دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
رئیس کل دادگستری مازندران خطاب به وزیر جهاد کشاورزی:
رئیس کل دادگستری مازندران با گلایه از اقدامات و نگرش وزیر جهادکشاورزی در راستای حفظ منابع طبیعی، گفت: آقای حجتی بداند تا برنامه بهره برداری از منابع طبیعی به طور شفاف ارائه نشود؛ برنامه حفاظت از منابع طبیعی هم وجود نخواهد داشت.
برنامه حفاظت از منابع طبیعی در گرو شفاف‌شدن برنامه بهره‌برداری از منابع طبیعی است

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی فرد در همایش گرامیداشت هفته منابع طبیعی که در محمودآباد برگزار شد، با طرح این سوال که آیا براستی در بحث حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی، منویات مقام معظم رهبری حتی به کمترین میزان ممکن اجرایی شده است؟ افزود: افراد خاطی، قاچاقچیان خائن به منابع طبیعی همچنین مدیران مقصر و غافل نسبت به منابع طبیعی را که در این حوزه طی سال های پس از انقلاب همت کافی و لازم را نداشته و ندارند نفرین می کنیم.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران تصریح کرد: متولیان منابع طبیعی حتی در بالاترین جایگاه ها از جمله وزارت جهادکشاورزی، بیشتر از منابع طبیعی به فکر حفظ جایگاه خود هستند و آنچنان که برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس جهت حفظ میز خود تلاش می کنند برای حفظ منابع طبیعی همت نداشته و ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد خطاب به حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: آقای وزیر که سالیان سال در این وزارتخانه حضور داری؛ از ابتدای انقلاب تاکنون برای حفظ منابع طبیعی چه کار کرده ای؟ حقوق محافظین جنگل در طرح تنفس مدت 6 ماه پرداخت نمی شود؛ اینگونه می خواهید از منابع طبیعی حفاظت کنید؟

رئیس شورای قضایی استان مازندران مجدداً تاکید کرد: باید باور کنید که منابع طبیعی بیش از میز و صندلی وزارت و نمایندگی ارزش دارد ولی شما ببینید امروز از آن صندلی ها چقدر حفاظت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد خاطرنشان کرد: از نگاه وزیر جهادکشاورزی به منابع طبیعی گله مند بوده و رضایت نداریم و از رئیس جمهور محترم در دولت تدبیر و امید می خواهیم تدبیر ویژه ای در این خصوص بکار گیرند تا حق منابع طبیعی ادا شود.

وی با گلایه از اقدامات و نگرش وزیر جهادکشاورزی در راستای حفظ منابع طبیعی، گفت: آقای حجتی بداند تا برنامه بهره برداری از منابع طبیعی به طور شفاف ارائه نشود؛ برنامه حفاظت از منابع طبیعی هم وجود نخواهد داشت.

مقام ارشد قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود منابع طبیعی مازندران را بیمار و زمین گیر ارزیابی کرد که به شکل سرگردان رها شده است و در ادامه افزود: هنوز منابع طبیعی، آمایش سرزمینی ندارد و بلاتکلیف مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد اظهار کرد: بنده هفته منابع طبیعی را به انسان های حامی منابع طبیعی تسلیت عرض می کنم؛ چراکه براستی این وضعیت منابع طبیعی جای تبریک و تقدیر ندارد. دل انسان برای جنگل و دریا می سوزد و وضعیت بهره برداری و حفاظت از این منابع خجالت آور است؛ چراکه هرکجا امکان تعرض وجود داشته، تعرض صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران اذعان کرد: بعد از انقلاب، بجز مقام معظم رهبری که بسیار در حفظ منابع طبیعی دلسوز هستند مسئولی را حافظ منابع طبیعی ندیدم و ایشان در این حوزه تنها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد ادامه داد: ببینید منابع طبیعی چگونه و با چه ارتباطات، روابط و نفوذی به چه کسانی واگذار می شود؛ ما شایسته این جنگل ها و مراتع نیستیم بلکه فردی شایستگی دارد که در حفاظت و بهره برداری از این منابع دقت داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت ها برای منابع طبیعی برنامه حفاظت لازم را مد نظر نداشته اند، منابع طبیعی را به عنوان سرمایه ای عظیم مورد تعرض انسان ها دانست وگفت: امروز مدیران کل منابع طبیعی ساری و نوشهر با زحمت و سختی زیاد از منابع طبیعی استان حفاظت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به 9530 هکتار زمین در غرب استان مازندران، اظهار کرد: قرار بود این 953 قطعه زمین 10 هکتاری درختکاری شود؛ ولی ببینید این زمین ها در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارند؛ آیا می توانند پاسخ این سوال را بدهند که وضعیت این زمین ها به کجا رسیده است؟

وی با بیان اینکه 18 هزار هکتار بانک زمین شرق استان مازندران نیز بلاتکلیف مانده است، تصریح کرد: این بی توجهی به حدی است که اداره منابع طبیعی حتی حدود زمین خود را نمی داند و مردم هرطور که خواسته اند زمین را تصرف کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد همچنین با بیان اینکه در بحث کارشناسی های حوزه منابع طبیعی با
کانون کارشناسان تفاهم کردیم که قبل از پرداخت حق الزحمه؛ کارشناسی ها انجام شود، تصریح کرد: آقای وزیر شما همین قدر همت را هم نداشتید که به این تفاهم نامه که فقط به نفع منابع طبیعی بوده عمل نمائید!

وی در ادامه گفت: در بحث خلع ید نهالستان 53 هکتاری شهرپشت در نوشهر اگر بنده شخصاً ورود نداشتم حتی وزیر جهاد کشاورزی هم نمی خواست این خلع ید اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران همچنین اظهار کرد: از دادگاه ها، دادسراها و همکاران محترم قضایی می خواهم بحث منابع طبیعی را جدی بگیرند و مامورین و مسئولین منابع طبیعی را به عنوان شاکی نبینند، آنها متولی هستند و ماموریت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد تصریح کرد: با تمام توان متعهد می شوم در نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی تمام تلاش و توان خود را بکار گیرم؛ همه ما باید وظایف خود را در این وضعیت بحرانی بشناسیم و به آن وظایف عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرع و عقل حکم می کنند که به منابع طبیعی اهمیت داده شود اما ما امروز در عمل چه کرده ایم و چه می کنیم؟ منابع طبیعی حد و مرزی ندارد و به عنوان یک مسئله بین المللی همه مناطق و کشورها را شامل می شود.

لازم به ذکر است در خاتمه این مراسم از قضات فعال در حوزه منابع طبیعی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: