دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

تکذیب خبر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه ایران خبر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا را تأیید نکرد. او گفت: تبادل زندانیان یک موضوع انسانی بوده و هست و همواره در دستورکار ایران بوده و جدا از گفت‌وگوها و مسیرهای دیگری که در حوزه برجام و دیگر مسیرها بوده پیگیری شده است. همچنان در دست پیگیری است. این گزارش ها از منابع آگاه تأیید نمی‌شود همانطور که قبلا هم گفته شد. 

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد: با فوت ۳۹۱ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۲ هزار و ۸۷۵ نفر رسید. پنج هزار و ۴۶۱ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.

حمله محمود کریمیِ مداح به ظریف
محمود کریمی مداح در یک مجلس عزاداری با خواندن اشعاری، به ظریف حمله کرد. کریمی این اشعار را در کنایه به وزیر خارجه ایران بر زبان آورده است: سرِ نیزه که رحل قرآن شد/ وقت تضعیف مرد میدان شد// آخرین ضربه‌های مالک بود/ اشعری شیر شد، رجزخوان شد//  شر شد و فتنه شد، تلاطم‌شد/ امر مولا در این میان گم‌شد//  رشته افتاد دست جاسوسان /اشعری، انتخاب مردم شد

مرگ گورخر آفریقایی ‌پس از چند روز نگهداری در گمرک
هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و ‌پس از چند روز نگهداری در گمرک، دیروز (۱۲ اردیبهشت ماه) به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر امروز (۱۳ اردیبهشت) تلف شد.

۶۷ میلیون ایرانی دیگر نمی توانند برنج بخرند
دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: افزایش قیمت برنج باعث شده از جمعیت ۸۲ میلیون نفری مردم ایران فقط ۱۵ میلیون نفر بتوانند به راحتی برنج بخرند و از امکان مصرف این محصول مغذی برخوردار باشند.

وزارت بهداشت: واکسن آمریکایی را با یک شرط می‌توان وارد کرد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر برند واکسنی آمریکایی باشد و در کشور دیگری تولید شود ما اجازه خرید این واکسن را می‌دهیم و به عنوان مثال بخش خصوصی می‌تواند واکسن آمریکایی مدرنا را از آلمان یا هلند خریداری کند و فقط واردات واکسن تولید شده در آمریکا و انگلیس ممنوع است.

العرب: تغییرات در روابط بین تهران - ریاض نزدیک است
روزنامه «العرب» چاپ لندن پیش بینی کرد که تغییرات در روابط بین ایران و عربستان نزدیک است و این تغییرات را می توان از لحن مقامات سعودی نسبت به تهران و سفرهای وزیران امور خارجه آنها به قطر و عمان که بین دو کشور نقش میانجی ایفا می کنند، احساس کرد.

ادعای تلاش ایران برای تجزیه انگلیس
یک اندیشکده بریتانیایی ادعا کرد ایران از طریق انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در تلاش برای تأثیر در نتایج انتخابات پارلمانی اسکاتلند به نفع احزاب استقلال‌طلب از بریتانیا است. این اندیشکده نوشت شبکه‌ای از حساب‌های کاربری، صفحات و گروه‌های سازمان‌دهی‌شده از طرف ایران، در تلاش هستند با انتشار نمودارها، کاریکاتورها، تصاویر و اطلاعات غلط و تشویق کاربران برای هم‌رسانی این مطالب، احساسات استقلال طلبانه اسکاتلند از بریتانیا را تهییج کنند. 

عرضه نسخه رسمی اندروید کلاب هاوس؛ به زودی
کلاب هاوس اعلام کرده است که به زودی نسخه رسمی اندروید آن در دسترس همه قرار خواهد گرفت. اپلیکیشن کلاب هاوس که در آن فقط از صدا برای ارتباط میان کاربران استفاده می‌شود با استقبال زیادی رو به رو شده است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار