر باشند، یادواره‌ها منتی بر شهدا نبوده و اثری بر شهدا نیست اما آنچیزی که ما انجام می دهیم این است که جامعه را با اشاعه فرهنگ شهادت بیمه می‌کنیم.

* اگر دفاع مقدس را نداشتیم دفاع از حرم را نیز نداشتیم

سردار سلیمانی دفاع مقدس را دفاع مادر توصیف و اظهار کرد: دفاع مقدس ویژگیهایی داشته و دارد که چند مسئله آن محوری بوده و در درون اجتماعات کارکرد مهمی دارد؛ یکی اینکه همانطور که انقلاب ما موجب شد یک نظام ضد دین، ضد ملیت و منحط از بین برود، دفاع مقدس به عنوان انقلاب مکمل کارکرد خیلی مهمی داشت و آمد در درون و بستر انقلاب و در ساختارسازی انقلاب، ارزشهای دینی را در جامعه ما حاکم کرد.

نفوذ پول سعودی و حمایت وهابیون و رژیم صهیونیستی با هدف انشقاق پاکستان/ انهدام عاملان حمله تروریستی زاهدان در هر نقطه از جهان 
وی ادامه داد: دفاع مقدس تنها محور فراگیر بود که توانست اسلام ناب را فراگیر و در تمام کوچه ها و شهرهای ما وارد کند و در هیچ کجا نمی توانست مانند دفاع مقدس چنین کارکردی داشته باشد، این دفاع شیوه و سیره ای است برای همه کشورهایی که دچار هجمه و ظلم شده اند، بنابراین دفاع مقدس الگویی برای همه ملتهای مستضعف است.

این "مجاهد اسلام" کارکرد سوم را در این دانست که دفاع مقدس مدرسه و سرمشق و نقطه عطفی در نمایاندن قدرت اسلام است، اگر دفاع مقدس را نداشتیم دفاع از حرم را نیز نداشتیم، امروز همه دفاع هایی که در فلسطین و لبنان و در دیگر جاها به صورت گسترده و محدود وجود دارد مربوط به دفاع مقدس ایران است که امروز اثرات آن را می بینیم.


* چراغ دفاع مقدس توسط نوجوانان و جوانانِ امروز روشن است


سردار سلیمانی با بیان اینکه فروزان نگه‌داشتن چراغ دفاع مقدس و روحیه علمی و سلحشوری را امروز نیز در بین نوجوانان و جوانان فراوان می‌بینیم، با اشاره به دیدار امروز خود با یکی از بازیکنان مازندران که حاضر به رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی نشد و کسی نیز از او چنین چیزی را نخواسته بود، اظهار کرد: کار او کمتر از مجاهدین در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نبوده و ارزشمند است.

وی در باب فضیلت شهید بیان کرد: فضیلت شهید پیش از شهادت است، وقتی کشته می‌شود فارغ التحصیل می شود؛ یعنی کشته شدن او جشن فارغ التحصیلی اوست و خدا همان زمان اجر او را می‌دهد.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه ما دارای دو دشمن درونی و بیرونی هستیم، اظهار کرد: آنهایی که به بالای قله رسیدند؛ ابتدا دژهای درونی خود را شکستند و پس از آن توانستند از سیم‌خاردارها بگذرند و دشمن را شکست داده و به بالای قله برسند، بنابراین کاری که شهدا کردند جنگ با دشمن درون بود.

نفوذ پول سعودی و حمایت وهابیون و رژیم صهیونیستی با هدف انشقاق پاکستان/ انهدام عاملان حمله تروریستی زاهدان در هر نقطه از جهان

این سردار اسلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فرامین امام راحل در پیشرفت کشور بیان کرد: متاسفانه در حوزه‌های علمیه که باید فکر، فقه، معرفت و تربیت امام باشد غایب است، و مقام معظم رهبری نیز به همین شکل محروم و مظلوم است، باید در تربیت نخبگان جامعه در حوزه های علمیه اهتمام جدی شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دو موضوع فلسطین و وهابیت دارای اهمیت زیادی است و امام خمینی بر آنها تاکید زیادی داشت، به تاثیر روز قدس اشاره کرد که برگزاری راهپیمایی روز قدس، دشمن را دچار چالش کرده است، جریان‌های اسلامی در فلسطین پس از انقلاب کلاف سردرگم دشمن در فلسطین است و فلسطین توانست با جنگ 55 روزه و جنگی کمتر از 48 ساعت دشمن را شکست دهد و دشمن نتوانست این جنگها را تحمل کند.

وی با اشاره به خطر وهابیت در جهان اسلام بیان کرد: عامل تفرقه، خونریزی‌های وسیع و ترویج اسلام آمریکایی در جهان وهابیت است که تلاش زیادی برای تخریب اسلام انجام داد -همانگونه که بنی امیه انجام داد- امروز همان راهکار وجود دارد.

این سردار اسلام در پایان با بیان اینکه وهابیت دارای ریشه یهود است، به جنایتهای فتنه یهودی در خاورمیانه اشاره و اعلام کرد: به اسم داعش بیش از نیم تریلیون خسارت مالی به دو کشور وارد کردند، صدها هزار بیگناه کشته شدند، بیش از 3 هزار مسجد منفجر شد، خسارت‌های سنگینی را پدیده خطرناک وهابی ایجاد کرد، ایران به کمک این دو کشور آمد این طوفان مسموم را سرکوب کرد، و اگر به همین شدت که در عراق و سوریه آمد به مرزهای ما می‌رسید، چه فاجعه‌ای به بار می‌آورد؟ این کارکرد نظام اسلامی برای ایران است، منشأ قدرت و تکیه‌گاه در منطقه ایران است.

به گزارش آوای خزر، شهرستان آمل 1747 شهید، 1722 جانباز و 327 آزاده تقدیم انقلاب کرده است، 18 هزار و 656 رزمنده این شهرستان در هست سال جنگ تحمیلی شرکت داشتند، 44 شهید تنها فرزند ذکور خانواده بوده‌اند، جوانترین شهید بابل به نام شهید رضا اجمدی ملکشاه 15 ساله و مسن‌ترین شهید آن به نام حسینعلی منتظری 66 سال داشته است.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار