دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل زمستان ۱۳۹۹؛ شبکه‌های سه سیما (52 درصد)، آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی (46 درصد) و یک سیما (44.5 درصد) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی قرار گرفتند و مشخص شد شبکه آی‌فیلم معاونت برون مرزی با 10.1 درصد، شبکه آموزش سیما با 6.2 درصد و شبکه تماشا سیما با 5.2 درصد، بیشترین رشد میزان مخاطب را نسبت به زمستان ۱۳۹۸ داشته‌اند.
به گزارش آوای خزر، به نقل روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس این نظرسنجی 77.2 درصد مردم در فصل زمستان بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی و 54.1 درصد هم از این برنامه‌ها راضی بوده‌اند و به‌طور میانگین سه ساعت و 21 دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل زمستان ۹۹ نسبت به زمستان ۹۸ حدود 2.6 درصد افت داشته است و حدود 22.9 درصد از بینندگان در زمستان ۹۹ بیش از پنج ساعت در روز و 23.8 درصد هم «دو تا سه ساعت» در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از این نظرسنجی، پربیننده‌ترین ساعات تماشای تلویزیون در فصل زمستان به شرح ذیل بوده است:

نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که در میان شبکه‌های عمومی سیما، میزان بیننده شبکه‌های سه (52 درصد بیننده) و یک (44.5 درصد بیننده) از دیگر شبکه‌ها بیشتر بوده است. در میان شبکه‌های تخصصی و اختصاصی هم شبکه «آی‌فیلم» معاونت برون‌مرزی با 46 درصد مخاطب و شبکه «خبر» معاونت سیاسی با 43.4 درصد مخاطب از دیگر شبکه‌های هم‌جنس خود بیشتر مخاطب داشته‌اند. در جدول زیر جزئیات بیشتری را دراین‌باره ملاحظه می‌کنید:

وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در زمستان ۹۹ را با نظرسنجی زمستان ۹۸ مقایسه می‌کنیم مشخص می‌شود که شبکه‌های آی‌فیلم، آموزش و تماشا بیشترین رشد مخاطب را در مقایسه با آمار زمستان سال گذشته از آن خود کرده‌اند. در جدول ذیل، شبکه‌هایی را که نسبت به زمستان 98 رشد مخاطب داشته‌اند، مشاهده می‌کنید:

نتیجه مقایسه نظرسنجی زمستان 1399 با زمستان 1398 نشان می‌دهد شبکه‌های خبر، نسیم، یک و سه بیشترین افت مخاطب را داشته‌اند.

همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد 24.7 درصد بینندگان تلویزیون گفته‌اند اگر قرار باشد فقط یک شبکه را برای تماشای تلویزیون انتخاب کنند، آن شبکه «شبکه سه» خواهد بود؛ 20.1 درصد هم «شبکه آی‌فیلم» و 8.9 درصد هم «شبکه خبر» را انتخاب می‌کنند.

طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در میان انواع مختلف برنامه‌ها، برنامه‌های نمایشی (فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها) بیشتر از دیگر برنامه‌ها بیننده (62.1 درصد) دارد و بعدازآن اخبار (با 52.8 درصد بیننده) در رتبه بعدی قرار گرفته است.

«خانه امن» از شبکه یک، «دادستان» از شبکه سه و «پایتخت 5» از شبکه آی‌فیلم در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌ترین سریال‌های فصل زمستان 1399 قرار گرفتند. جدول کاملی از پربیننده‌ترین سریال‌ها در فصل زمستان 1399 را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

 

در میان برنامه‌های شاخص شبکه‌ها هم «عصر جدید 2» از شبکه سه، «دورهمی» و «کودک شو» از شبکه نسیم در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌ترین برنامه‌های شاخص فصل زمستان 1399 قرار گرفتند. جدول پربیننده‌ترین برنامه‌های شاخص شبکه‌ها در فصل زمستان 1399 را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

 

بیشترین دلیل بینندگان برای تماشای برنامه‌های سیما در این فصل، «سرگرمی و تفریح» (45.9 درصد) و سپس «کسب خبر و اطلاع» (42.4 درصد) بوده است.

ازنظر 47.1 درصد مردم در فصل زمستان، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس‌ازآن اینترنت با 24.9 درصد، شبکه‌های اجتماعی با 11.9 درصد، رادیو 6.8 درصد و روزنامه و مجلات با 2.2 درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار