دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
در یک نظرسنجی ۸۵ درصد از افرادی که در آمریکا زندگی می‌کنند، اعلام کرده‌اند که نمی‌دانند چگونه کارهای خود را همان طور که می‌خواهند اولویت‌بندی کنند، اما برای همه این افراد و همچنین شما یک راه حل وجود دارد.

به گزارش آوای خزر، این مسئله ناشی از نداشتن مهارت کافی در مدیریت زمان است و تمام کاری که شما باید انجام دهید، این است که مهارت‌های اولویت‌بندی خود را اصلاح کرده و با یک فهرست مناسب برای ارزیابی کارآمد وظایف خود, کارها را شروع کنید.

این کار خیلی آسان به نظر می‌رسد، اما تعداد زیادی از مردم از شنیدن اینکه چندین نوع فهرست انجام کار (to-do list) وجود دارد، تعجب می‌کنند.

فهرست انجام کارها برای افزایش بهره‌وری کلیدی و مهم است، زیرا در این فهرست همه کارهایی که باید انجام دهید، نشان داده می‌شوند، بنابراین سعی کنید مهم‌ترین کارها را در ابتدای فهرست بگذارید و کم‌ارزش‌ترین کارها را در آخر فهرست جای دهید.

مهارت‌های سازمانی خود را تقویت کنید

توانایی شما در بهبود مهارت‌های سازمانی و اولویت‌بندی کارها، معیار سنجش صلاحیت کلی شماست و هرچه برنامه شما بهتر باشد، حتی اگر به سادگی تهیه فهرست کارها باشد، برای شما آسان‌تر است چرا که با این کار می‌توانید  بر اهمال‌کاری غلبه کرده و کارتان را شروع کنید.

یکی از اهداف اصلی شما در کار باید این باشد که با استفاده از مهارت‌های سازمانی خود، وظایفتان را اولویت‌بندی کنید تا از نظر انرژی ذهنی, عاطفی و جسمی, بالاترین بازدهی ممکن را از سرمایه خود به دست آورید.

خبر خوب این است که هر دقیقه صرف برنامه ریزی کردن می‌تواند به اندازه ۱۰ دقیقه، در وقت صرفه جویی کند.

فقط ۱۰ تا ۱۲ دقیقه طول می‌کشد تا شما با برنامه ریزی روز خود و درست کردن فهرست کارهای لازم، اولویت‌بندی کارهایتان را انجام دهید. همین زمان به ظاهر اندک برابر با صرفه‌جویی ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه‌ای زمان برای شما و تلاش پراکنده در طول روز است.

فهرست کارهای خود را درست کنید

مهارت‌های سازمانی خود را به کار بگیرید و اولویت‌ها را با کارهایی که برایتان مهم است آغاز کنید و وقتی کار جدیدی برای شما پیش آمد، قبل از انجام دادن آن، کار را به فهرست اضافه کنید. با دانستن چگونگی اولویت‌بندی کارها، می‌توانید از روز اول شروع به کار مداوم از فهرست، بهره‌وری و میزان تولید خود را تا ۲۵ درصد یا بیشتر افزایش دهید.

داشتن چنین سیستمی باعث می‌شود که شما به هر خواسته‌ای که دارید از جمله اهداف بلندمدت برسید.

مهارت‌های سازمانی خود را ارتقاء دهید و فهرست انجام کارهای روزانه‌تان را از روز قبل یعنی زمانی که آخرین کار روزانه را انجام دادید، تنظیم کنید؛ به طوری که اگر کاری از امروز را نتوانستید انجام دهید، به روز بعد موکول کنید و سپس، هر کاری که لازم است روز بعد انجام شود، به فهرست خود اضافه کنید.

زمانی که از شب قبل، فهرست انجام کارهای روزانه خود را تنظیم می‌کنید، ضمیر ناخودآگاهتان هنگامی که خواب هستید، روی فهرست تمرکز دارد./ باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار