دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
درحالی که رئیس اتاق اصناف تهران معتقد است فساد هزارات تن میوه‌ دپو شده در انبارها و سردخانه ها ربطی به اقدامات تنظیم بازار میوه ندارد رئیس نظام صنفی کشاورزی می گوید با کوتاهی های صورت گرفته وزارت صمت مقصر است.

مقصر فساد هزاران تن میوه شب عید کیست؟

به گزارش آوای خزر،قاسم نوده فراهانی در خصوص دپو برخی میوه‌ها و وجود میوه مازاد بر نیاز بازار در سردخانه ها و انبارها گفت: وزارت صمت مسئولیت فروش میوه تولید شده را ندارد و موضوعی که به ستاد تنظیم بازار در این خصوص مربوط است بحث خرید و تامین برخی اقلام، از جمله میوه‌ برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌هاست.

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه با بیان اینکه برای تنظیم بازار میوه شب عید، ستاد تنظیم بازار مانند سنوات قبل، اقدام به خریداری میوه کرد، افزود: ستاد تنظیم بازار بر اساس آمار و رصد بازار کشور، حدود 20 هزار تُن پرتقال را برای تنظیم بازار میوه شب عید خریداری کرد که چهار هزار تُن آن برای استان تهران درنظر گرفته شده بود.

نوده‌ فراهانی در ادامه افزود: بنابراین اینکه این حجم از میوه در انبارها و سردخانه ها دپو شده است، ربطی به وزارت صمت و تنظیم بازار میوه شب عید ندارد.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه میوه موجود در سردخانه ها، از باغداران خریداری شده است، افزود: مقصر این اتفاق خریدارانی هستند که میوه را در انبارها و سردخانه‌ها دپو کردند و حاضر نبودند در زمانی که تقاضا در بازار وجود داشت، میوه را با قیمت مناسب و پایین عرضه کنند و حالا که تقاضا این اقلام کاهش پیدا کرده است، با تهدید فساد میوه روبرو شدند.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: سال گذشته شاهد افزایش قیمت غیرمنطقی میوه در بازار بودیم و اگر این افراد، میوه را در همان زمان با قیمت پایین به بازار عرضه کرده بودند و به سود متعارف و منطقی راضی بودند، این اتفاق نمی‌افتاد.

نوده فراهانی بار دیگر با تاکید بر اینکه دپو میوه در سردخانه‌ها با تنظیم بازار میوه شب عید مربوط نیست، گفت: این دو موضوع کاملا جدا از یکدیگر هستند و ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از سواستفاده سودجویان و دلالان با تامین برخی کالاها و اقلام، وظیفه دارد تا این اقلام را با قیمت مناسب به بازار عرضه کند که این هدف در ایام عید حاصل شد و شاهد عرضه میوه‌های شب عید به میزان کافی و با قیمت مناسب در بازار بودیم و این موضوع ربطی به دپو میوه‌های موجود در سردخانه‌ها و انبارها ندارد.

*میوه های انبار شده قبل از فاسد شدن عرضه شوند

از سوی دیگر رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: افرادی که سیب در انبار ذخیره کرده اند قیمت را کاهش و در اختیار مردم قرار دهند. در صادرات هم تسهیل گری صورت گیرد تا بتوانیم بخشی از این میوه ها را قبل از فاسد شدن به کشورهای همسایه صادر کنیم.

محمد شفیع ملک زاده در ارتباط تصویری با استودیوی خبر 21 جمعه شب شبکه یک سیما درباره تعیین تکلیف سیب در بازار افزود: وظیفه همه دستگاه هایی که در موضوع تنظیم بازار و عرضه محصولات کشاورزی هستند کاملاً مشخص است.

وی گفت: درسال 91 قانون، وظایف را کاملاً در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داد اما در سال 97 این قانون به وزارت صمت واگذار شد.

ملک زاده ادامه داد: با توجه به اینکه تنظیم بازار و عرضه محصولات کشاورزی اعم از میدان میوه و تره بار ، بازارچه ها و همچنین خرده فروشی ها در اختیار وزارت صمت است با کوتاهی های صورت گرفته وزارت صمت مقصر است و وزارت جهاد کشاورزی تنها وظیفه تولید را دارد.

وی درباره راهکار حل مشکل بازار سیب گفت: دخالت بی مورد در قیمت گذاری موجب افزایش قیمت میوه شب عید شد و الان این میوه ها بی مشتری مانده اند و درحال فاسد شدن هستند از این رو لازم است افرادی که این میوه ها را انبار کردند قیمت را کاهش دهند و عرضه کنند البته صادرات هم باید تسهیل شود تا بتوانیم بخشی از این میوه ها را قبل از اینکه فاسد شوند به کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و سایر کشورهای دیگر صادر کنیم.

ملک زاده افزود: تا چند روز آینده میوه های تابستانه و بهاره به بازار می آید و دیگر این میوه ها خریدار ندارد و بیشتر از این نمی تواند در سردخانه ها و انبارها بمانند./تسنیم
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار