دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
دکتر علی بابایی کارنامی:
ساری 2022 فرصتی برای معرفی مازندران است
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی رویداد ساری 2022 را یک فرصت برای کل مازندران عنوان و اظهار کرد: تلاش می‌کنم که ظرفیت‌های گردشگری ساری دیده شود.

به گزارش آوای خزر، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با دعوت و همراهی دکتر علی بابایی کارنامی با حضور در مازندران از پروژه‌های گردشگری ساری و میاندورود بازدید کرد.

دکتر بابایی کارنامی در این زمینه اظهار داشت: از وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دکتر علی‌اصغر مونسان دعوت به عمل آمد که در استان حضور بهم رساند.

وی افزود: مازندران یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود که هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است، از اینرو با حضور وزیر محترم این ظرفیت‌های موجود مورد بررسی قرار گرفت؛ در این سفر حمایت ایشان از طرح‌های گردشگری و خدماتی مرکز استان، استفاده از ظرفیت اشتغالزایی و ... در دستور کار قرار گرفت و اقدامات خوبی نیز صورت پذیرفت.

نماینده مردم ساری و میاندورود بیان کرد: در این سفر دستور مرمت مجتمع میراث فرهنگی فرح‌آباد ساری که از قدمت تاریخی زیادی برخوردار است توسط وزیر محترم صادر شد.

بابایی‌کارنامی با اشاره به قدمت تاریخی شهر ساری و برخورداری آن از ظرفیت‌های مختلف، گفت: به همین منظور،  طرح‌های تفاهمی بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری ساری منعقد شد. استفاده از ظرفیت‌های بوستان ولایت و مرمت در بافت میراثی شهر کهن و تاریخی ساری در همین راستا دستور کار قرار گرفت.

ساری 2022 فرصتی برای معرفی مازندران است

نماینده مردم ساری و میاندرود اظهار داشت: وزیر محترم گردشگری در جهت حمایت از اقامتگاه‌های مناطق گردشگری، زیرساخت‌های چشمه سورت که از جاذبه‌های خاص گردشگری در جهان است، مناطق گردشگری چهاردانگه، دودانگه، کلیجانرستاق، سایت پروازی رسکت و بسیاری از طرح‌های دیگر وعده‌های خوبی داد.

عضو خانه ملت، "ساری 2022 " را یک فرصت طلایی خواند و ادامه داد: ساری 2022 را نباید به چشم یک رویداد عادی نگاه کرد بلکه از طریق آن فرصت بزرگی برای این شهر و ظرفیت‌های آن ایجاد می شود، نه‌تنها ساری بلکه مردم استان می توانند از آن نفع ببرند.

وی ادامه داد: ساری در سال 2022 پایتخت گردشگری کشورهای اکو و سی.آی.اس است که با رویکرد برنامه‌ریزی شهر خلاق برای معرفی شهر گردشگری و هنرهای بومی و محلی می‌تواند یک امتیاز مثبت برای مجموعه استان باشد. در سفر وزیر گردشگری به ساری، به طور رسمی دبیر انه این رویداد افتتاح شد.

دکتر بابایی کارنامی در پایان گفتگو، ساری را از توریستی‌ترین شهرهای کشور خواند و خاطر شان کرد: با وجود مناطق گردشگری از دریا گرفته تا جنگل و حتی کویر و وجود میراث تاریخی و کهن باید بیشتر به آن پرداخته شود. 

انتهای پیام/1000

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار