دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ده ماهه امسال 487 تن (359 مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشته است.

به گزارش آوای خزر از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ،دكتر علي عباسي با بیان اینکه در کلیه محورها شاهد کاهش  آمار بودیم ،تصریح کرد: جاده های برون شهری و راه روستایی با 366 مورد و محور درون شهری با 121 نفر فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسیده است.

وی افزود: بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان هاي ساری ،میاندرود با 81 ، آمل با 75 و بابل با 53  بیشترین و شهرستان فریدونکنار با 4 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

مدير كل پزشكي قانوني مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در ده ماه امسال، 15هزار و 38نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه كردند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 9درصد افزایش داشت.
 
 عباسی در خصوص بیشترین و کمترین مصدومان شهرهای استان گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان ،ساری و میاندرود با 3 هزار 371 نفر ،بابل با 2 هزار 92 نفر و آمل با هزار 623 نفر بیشترین  و شهرستان فریدونکنار با 215 نفر کمترین آمار مصدومان تصادفات رانندگی  در آن به ثبت رسید.

وی در پایان اظهار داشت: دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها