دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

به گزارش آوای خزر، افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام سبک درباره جزئیات ترخیص ۶۱۰ راس گوسفند فرانسوی با وساطت وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: این گوسفندها به نام اصلاح نژاد وارد کشور می‌شوند و در محل دامداری‌ها برای کارهای اصلاح نژاد باید استفاده شوند.

او افزود: بسیاری از واردکنندگان، دام‌های اصلاح نژاد را وارد گله‌های بومی می‌کنند که این امر منجر به ایجاد اختلاط نژاد در بین گله‌های کشور می‌شود و به واسطه آنکه مکانیزمی‌ برای این موضوع وجود ندارد، مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند.

دادرس ادامه داد: بنابر دستورالعمل‌های مرکز اصلاح نژاد کسانی که نژادهای خارجی وارد می‌کنند، اجازه تکثیر در بین گله‌های بومی را ندارند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران سبک با بیان اینکه مکانیزم کنترلی بر دستورالعمل‌های مرکز اصلاح نژاد نیست، گفت: عدم رعایت کنترل بر دستورالعمل‌ها منجر به آسیب زدن ذخایر ژنتیکی کشور می‌شود.

او با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد گوسفندهای وارداتی فرانسوی نداریم، افزود: بنابر آخرین آمار اخیرا یک پارت دیگر گوسفند از گمرک بازرگان ترخیص شد و ۶۱۰ راس مربوط به گمرک آستارا بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکل دام سبک اصلاح نژاد نیست، بیان کرد: نژادهای بومی با ظرفیت‌هایی که به لحاظ شرایط محیطی در داخل کشور وجود دارند، می توانند جوابگو باشند و هم اکنون مشکل دام سبک مربوط به بحث‌های مدیریت تولید همچون بهداشت و تغذیه، تولید مثل و محیط است.

او ادامه داد: اصلی در ژنتیک داریم که ژن زمانی می‌تواند بروز پیدا کند که شرایط محیطی برایش مناسب باشد، زمانی که شرایط ژن نامناسب باشد، وارد کردن ژن تنها اتلاف هزینه سرمایه‌های داخل است.

دادرس با اشاره به سو استفاده احتمالی از ورود دام‌های اصلاح نژاد تصریح کرد: برخی افراد به اسم‌ دام‌های دورگه خارجی، همواره سر دامداران کلاه می‌گذارند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار