دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در گفتگو با آوای خزر:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: علیرغم فعالیت تنظیم بازار، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی برای نظارت در بازار، دادستانی‌های کشور نیز به ویژه در بحث گرانی وارد عمل شدند به این دلیل که اراده مبارزه با گرانی کم است.
اراده مبارزه با گرانی کم است/ ضرورت تغییر نگاه جامعه به مسائل اقتصادی/ «سزای گرانی نخریدن است»

سید یونس حسینی عالمی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در شهرستان ساری با بیان اینکه بیت‌المال از آن عموم مردم است و باید به نحو شایسته مورد استفاده قرار بگیرد، اظهار کرد: افرادی که بیت‌المال در اختیار آنهاست؛ از شورای شهر گرفته تا مدیران ادارات و نهادها و مسئولان بالاتر باید در مصارف بیت‌المال نهایت دقت را داشته باشند زیرا ما امانتدار مردم هستیم.

وی با بیان اینکه ضرر به بیت‌المال در واقع خسارت به دین و مال مردم است، تصریح کرد: زمانی که مردم بی‌عدالتی و مصارف نامتعارف را از سوی مسئولان جامعه ببیند اعتقاد و باور آنها به پایه‌های نظام و به مبدأ و معاد سست می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران بیان کرد: باید در رفت و آمدها و مصارف جاری نهایت دقت اعمال شود که هزینه‌های دولت بالا نرود، همه باید تلاش کنیم تا از این پیچ سختی که استکبار با تحریم‌های خود و در داخل نیز با سوءمدیریت برخی مسئولان ایجاد شده است، با همدلی و همراهی عبور کنیم.

حسینی عالمی گفت: امروز مسئله اصلی رعایت حقوق عمومی است زیرا اگر این حق تخریب شود قابل جبران نیست، اکنون علیرغم فعالیت تنظیم بازار، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی برای نظارت بر خرید و فروش کالا، دادستانی‌های کشور نیز به ویژه در بحث گرانی وارد عمل شدند به این دلیل که اراده مبارزه با گرانی کم است.

* انتخاب شورا و شهردار باید براساس فیلترهای خاص باشد

وی در بخش دیگری از گفتگو در پاسخ به اینکه در برخی از شوراهای شهر و شهرداری‌های استان مازندران تخلفاتی صورت می‌گیرد و برخی نیز با دور زدن قانون همچنان به فعالیت‌های پیشین خود ادامه می‌دهند، اظهار کرد: در تمام دنیا فردی که برای شهرداری و مجموعه‌ای به نام شورا داوطلب و تایید می‌شوند باید از فیلترهایی بگذرند و مقرراتی دارد، در کشور ما نیز باید فیلترهایی نظیر آنچه برای انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان و نمایندگی مجلس وجود دارد، برای شورای شهر و شهردار نیز در نظر گرفته شود.

عضو شورای تامین مازندران بیان کرد: نباید اینطور باشد که هر فردی با هر سابقه‌ای که دارد وارد شهرداری و شورای شهر بشود، ما نیاز به افراد امین و باصداقت و در عین حال متخصص داریم، یعنی هم بلحاظ علمی و هم بلحاظ اخلاقی و امانتداری در مسائل مالی و اجتماعی و ارتباطات شاخص باشند و از این دست افراد در کشور کم نداریم.

* برای مدیریت شهری نیاز به افراد متعهد و فنی داریم

حسینی عالمی تصریح کرد: ما نیاز به افراد متعهد و فنی داریم نه افراد بدون تخصص یا علم غیرمرتبط ؛ متاسفانه در حالیکه فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی مانند مهندسی عمران و مدیریت و اقتصاد و شهرسازی در همان مجموعه در پست‌های عادی مشغول هستند اما می‌بینیم فردی که به عنوان شهردار انتخاب می‌شود هیچ اطلاعی از هیچ کدام از رشته‌های مدیریت و اقتصاد و سازه و عمران ندارد.

وی درباره استخدام‌های خارج از ظرفیت شهرداری‌ها گفت: در هر دوره‌ای هر شهرداری به پیشنهاد اعضای شورای شهر یا با اختیار خود تعدادی را جذب کار می‌کند و اگر هر عضو شورا 5 تا 10 نفر را معرفی کنند چه بلایی بر سر آن شهرداری و مسائل مالی آن خواهد آمد؟ در یکی از شهرداری‌های استان در حالیکه باید 170 تا 180 نیرو داشته باشد یا بگوییم حداکثر 300 نفر، اما می‌بینیم چند برابر این رقم استخدام شده‌اند! چه کسی باید سؤال کند که این تعداد نیرو برای چیست؟ اعضای شورای شهر؟ آیا این کار را می‌کنند؟!

* نگاه مدیریتی به مسائل اقتصادی داشته باشیم

این مسئول بیان کرد: یکی از دلائلی که امروز کشور را با مشکلات و چالش‌هایی مواجه کرده است، در برخی موارد عدم استفاده و در برخی موارد استفاده ناکافی از نیروهای متخصص در همه زمینه‌هاست.

حسینی عالمی در پایان گفت: در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی باید به یکدیگر کمک کنیم، مدیریت مصرف و هزینه داشته باشیم، به سمت خرید کالاها هجوم نیاوریم و به افزایش قیمت‌ها دامن نزنیم. از قدیم گفته‌اند «سزای گران فروش، نخریدن است» اما ما چه می‌کنیم؟ چه کسی ضرر می‌بیند؟ لذا مردم باید نگاه خود را به مسائل اقتصادی تغییر بدهند.

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار