دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
رئیس ستاد انتخابات مازندران‌:
تایید صلاحیت ۱۳۶۹ کاندیدا‌های انتخابات شورای شهر در مازندران/اتمام یک مرحله از تایید صلاحیت‌های نامزد‌های شورای روستا‌ها
رئیس ستاد انتخابات در مازندران گفت: در هیأت نظارت شهرستان از مجموعه هزار و ۸۰۰ نفری که تایید صلاحیت شدند ۲۱ نفر انصراف دادند و هزار و ۷۷۹ نفر باقی ماندند از این تعداد هزار و ۳۶۹ نفر تایید و ۴۱۰ نفر رد صلاحیت شدند، تایید صلاحیت مرحله اول شورای اسلامی روستا به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس، حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران و رئیس ستاد انتخابات مازندران ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نمایندگی، ولی فقیه استان برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در مقابل آسیب اجتماعی باید کنش خوب و نگاهی مشترک داشته باشیم، محور باید به مبنای افزایش مداخله مردم باشد، زمانی موفق هستیم که بتوانیم مردم را با آنچه به آن رسیدیم آشنا کنیم.

وی افزود: وضعیت عمومی آسیب‌های اجتماعی استان نیاز به تنظیم یک برنامه عملیاتی دارد که با ارزیابی و پایش عالمانه همراه باشد، در استان کم‌حوصلگی و کاهش تاب‌آوری از جدی‌ترین مشکلات است، همچنین شاهد کاهش سطح سواد که به‌دلیل افزایش اثرگذاری فضای مجازی اتفاق افتاده است نیز هستیم که تبعات زیادی در جامعه دارد.

حسن‌نژاد یادآور شد: کاهش احساس مسؤولیت اجتماعی و همچنین افزایش نگاه سوداندیشی از مواردی است که در جامعه به‌فور مشاهده می‌شود، اجرای اقدامات عملیاتی که اثرگذار بوده و تخصیص منابع در جهت بهره‌وری باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به سه انتخابات پیش رو در مازندران، گفت: یکی از مهم‌ترین آن‌ها، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا‌های استان است، تاکنون در ۶۲ حوزه انتخابیه ۲ هزار و ۲۲۸ نفر ثبت‌نام کردند که ۱۰ درصدشان خانم‌ها و مابقی آقایان هستند، از جهت مدرک تحصیلی شاهد رشد قابل توجهی هستیم.

این مسؤول در ادامه بیان کرد: از جهت تعداد داوطلبان با دوره گذشته تفاوتی  نداریم، در مرحله بررسی از ۲ هزار و ۲۲۸ نفر نامزد‌های ثبت‌نام شده، شاهد انصراف ۸۷ نفر بودیم در نهایت ۲ هزار و ۱۴۱ نفر ماندند که از این تعداد هزار و ۸۰۰ نفر تایید صلاحیت و ۳۴۱ نفر بر مبنای بررسی رد صلاحیت شدند.

وی اضافه کرد: در هیات نظارت شهرستان از مجموعه هزار و ۸۰۰ نفری که تایید صلاحیت شدند ۲۱ نفر انصراف دادند و هزار و ۷۷۹ نفر باقی ماندند از این تعداد هزار و ۳۶۹ نفر تایید و ۴۱۰ نفر رد صلاحیت شدند، از بین ۷۵۱ نفری که رد صلاحیت شدند و هیات نظارت استان می‌توانست به شکایات رسیدگی کند، صلاحیت ۱۵۸ نفر تایید و شکایت ۵۹۳ نفر رد شد.

حسن‌نژاد گفت: در شرایط موجود با این تعداد از افرادی که در این مرحله تایید صلاحیت شدند اجازه شکایت دارند و می‌توانند آن را به هیات مرکزی نظارت ارسال کنند، در ارتباط با رد صلاحیت‌ها ما مجموعا حدود ۵۸۹ نفر به استناد دو بند رد صلاحیت شدند یعنی حدود ۴۱۶ نفر و ۱۷۳ نفر به واسطه بند عدم التزام و همچنین ۴۲۱ نفر به‌علت فساد اخلاقی به ۴۲۱ نفر رد شدند، که در مجموع حدود ۵۰ درصد از مجموعه نامزد‌هایی که در مرحله باقیمانده رد صلاحیت شدند از این دست هستند که جای تامل دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران، با اشاره به تعداد کرسی‌های انتخابات شورای شهر در استان، اعلام کرد: مجموعا ۵۴۴ کرسی داریم که ۳۳۶ مورد از کرسی‌ها اصلی و مابقی علی‌البدل هستند، رقابت برای کرسی علی‌البدل ۲/۶ درصد و بر سر کرسی‌های اصلی حدود ۴/۵ درصد است.

این مسؤول افزود: در حوزه انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها برای ۲ هزار و ۴۹۶ روستا تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند که در حوزه نام‌نویسی این شورا‌ها تغییر محسوسی اتفاق نیفتاده است، بیش از ۵۰ درصد از مجموعه ثبت‌نام‌ها با مداخله بوده یعنی تمایلی برای فرد وجود نداشته، نکته بعدی است که تنها در یک روستا آن هم "یانه سر بهشهر"  تعداد نامزد‌ها به حد نصاب نرسیده است که اساسا واجد تشکیل شورای اسلامی نیستند، چون نصاب جمعیتی روستا زیر ۲۰ خانوار است.

وی تصریح کرد: از مجموعه شورا‌های روستا یک مرحله تایید صلاحیت‌ها به اتمام رسیده  و تقریبا ۱/۹ درصد رقابت برای یک کرسی وجود داردیعنی برای کرسی‌های اصلی یک نفر برای هر یک کرسی! ممکن است برخی از روستا‌ها از نصاب قانونی برای شورای روستا‌ها برخوردار نشوند.

حسن‌نژاد با اشاره به آخرین خبر از انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان، تاکید کرد: امروز فرمانداران نسبت به رد صلاحیت‌ها اقدام و دوستان سه روز مهلت شکایت دارند،   همچنین ۱۷۰ شعبه اخذ رای  نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و قرار است تعداد افرادی که در شعبات هستند را کمتر کنیم، در مجموع انتخابات بیش از ۴۸ هزار نفر با ما همکاری خواهند کرد و هزار نفر دیگر غیرمستقیم همکاری دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، در ارتباط با اقدامات هم‌گام شرایط کرونا در انتخابات، گفت: در این راستا الزامات خاصی داریم، جدی‌ترین آن تامین اقلام حفاظتی و افزایش شعبات اخد رای بود، در خصوص تبلیغات بستگی به شرایط آن ایام دارد، ولی بخش عمده‌ای از مجموعه تبلیغات مجازی خواهد بود، البته در حوزه ثبت‌نام کاندیدا‌ها شاهد این بودیم که بیش از ۵۰ درصد از ثبت‌نام‌ها به‌صورت غیرحضوری انجام شد.
 
انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها