دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
درباره احساس‌تان بنویسید
زنگ‌زدن به دوست، تعریف‌کردن از خود، نگاه به تابلوی‌نقاشی و... تعدادی از توصیه‌های جدید محققان برای کاهش استرس است.

به گزارش آوای خزر، به نقل از روزنامه خراسان، آیا امروز هم روز پُر استرسی داشتید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است، باید بگوییم که شما تنها نیستید و اغلب مردم حداقل یک روز در هفته استرس دارند. چه بخواهیم و چه نخواهیم، استرس این روزها تبدیل به بخشی از زندگی ما شده است. شیوع کرونا و دردسرهایی که برای‌مان ایجاد کرده، شرایط را خاص‌تر هم کرده است. پس بهتر است با روزهای پر استرس کنار بیاییم. قرار نیست به خودمان دروغ بگوییم، چون روزهای پر استرس اصلا جذاب و دوست‌داشتنی نیستند اما شاید با کمی تلاش بتوانیم میزان فشار استرس را کم کنیم. در ادامه می‌توانید فهرست 20 توصیه‌ متفاوت و نامتداول جدید محققان را بخوانید که بر اساس پژوهش‌های جدیدشان از کارهایی است که می‌توانیم در روزهای پر استرس انجام دهیم.


به یک دوست زنگ بزنید یا پیام دهید

یکی از کارهایی که می‌توانید برای کاهش استرس انجام دهید، این است که به یک دوست زنگ بزنید یا پیام دهید. کسی را انتخاب کنید که به شما انرژی مثبت می‌دهد و شما را در مسیری که هستید، تشویق می‌کند.


به همسر یا مادرتان بگویید دوستت دارم

در لحظه‌های استرس‌زا، گفتن دوستت دارم به عزیزان‌تان مثل همسر، پدر یا مادر، فرزند و... باعث می‌شود تمرکز شما از آن لحظه برداشته شود و احساس بهتری داشته باشید.


درباره احساس‌تان بنویسید

حتی اگر نویسنده خوبی نیستید اما نوشتن از احساس‌تان به خصوص در روزهایی که استرس زیادی را متحمل می شوید، می‌تواند باعث شود که احساس بهتری به زندگی پیدا کنید.


به چیزهایی که رو‌به‌راه هستند، اهمیت دهید

در زمان استرس ذهن انسان به طور غیر ارادی، فقط روی مشکلات و سختی‌های مسیر تمرکز دارد، پس بهتر است برای لحظاتی، ذهن‌تان را به سمت موضوعاتی ببرید که رو به راه است و در آن ها پیشرفت داشته‌اید.


غذای سالم بخورید

در روزهای پر استرس، غذا معمولا اولین چیزی است که فراموش می‌شود، اما باید به شما بگوییم که در روزهای پر استرس باید بیشتر به غذاهایی که می‌خورید دقت و سعی کنید غذاهای سالم بخورید.


یک لباس راحت بپوشید

با توجه به موقعیتی که در آن هستید، یک لباس راحت انتخاب کنید و سپس آن را بپوشید. هیچ چیز بدتر از این نیست که در روزهای پر استرس، در یک لباس نامناسب از لحاظ اندازه و طرح باشید.


به یاد بیاورید که چقدر از راه را رفته‌اید

در روزهای پر استرس، به این فکر کنید که چه سختی‌هایی را در زندگی پشت سر گذاشته اید. حتی اگر از موقعیت فعلی راضی نیستید، می‌توانید به یاد بیاورید که چقدر از راه را رفته و چقدر به اهدافتان نزدیک شده‌اید.


به یک حیوان غذا بدهید

شاید برای شما عجیب باشد اما در روزهای پر استرس، بهتر است به یک حیوان خانگی یا پرندگان با گذاشتن یک ظرف در بالکن یا حیاط خانه غذا بدهید. این کار باعث تغییر حال و هوای شما می‌شود و استرس‌تان را کاهش می‌دهد.


کمی استراحت کنید

در روزهای پر استرس گاهی فرصتی برای سر خاراندن ندارید اما باید سعی کنید برای لحظاتی به خودتان و ذهن و مغزتان استراحت دهید تا بتوانید دوباره با فکر بازتر به سراغ ادامه کار خود بروید. اتفاقی که معمولا به آن اهمیت داده نمی‌شود.


پیاده‌روی کنید

پیاده‌روی به خصوص در پارک‌ها و طبیعت البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باعث کاهش استرس و تغییر حال و هوای شما می‌شود. پس در روزهای پر استرس از پیاده‌روی ترجیحا در پارک یا طبیعت غافل نشوید.


چای گرم بنوشید

نوشیدن یک لیوان چای گرم باعث کاهش استرس می‌شود. می توانید یک لیوان چای یا یک لیوان دمنوش گیاهی را انتخاب کنید، به خصوص دم‌نوش‌هایی که آرامش‌بخش‌تر هستند.


افکار منفی را از خود دور کنید

گاهی روزهای پر استرس را با پر و بال دادن به افکار منفی، برای خودمان و حتی اطرافیان‌مان پر استرس‌تر و سخت‌تر می‌کنیم. پس بهتر است افکار و انرژی‌های منفی را به روش‌های مختلف، از ذهن‌تان دور کنید.


به آثار هنری زیبا نگاه کنید

یکی از کارهایی که در روزهای پر استرس می‌توانید انجام دهید این است که چند لحظه همه چیز را تعطیل و به یک تصویر یا یک نقاشی یا یک اثر هنری نگاه کنید.


سرتان را کمی خلوت کنید

یکی از مشکلات روزهای پر استرس این است که سرتان را بیش از اندازه شلوغ می‌کنید. بهتر است بعضی از کارها را به روزهای دیگر محول و کمی سرتان را در چنین روزهایی خلوت کنید.


سرعت خود را کم کنید

در روزهای پر استرس همه چیز روی دور تند قرار دارد، مثلا شما تندتر راه می‌روید، تندتر رانندگی می‌کنید، تندتر می‌نویسید و به این شکل احتمال اشتباه بیشتر می‌شود. پس بهتر است در این روزها کمی سرعت خود را کم کنید و آرام‌تر پیش بروید.


به موسیقی آرامش‌بخش گوش دهید

موسیقی می‌تواند باعث تاثیر روی حس و حال شما شود، پس در روزهایی که استرس زیادی دارید، موسیقی را انتخاب کنید که حس خوبی به شما می‌دهد و شما را خوشحال‌تر می‌کند.


از خودتان تعریف کنید

بله، از خودتان تعریف کنید حتی اگر کار بسیار کوچک و کم اهمیتی را خوب انجام می‌دهید آن را به خودتان یادآوری و از خودتان تعریف کنید تا استرس‌تان کاهش یابد.


یادتان باشد شما جزء کوچکی از این دنیا هستید

به یاد بیاورید شما یک جزء کوچک از این دنیا هستید اما این به معنای کم ارزش بودن نقش شما نیست. این کار باعث می‌شود تا مشکلات را کمتر جدی بگیرید.


خوش شانسی‌های خودتان را به یاد بیاورید

در روزهای پر استرس ممکن است با خود فکر کنید که شما اصلا فرد خوش‌شانسی نیستید، پس بهتر است در این لحظه‌ها کمی درخصوص اتفاق‌هایی که برایتان پیش آمده و شانس با شما همراه بوده است، فکر کنید.


خود را تشویق کنید

در میانه روزهای پر استرس می‌توانید خودتان را تشویق، به دستاوردهای بزرگ خود فکر و به خودتان افتخار کنید.

*منبع: positivelypresent.com

انتهای پیام/1005

برچسب ها: استرس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار