دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۳
تحقیقات تازه‌ای که در کشور اروگوئه انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کروناواک که توسط شرکت داروسازی چینی سینواک تولید شده تاثیر بیشتری از واکسن آمریکایی فایزر در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا دارد. بر اساس نتایج اولیه این تحقیق که روز پنجشنبه در اروگوئه منتشر شد واکسن کروناواک تا میزان ۹۷ درصد مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ را کاهش می‌دهد در حالی که میزان تاثیرگذاری واکسن فایزر بر کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا ۸۰ درصد عنوان شده است.

به گزارش آوای خزر، تحقیقات تازه‌ای که در کشور اروگوئه انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کروناواک که توسط شرکت داروسازی چینی سینواک تولید شده تاثیر بیشتری از واکسن آمریکایی فایزر در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا دارد.

بر اساس نتایج اولیه این تحقیق که روز پنجشنبه در اروگوئه منتشر شد واکسن کروناواک تا میزان ۹۷ درصد مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ را کاهش می‌دهد در حالی که میزان تاثیرگذاری واکسن فایزر بر کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا ۸۰ درصد عنوان شده است.

این تحقیق توسط وزارت بهداشت اروگوئه و با بررسی یک جامعه آماری از میان جمعیت ساکن در این کشور انجام شده و نتایج اولیه آن میزان تاثیرگذاری واکسن بر کاهش مرگ و میر ناشی از کووید۱۹، بیش از چهارده روز پس از تجویز دوز دوم را نشان می‌‌دهد.

بر اساس این تحقیق، از میان کل افراد دریافت کننده دوز دوم واکسن کروناواک در تاریخ ۲۵ مه که تعداد آنها ۷۱۲ هزار و هفتصد و شانزده نفر است، تست کرونای ۵ هزار و سیصد و شصت نفر مثبت شد.

از میان این افراد همچنین ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و ۶ نفر نیز به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست دادند.

همین مطالعه روی ۱۴۹ هزار و سیصد و بیست و نه دریافت کننده واکسن فایزر در تاریخ مشابه انجام شد که از میان این افراد ۶۹۱ نفر برغم واکسیناسیون به بیماری کووید۱۹ مبتلا شدند و از میان بیماران تنها یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و هشت نفر نیز جان خود را از دست دادند.


مسئولان این تحقیق مطالعاتی اعلام کردند که افراد فوت شده پس از ابتلا به کووید که قبلا واکسن فایزر دریافت کرده بودند همگی هشتاد ساله بودند.

بدین ترتیب نتایج اولیه تحقیق نشان می‌دهد که واکسن کروناواک از حیث تاثیر‌گذاری بر کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید ۵۷ درصد موثر بوده در حالی که میزان تاثیرگذاری واکسن فایزر از این لحاظ ۷۵ درصد شده است.

در زمینه کاهش موارد بستری شدن در بخش مراقبت‌‌های ویژه نیز وضع واکسن فایزر بهتر است. تاثیر کروناواک از این لحاظ ۹۵ درصد و تاثیر فایزر ۹۹ درصد عنوان شده است.

مقامات وزارت بهداشت اروگوئه اعلام کرده‌اند که آمار ارائه شده در این تحقیق مقدماتی است و باید با در نظرگرفتن جوانب احتیاط تعبیر و تفسیر شود زیرا در این مطالعه سن افراد، ابتلای آنها به یک بیماری دیگر و یا احتمال تعلق آنها به گروه‌هایی نظیر کادر درمان که بیش از دیگران در معرض ویروس کرونا هستند، لحاظ نشده است.

قرار است جزئیات بیشتری از نظر آماری که از نتایج حاصل از این تحقیق استخراج شده به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

اروگوئه، کشوری با جمعیت سه میلیون و پانصد هزار نفری در آمریکای لاتین است که هرگز برای مهار ویروس اقدام به قرنطینه شهروندان خود نکرده و بخش زیادی از فعالیت‌ها و کسب و کارها را نیز باز نگه داشته است.

واکسیناسیون در اروگوئه از ابتدای ماه مارس آغاز شده و با تاکید و مساعدت دولتمردان با سرعت قابل قبولی پیشرفت کرده است.

به گزارش وزارت بهداشت اروگوئه تاکنون ۴۷ درصد جمعیت این کشور دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۲۸ درصد جمعیت نیز با دریافت دوز دوم واکسن ایمن شده‌‌اند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار