دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۲
به گفته وزیر آموزش و پرورش قرار است که امتحانات بعد از عید فطر یعنی از ۲۷ اردیبهشت آغاز و حداکثر تا قبل از ۲۸ خرداد که زمان برگزاری انتخابات است به پایان برسد.
به گزارش آوای خزر، محسن حاجی میرزایی در برنامه گفت و گوی وزیر با خانواده بزرگ آموزش و پرورش که از کانال ویژه «گفتگو با شما» در شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پیام از معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها به دست ما رسیده‌است و ۶ میلیون کاربر این پیام را ارسال کرده‌اند، گفت: «همکارانم پیام‌ها را دسته‌بندی کرده‌اند و بر اساس بیشترین فراوانی به این پیام‌ها پاسخ می‌دهم.»

وی افزود: «مهم‌ترین دغدغه در پیام‌های رسیده، امتحانات آخر سال است و بیش از ۳۰ درصد سؤالات و ابهامات و درخواست‌ها به این موضوع مربوط می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌هایی که به عمل آوردیم قرار ما این است که امتحانات را بعد از عید فطر یعنی از ۲۷ اردیبهشت آغاز کنیم. تلاش می‌کنیم امتحانات حداکثر تا قبل از ۲۸ خرداد که زمان برگزاری انتخابات است به پایان رسیده باشد.»

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به این ترتیب ۲۷ اردیبهشت زمان پایان آموزش‌ها برای دوره آموزش متوسطه و آخر اردیبهشت زمان پایان آموزش برای ابتدایی‌ها است، گفت: «امتحانات به دو صورت حضوری و غیرحضوری است. اصرار داریم که امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار شوند. این سؤال مطرح شده‌است که چرا در چنین شرایطی روی امتحانات حضوری تکیه می‌شود؟ ما به طور قطع بدون هماهنگی با ستاد ملی کرونا و رعایت ملاحظات، سفارش‌ها و پروتکل‌های بهداشتی کاری انجام نخواهیم داد.»

وی ادامه داد: «این کار زمانی انجام می‌شود که با مسئولان بهداشت هماهنگ شده‌باشد و از این جهت نگرانی وجود ندارد، اما این کار به خاطر شما دانش‌آموزان است، زیرا امتحانات این دو پایه امتحانات تأثیرگذاری است و در آینده شغلی و تحصیلی‌تان اثرگذار است و اگر غیرحضوری باشد، احتمال تضعیف حقوق شما وجود دارد و نگرانی‌هایی پیرامون همسانی نمره‌دهی و سنجش تحصیلی دانش‌آموزان ایجاد می‌شود. باید امتحانات یکسانی برگزار کنیم و مطمئن باشیم حق هیچ دانش‌آموزی تضعیف نمی‌شود.»

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه اگر در زمان اعلام شده از سوی ستاد کرونا اجازه برگزاری امتحانات حضوری داده نشود، ممکن است امتحانات به تأخیر بیفتد، اما مصر هستیم حضوری باشد، گفت: «برای سایر پایه‌ها اگر اجازه برگزاری حضوری امتحان وجود نداشت، ارزشیابی‌ها غیرحضوری خواهد بود و اختیار را به شورای مدرسه داده‌ایم که می‌تواند از روش‌های مختلفی برای سنجش پیشرفت دانش‌آموزان استفاده کند. معلم مهم‌ترین عامل ارزشیابی است و مهم این است به ارزیابی دقیقی از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان خودش برسد. هنوز بیش از سه هفته به پایان سال تحصیلی باقیمانده و امیدوارم به سمت آرامش بیشتر و مهار کرونا پیش برویم و شرایط شهر‌های ما به وضعیت مناسب‌تری برسد.»

وی درباره حذفیات امتحانات هم توضیح داد که «حذفیات کتب درسی را برای تمام پایه‌های تحصیلی در شرایط وضعیت قرمز، نارنجی و آبی در ابتدای سال تحصیلی مشخص کردیم. از مناطق و مدیران می‌خواهم اطلاعات را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند. حذفیات روی سایت مرکز سنجش وزارتخانه و سازمان پژوهش قرار دارد.»

در همین خصوص مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش هم روز گذشته در بخشنامه‌ای اعلام کرد که در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی فراهم نباشد ارزشیابی دانش‌آموزان مدارس روزانه دوره‌های اول و دوم متوسطه به استثنای پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت غیر‌حضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

بنا به اعلام مرکز سنجش، آموزش و ارزشیابی دروس کارگاهی شایستگی‌های فنی و همچنین دروس عملی هفت رشته هنری خاص (نمایش، نقاشی، سینما، موسیقی‌ساز ایرانی، موسیقی‌ساز جهانی، نقشه‌کشی، معماری و گرافیک) در شاخه فنی و حرفه‌ای، استاندارد‌های مهارتی شاخه کاردانش (داخل و خارج از هنرستان) و دروس کارآموزی، به صورت تراکمی و حضوری با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار