دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶
هیچگاه اجازه ندهید که ترس از طردشدن علایق شما را شکل دهد و فردی باشید که دوست دارید باشید. روش زندگی که مطابق با سلیقه شما نباشد همانند زندگی در زندان است.

به گزارش آوای خزر، ترس، انگل امید و رؤیاهای شماست. خواه ترس از دست‌دادن چیزی یا ترس از طرد شدن. ترس روح شما را از زندگی شاد تخلیه می‌کند. تا چه اندازه ترس زندگی شما را کنترل می‌کند؟ آیا شمارا به فردی که دوست ندارید تبدیل می‌کند؟ آیا این همراه ناخواسته ایست که دوست دارید از شر آن خلاص شوید؟

شما اجازه می‌دهید که افکار دیگران بر زندگی شما تأثیر بگذارد

اینکه حس کنید پذیرفته شده‌اید خوب است. اما زمانی که شما برای خوب به نظر رسیدن و مورد قبول واقع‌شدن متوجه می‌شوید که چیزی نیازمند تغییر است.

هیچگاه اجازه ندهید که ترس از طرد شدن علایق شما را شکل دهد و فردی باشید که دوست دارید باشید. روش زندگی که مطابق با سلیقه شما نباشد همانند زندگی در زندان است.

ترس

هیچگاه اجازه ندهید که افکار دیگران بر سبک زندگی تفکر و عملکرد شما اثر بگذارد. قطعاً تأثیر می‌گذارند اما نه تأثیری کنترل‌کننده. زندگی شما فقط مختص شماست.

پس کاری که نیاز دارید انجام دهید. از ملاحظه‌های مضر فقط برای پذیرفته شدن دوری کنید. افرادی را که در زندگی دوستشان دارید را تغییر ندهید. نسبت به چیزهایی که دوست دارید و دوست ندارید تصمیم بگیرید. اهداف واقع‌گرایانه و قابل دستیابی را تعیین کنید. عمل کنید زیرا عمل استراتژی مؤثر برای فرار از درک ترس.

افکار و علایقتان را برای خودتان نگه دارید

ترس از انتقاد به اندازی ترس از طردشدن قوی است. شما فکر می‌کنید که اگر دیگران دربار عملکرد و افکار واقعی شما بدانند دیگر شما را دوست نخواهند داشت یا شما را آن‌طور که هستید نمی‌پذیرند. خوب که چه؟ اگر جوری که نیستید و خوشبختی خود را مختل کنید واقعاً می‌ارزد.

به خودتان به‌خاطر صداقت جایزه بدهید. در قدم اول تشویق به نظر می‌رسد اما آرامش ذهن و قلب ارزش این خطر کردن را دارد. به ایده‌های خود که می‌خواهید با دیگران در میان بگذارید احترام بگذارید زیرا افکار احساسات و علایق شما به اندازی دیگران مهم هستند.

شما در برابر چیزهای جدید مقاومت می‌کنید

ترس از شکست ما را از تغییر و خطر کردن بازمی‌دارد حتی اگر فردی حسابگر باشیم. این نوع ترس به‌عنوان موکول کردن امور خرابکاری‌ها و وحشت و اضطراب نشان داده می‌شود.

ترس از شکست فلج‌کننده است. ترس توانایی و اعتماد به نفس ما را تضعیف می‌کند. ما شروع می‌کنیم به پذیرش اینکه ما خوب نیستیم به‌اندازه کافی یا به‌اندازه کافی ارزشمند نیستیم یا اینکه ما به‌اندازه دیگران خوب نیستیم.

اگر شما این‌گونه هستید نکات الهام‌بخش پیدا کنید تا شمارا برای حرکت به جلو تشویق کند و آنها را جایی قرار دهید که هر روز ببینید مثل آینه و یا یخچال که به شما مرتباً یادآوری کند که چقدر فوق‌العاده هستید. اگر این کار را انجام دهید اعتماد به نفستان افزایش پیدا می‌کند و زندگی‌تان به‌مرور بهتر می‌شود.

از انجام کارهای درست خودداری می‌کنید

ترس باعث می‌شود افراد کاری انجام دهند که می‌دانند اشتباه است. یا از کاردرست دوری می‌کنند با هیچی نگفتن یا کاری نکردن. آیا شما از ناراحت کردن دیگران، مجازات شدن، قضاوت شدن، طردشدن و یا تلافی می‌ترسید. زمانی که مجبور شدید بین خوب و بد یکی را انتخاب کنید به این فکر کنید که شما مسئول چیزی هستید که به آن باور دارید. اگر شما بیکار بمانید و یا کاری انجام ندهید همه چیزهایی که از آنها می‌ترسید برای شما و یا دیگران هزینه‌بر خواهد بود.

خود را برای چیزهای کمتری که می‌خواهید و لایق آن هستید آماده کنید.

شما به یک حرفه کاملاً خوب یا یک رابطه امن اما بدون احساس رضایت می‌دهید یا به‌سلامتی متوسط که فقط چند کیلو اضافه‌وزن دارید؟ شما خودتان را گول بزنید و باور کنید که خیلی هم بد نیست شما در این فکر هستید که ممکن بود بدتر هم باشد حداقل شما خیالتان راحت است و می‌دانید چه انتظاری داشته باشید.

شما فقط یکبار زندگی می‌کنید پس هرگز تسویه‌حساب نکنید چون نه به درد خودتان می‌خورد نه به درد دیگران. آیا زندگی کسل‌کننده بی حس می‌خواهید. پس جوری طراحی کنید که در آن اشتیاق، امید، شوق و خلاقیت را از بین ببرید.

اگر می‌خواهید این برنامه را از بین ببرید خطر کنید حتی اندک. شما لیاقت این را دارید که با شرایط خود زندگی کنید. اگر تلاش نمی‌کنید زندگی نمی‌کنید و اگر طراحی نمی‌کنید پس آزاد هم نیستید.

دیگر نگران ناامید کردن مردم نباشید و زندگی و آرزوی فردایی روشن‌تر و پرشورتر را شروع کنید.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
«اگر در انتخابات شرکت می کنید»، لطفاً به این پرسش پاسخ دهید که به چه کسی رأی خواهید داد؟
سعید جلیلی
محسن رضایی
سید ابراهیم رئیسی
علیرضا زاکانی
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی
محسن مهرعلیزاده
عبدالناصر همتی
آخرین اخبار