دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۹
افسر عملیاتی سیستم موشکی هاگ پدافند هوایی ارتش در دفاع مقدس با بیان اینکه پدافند هوایی در جریان عملیات بیت‌المقدس، از گُنبد آهنی پوشش راداری با سامانه هاوگ ایجاد کرد، گفت: سامانه موشکی تبوک دشمن را در منطقه این عملیات آچمز کرده بود.

به گزارش آوای خزر، سرهنگ بازنشسته خسرو خطیب قوامی  با اشاره به حماسه سوم خرداد این حماسه بزرگ را یادآور ایثار و جان‌فشانی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به ویژه عملیات بیت‌المقدس برشمرد و با تشریح نقش سامانه‌های راداری و موشکی پدافند هوایی در این عملیات، گفت: قبل از عملیات بیت‌المقدس مأموریت حفاظت از فرودگاه‌ها، مناطق نظامی، مراکز حساس و حیاتی به ویژه مراکز و مناطق نفتی و کارخانجات صنعتی را بر عهده داشتیم.

افسر عملیاتی سیستم موشکی هاگ پدافند هوایی ارتش در دفاع مقدس افزود: آذر ۱۳۶۰ فرمانده نیروی هوایی وقت مرحوم امیر صدیق در یکی از سخنرانی‌های نسبت به ضرورت تغییر و تحول در نیروی پدافند هوایی و ایفای نقش در جبهه‌های نبرد در دفاع مقدس تأکید داشت و در آن زمان حضور تمام جنگنده‌ها در مناطق عملیاتی تعریف و بیان شده بود و اقدامات تخصصی در این زمینه انجام شد.
 
 پدافند هوایی حضور خود را در دفاع مقدس به منصه ظهور گذاشت
این افسر عملیاتی سیستم موشکی هاگ پدافند هوایی ارتش در دفاع مقدس عملیات بیت‌المقدس را یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس از نظر وسعت جغرافیایی و اهداف تعریف شده دانست و تصریح کرد: این عملیات از افتخارات نیروهای مسلح و بسیار دقیق و کارشناسانه بود. وی با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش در آن شرایط باید از تجهیزات و سامانه‌های موشکی ارتفاع متوسط خود استفاده می‌کرد، افزود: تنها سیستم موشکی ما در آن زمان سامانه موشکی و راداری هاگ بود، ابر جنایت‌کاران شرق و غرب با پشتوانه تجهیزاتی و مالی، صدام را حمایت و ما تک و تنها در مقابل این تجاوز بودیم و در چنین فضایی دفاع مقدس را رقم زدیم که واقعیتی محض است.
  این افسر عملیاتی سیستم موشکی هاگ پدافند هوایی ارتش در دفاع مقدس افزود: نیاز سامانه هاگ و سیستم‌های فرماندهی و کنترل در منطقه تعریف و دستورالعمل هایش نوشته شد، قبل از این عملیات به غیر از هواپیماهای رهگیر و جنگنده برای حفاظت از مناطق عملیاتی سیستم دیگری را استفاده نکرده بودیم، سایت‌های هاگ از جریان عملیات بیت‌المقدس به بعد مورد استفاده قرار گرفت و از پایگاه‌های هوایی و شهرهای مهم دفاع می‌کرد.

انهدام ۱۲ فروند جنگنده دشمن توسط هواپیماهای طرح پدافندی
 
خطیب قوامی با اشاره به اینکه تمام ظرفیت گروه‌ها و همه افسران و همافران را درگیر موضوع جابجایی سیستم راداری و موشکی هاوگ کردیم، تصریح کرد: پوشش راداری خوبی را ایجاد کردیم، یکی از پایگاه‌های راداری ما نقش اصلی و دیگر پایگاه‌های ما در منطقه نقش پشتیبان را ایفا کردند. وی با اشاره به شهادت جهادگران در جریان عملیات بیت‌المقدس، اضافه کرد: این ایثارها نشانه وحدت ملی در پیشبرد اهداف برای خروج رژِیم بعثی از خاک کشور بود و این مهم در عملیات‌های مختلف تا پایان جنگ تحمیلی محقق شد. 

این افسر عملیاتی سیستم موشکی هاگ پدافند هوایی ارتش در دفاع مقدس به نقش سایت تبوک به عنوان یکی از پایگاه‌های انهدام دشمن در دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: آتش‌بار سایت تبوک در روزهای اول جنگ تحمیلی آن‌چنان در سقوط و انهدام جنگنده‌های دشمن خوب عمل کرد و دشمن آچمز مانده بود که رژِیم بعثی نمی‌دانست با چه چیزی مورد حمله قرار گرفته است.
 

وی با اشاره به نقش جاسوسان اطلاعاتی غرب با گِرای محل استقرار سایت تبوک به رژِیم بعثی عراق، تصریح کرد: دنیا در این شرایط باز هم به کمک صدام آمد و این اطلاعات را در اختیار رژیم بعثی قرار داد و از طرفی هم رادیو آبادان خبری اعلام کرد که سایت موشکی هاگ در آبادان باعث انهدام جنگنده‌های دشمن شده است و در مجموع کار ما لو رفت و جنگنده‌های دشمن محل استقرار این سایت‌ها را بمباران کرد.  

خطیب قوامی افزود: ولی در این شرایط برای دفاع از منطقه عملیاتی بیت‌المقدس، سه گوشه این منطقه را سایت‌های موشکی و راداری مستقر کردیم و کاری کردیم کارستان، توان نیروی هوایی عراق را به صفر رساندیم.

انهدام ۱۲ فروند جنگنده دشمن توسط هواپیماهای طرح پدافندی

امنیت هوایی ترسیم شده توسط پدافند هوایی، از مؤلفه‌های عملیات بیت‌المقدس
وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم در پیروزی عملیات بیت‌المقدس امنیت هوایی ترسیم شده توسط پدافند هوایی ارتش بود، اضافه کرد: نیروهای سطحی ما خیالی آسوده نسبت به امنیت هوایی منطقه و اینکه آسمان عملیات بیت‌المقدس اَمن است به اهداف خود رسیدند.

این افسر عملیاتی سیستم موشکی هاگ پدافند هوایی ارتش در دفاع مقدس ادامه داد: فیلم‌های مختلفی با موضوع آزادسازی خرمشهر ساخته شده است و در تمامی این آثار می‌بینیم، چرا رزمندگان اسلام عصر سوم خرداد در مسجد جامع خرمشهر، تبریک گویان جشن پیروزی را در شرایطی که هنوز عملیات تمام نشده بود و امکان بمباران هوایی وجود داشت بر پا کرده بودند، زیرا رزمندگان ما از امنیت هوایی منطقه با تلاش پدافند هوایی با خبر بودند و این مهم با فرماندهی ارزشمند شهید ستاری اتفاق افتاده بود. 

وی بیان کرد: دنیا وقتی دید ما آتش بارهای هاگ را وارد منطقه کردیم موشک‌های ضد رادار را به رژیم بعثی داد تا رادارهای موشک‌های ما را با «خِ ۲۸» به زبان روسی و ایکس ۲۰ هدف قرار دهند، دو رادار ما را در همان عملیات مورد اصابت قرار دادند، ولی علی رغم این تهدید بسیار خطرناک به اهداف خودمان رسیدیم، زیرا با کمک فاشا و سایت‌های شناسایی و هواپیماهای شنود از وجود این جنگنده‌ها اطلاع پیدا می‌کردیم و دفاع هوایی بسیار خوبی را انجام دادیم.

انهدام ۱۲ فروند جنگنده دشمن توسط هواپیماهای طرح پدافندی
 
انهدام ۱۲ فروند جنگنده دشمن توسط هواپیماهای طرح پدافندی
خطیب قوامی با اشاره به انهدام ۱۲ فروند جنگنده دشمن توسط هواپیماهای طرح پدافندی، اضافه کرد: بالغ بر ۱۰۰ موشک در این عملیات توسط سامانه‌های پدافند هوایی ارتش به سمت پرنده‌های متجاوز دشمن شلیک شد، خیلی از هواپیماهای دشمن در این راستا زمین‌گیر شدند. 

وی با بیان اینکه حدود ۶۳ فروند لاشه هواپیمای دشمن را تحویل دادیم، تصریح کرد: ۱۲ فروند این هواپیماها توسط هواپیماهای طرح پدافندی و ۵۱ فروند آن توسط سامانه‌های پدافندی و به ویژه سامانه موشکی هاوگ منهدم شد.  پدافند هوایی ارتش در عملیات بیت‌المقدس، برگ زرین دیگری را ورق زد

این افسر عملیاتی سیستم موشکی هاگ پدافند هوایی ارتش با اشاره به نقش تحریم‌ها در تأمین قطعات سامانه‌های راداری و موشکی در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: عدم امکان تأمین قطعه ما را در محدودیت اقتصادی و نظامی اذیت کرد، ولی در این وضعیت هم قابلیت عملیاتی کردن آن‌ها را با تجهیزات کامل داشتیم، شش واحد آتش ما از سامانه موشکی هاگ در مدار عملیاتی بودند و ما توانستیم از این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیاییم، بعد از آن پای ثابت هر عملیات گسترده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود./میزان

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار