دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
استاندار مازندران:
استاندار مازندران با بیان اینکه فعالیتهای فرهنگی در حوزه ترافیک باید طوری باشد که جامعه به درك عميق از نتايج موثر و مثبت رعايت مسايل اين حوزه دست پيدا كند، گفت: هرگونه سهل‌انگاری در حوزه ترافیک هزینه‌های بالایی را به جامعه و دولت تحمیل می‌کند.
سهل‌انگاری در حوزه ترافیک هزینه‌های بالایی را به جامعه تحمیل می‌کند/ جامعه باید به درک صحیح از رعایت قوانین رانندگی برسد

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، احمد حسين زادگان صبح امروز در نشست شوراي ترافيك استان مازندران اظهار کرد: شوراي ترافيك يكي از جلسات مهم شهرستان ها است زیرا در آن مسايل حوزه راه با تمام ابعاد آن نگريسته و با جديت، دقيق و علمي تصميم سازي شود.

وی افزود تصميمات اين شورا فوق العاده مهم است و بصورت مستقيم با امنيت و آرامش مردم ارتباط دارد، هرگونه سهل انگاري در اين حوزه موجب خسارات و تحميل هزينه هاي بسيار به جامعه و دولت مي شود لذا تصميمات ما بايد در جهت افزايش رضايتمندي و اميد اجتماعي باشد.

استاندار مازندران با بيان اينكه به اندازه كافي مطالعات در حوزه ترافیک صورت گرفته است و آمارهاي كمي و تحليل هاي علمي از آن وجود دارد، عنوان كرد: دستگاه هاي فرهنگي، زمينه نقش آفريني سمنها و رسانه ها را براي فرهنگ سازي مسايل ترافيك فراهم كنند به نحوي كه جامعه به درك عميق از نتايج موثر و مثبت رعايت مسايل اين حوزه دست پيدا كند.

حسین زادگان با اشاره به اين كه رفتارهاي رانندگي در جامعه نيازمند اصلاح و فرهنگ سازي است، افزود: يك روز بنام روز بدون حوادث رانندگي و روز احترام به حقوق عابر پياده نامگذاري شود.

رئیس شورای ترافیک مازندران بیان کرد: نقاط ضعف برنامه هاي حوزه ترافيك در سال گذشته احصا و تقويت و روي نقاط قوت تمركز شود.

* جایگاه‌های سوخت در مازندران افزایش یابد

حسين زادگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز طرح مازندران پاك بر پاكسازي حرايم جاده ها بصورت مستمر تاكيد كرد و گفت: با برنامه و بصورت عملياتي براي تعطيلات نوروز آمادگي كامل داشته باشيد و براي كاهش سوانح بصورت مستمر بر جاده ها نظارت کنید.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار کرد: پيش بيني مي شود كه امسال با افزايش مسافر در استان روبرو باشيم لذا ضرورت دارد با جديت نسبت به افزايش جايگاه هاي سوخت خدمات دهنده در اين ايام اهتمام شود تا با مشكل كمبود سوخت مواجه نشويم.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها