دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
رئیس کل دادگستری مازندران:
رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به این مطلب که بیش از 40 هزار بنای غیرمجاز در غرب استان با تصویب مجلس، مجاز به دریافت خدماتی مانند آب، برق و گاز شده اند، تصریح کرد: افراد متخلف که بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز می کنند با مصوبه جدید مجلس می توانند تا سه سال خدمات دریافت کنند که مساله ای بسیار عجیب است و در هیچ جای دنیا سابقه ندارد؛ بنا غیر مجاز؛ ولی خدمات مجاز؟!
40 هزار بنای غیرمجاز در غرب مازندران خدمات مجاز می‌گیرند!/ شناسایی 70 هزار حلقه چاه غیرمجاز در مازندرانوی

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار کرد: این مساله بسیار عجیبی است که ارائه خدمات به بنای فاقد مجوز، مجاز باشد و به راستی پیشگیری و پیگیری ها و اقدامات در مصوبه های مجلس که به بنای غیرمجاز اجازه دریافت خدمات می دهد به کجا خواهد رسید؟

* شناسایی بیش از 70 هزار حلقه چاه غیرمجاز در مازندران


این مقام قضایی در ادامه با طرح این سوال که چند درصد مجموع چاههای استان به خوبی مدیریت می شوند؟ قریب به نیمی از چاه های مازندران را فاقد پروانه دانست و گفت: تاکنون بیش از 70 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده است.

* مدیران لایق نباید با تغییر دولت ها جابجا شوند

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییرات زودهنگام در سطح مدیران دولتی، خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: طی پنج سال اخیر چهار استاندار در مازندران جابجا شده اند؛ اگر این افراد از قابلیت و توانایی لازم برخوردار نبودند چرا این مساله پیش از انتصاب مورد بررسی قرار نگرفته و این افراد منصوب شدند و اگر افراد از توانایی برخوردار بودند چرا در این بازه زمانی محدود جابجا شدند و اجازه کار به آنها داده نشد؟

رئیس شورای قضایی مازندران با بیان اینکه از جابجایی زودهنگام مدیران دستگاه های اجرایی استان رضایت نداریم، ادامه داد: جابجایی زودهنگام مدیران باعث می شود مسئولیت ها گُم شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد با اشاره به جابجایی چند مدیر در حوزه منابع طبیعی مازندران طی پنج سال اخیر، تاکید کرد: اگر مدیران لایق باشند نباید با تغییر دولت ها جابجا شوند چون مدیران دستگاه های اجرایی ارتباطی به بحث های انتخاباتی ندارند و بر اساس صلاحیت منصوب می شوند.

* ظلم به منابع طبیعی حاصل بی مسئولیتی دولت ها در این حوزه است

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مازندران با یادآوری این مطلب که ظلم به منابع طبیعی مربوط به بی مسئولیتی تمام دولت ها از جمله دولت حال حاضر در حوزه منابع طبیعی بوده است، تصریح کرد: مدیران سهمیه ای که بر اساس مسائل سیاسی منصوب و یا جابجا شوند مدیرانی قوی نخواهند بود؛ چراکه آنها به دنبال سهم خود که همان میز است، هستند و آن بخش را خوب مدیریت می کنند!

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد با انتقاد از عدم حضور مدیران کل منابع طبیعی ساری و نوشهر در جلسه، افزود: این عدم حضور قابل قبول نبوده و شایسته است مدیران ارشد این ادارات استان در جلسه حاضر شوند؛ در حقیقت مقصر مظلومیت منابع طبیعی مدیران این حوزه هستند.

وی خاطرنشان کرد: کشیک منابع طبیعی در ایام نوروز توسط شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مازندران رصد می شود.

* نحوه اجرای طرح آزادسازی سواحل مازندران مطلوب نیست

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد همچنین با اشاره به طرح آزادسازی سواحل مازندران، این طرح را در حوزه بهره برداری از آب و خاک ساحل مطلوب ندانست و افزود: طرح آزادسازی سواحل مازندران مدت پنج سال است که در سواحل استان در حال اجراست که اگر به شکل مناسب و تعیین زمان و متولی، برای بهره برداری از آن برنامه ریزی نشود، این آزادسازی که به زحمت نیز انجام شده بی نتیجه خواهد بود.

مقام عالی قضایی استان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه طی 6 سال اخیر، عمل به مسئولیت حاضرین در حوزه پیشگیری از وقوع جرم احساس نشده و این مساله نیازمند تحول است، افزود: همه انسان ها نسبت به محیط زیست، منابع طبیعی و امور اجتماعی جامعه مسئول هستند و در قیامت مورد پرسش قرار خواهند گرفت.

* بیش از 40 هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه جاده غرب مازندران

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد با تاکید بر اینکه بحث پیشیگری از وقوع جرم در حوزه منابع طبیعی می تواند بسیار موثر واقع شود، خاطرنشان کرد: بیش از 40 هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز و بدون مجوز در حاشیه جاده در غرب استان مازندران وجود دارد که موجب وارد شدن خسارت به بیت المال شده است.

گفتنی است به دلیل عدم حضور مدیران کل برخی سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان از جمله سازمان صمت، اجازه ارائه گزارش به نمایندگان این سازمان ها و ادارات کل در جلسه داده نشد.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار