دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
رییس محیط زیست میاندورود خبرداد
تولد 7 رأس گوساله گوزن زرد در پناهگاه
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود از تولد 7 رأس گوساله گوزن زرد در پناهگاه دشت ناز خبرداد و گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی و تغذیه مناسب گوزن‌ها در پناهگاه حیات وحش، پیش‌بینی می‌شود که امسال تعداد گوزن‌های متولدشده بیشتر از سال قبل باشد.

به گزارش آوای خزر از ساری، پناهگاه "دشت ناز" در 29 کیلومتری شمال شهر ساری قرار دارد. این منطقه با پوشش گیاهی بسیار عالی رویشگاه بیش از 447 گونه علفی، درختی و درختچه‌ای‌ست.

وسعت این پناهگاه 55 هکتار و محل مناسب زیست گوزن زرد ایرانی است.  نخستین مرحله انتقال گوزن زرد ایرانی به دشت ناز، در سال 1342 به تعداد 5 رأس بوده که از مناطق دز و کرخه انتقال داده شد.

به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندورود جمعیت حال حاضر گوزن زرد ایرانی 51 رأس، شامل 21 رأس نر(10رأس بالغ و 11رأس نابالغ) است.

سید محمود هادیان گفت: 30 رأس گوزن ماده (21 رأس بالغ و 9 رأس نابالغ) نیز در پناهگاه دشت ناز زیست می‌کنند.

وی با اعلام اینکه در مدت زمانی که از سال 1400 گذشته است، 7 رأس گوساله در پناهگاه حیات وحش دشت ناز متولد شدند، افزود: امیدواریم با توجه به شرایط آب و هوایی و تغذیه مناسب در پناهگاه شاهد افزایش زایمان گوزن ماده باشیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام اینکه در سال گذشته 11 گوساله به جمعیت گوزن افزوده شده است، گفت: برنامه‌ریزی درستی با تشکیل تیم حفاظتی و انجام گشت شبانه، بازدید مکرر از فنس‌ها در داخل و خارج از پناهگاه سبب شد تا یک محدوده امن برای گوزن‌ها فراهم شود.

(مدت زمان زایمان گوزن زرد، تا اوایل تیرماه ادامه دارد).  

این مسوول بیان کرد: علی‌رغم نیروی انسانی اندک، اما امسال نیز تمام تلاش‌مان را در جهت حفاظت از این گونه ارزشمند به‌کار خواهیم برد.تولد 7 رأس گوساله گوزن زرد در پناهگاه

هادیان در بخش دیگری از گفتگو از کسب رتبه چهارم اداره حفاظت محیط زیست میاندورود در بین ادارات محیط زیست استان مازندران در حوزه عملکردی طی فروردین‌ماه 1400 خبرداد و گفت: با توجه به ارزیابی ادارات محیط زیست شهرستان‌ها از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست، میاندورود با سطح ارزشیابی "خوب" پس از آمل، بهشهر و نوشهر در جایگاه چهارم ایستاد.

وی در پایان از رهنمودهای ارزشمند مدیرکل و همکاری خوب تیم تخصصی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران قدردانی و اظهار امیدواری کرد که امسال نیز با جدیت و پایش دقیق، شاهد افزایش تعداد گوزن‌های زرد در پناهگاه حیات وحش دشت ناز خواهیم بود.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار