دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

اظهارات بی سابقه مطهری درباره حجاب
علی مطهری نایب رییس مجلس دهم درباره حجاب اجباری و اختیاری در ایران گفته: «حجاب اجباری آن چیزی است که طالبان انجام می‌داد و حجاب در ایران تقریبا اختیاری است و حالا اگر یکی هم روسری‌اش را برداشت، اشکالی ندارد.»

همکاری پژوهشگران ایران و آمریکا برای احیای دریاچه ارومیه
تارنمای یورک الرت (EurekAlert) وابسته به انجمن پیشرفت علم آمریکانوشت دانشمندان و مهندسین ایرانی و آمریکایی در یک همکاری نادر و برای کمک به برنامه احیای دریاچه ارومیه شاخص‌های سلامت این دریاچه را تعریف کردند. در این همکاری اساتیدی از دانشگاه‌های تربیت مدرس ایران و دانشگاه ایالتی یوتا با بررسی داده‌های ۴۰ سال اخیر هشت شاخص سلامت دریاچه و اکوسیستم‌های فراوان آن را تعریف کرده‌اند. این یافته‌ها در آخرین شماره نشریه «هیدرولوژی: مطالعات منطقه‌ای» منتشر شده و جزئیات آن در دسترس عموم قرار دارد.

برگزاری مراسم شب‌های قدر حتی در شهر‌های قرمز
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: گفت: از جمله مصوبات جلسه این بود که مراسم شب های قدر و احیا در ماه رمضان و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل ها برگزار شود و در شهرهای قرمز و نارنجی حتما مراسم شبهای احیا و نمازها باید فضای باز برگزار شود، مدت مجاز برگزاری این مراسم حداکثر دو ساعت و برای نمازها نیم ساعت است. ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ شب نیز فقط در شبهای قدر برداشته می شود.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت اعلام کرد: با فوت ۳۷۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز منتهی به ظهر ۴ اردیبهشت، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۹ هزار و ۱۲۰ نفر رسید. پنج هزار و ۱۵۶ بیمار بدحال نیز در آی سی یو بستری هستند.

جزییات تخلف اپراتورها درمورد کلاب هاوس
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که بر اساس مصوبه هیات وزیران موظف شده بود تخلف اپراتورهای همراه‌اول، ایرانسل و مخابرات برای ایجاد اختلال در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس را بررسی کرده و جزئیات آن را در سایت خود منتشر کند، اعلام کرد: همراه اول با دستکاری DNS و مخابرات و ایرانسل از طریق مسدودسازی IP دسترسی به کلاب‌هاوس را مختل کردند تا این‌طور به نظر برسد که این شبکه اجتماعی دچار اختلال شده است. این سازمان هشدار داده است که در صورت عدم رفع اختلال، این سه اپراتور از امروز روزانه ۵۰ میلیارد تومان جریمه می‌شوند.

جزییات فرود موشک در نزدیکی نقطه حساس هسته ای اسراییل
رأی الیوم از قول منابع سوری نوشت که موشکی که به سمت دیمونا شلیک شد، سوری و از نوع «سام ۵» بود و هدف از شلیک، رسیدن به جنگنده اسرائیلی بود که قصد داشت به اهدافی در سوریه حمله کند. بر اساس نوشته این رسانه، جنگنده اسرائیلی در آخرین ثانیه‌ها از چنگ موشک گریخت و موشک هم ۲۵۰ کیلومتر را طی کرد و در نزدیکی «دیمونا» فرود آمد و گنبد آهنین هم نتوانست موشک را رهگیری کند

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار