دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
توصیه‌های مهم به کسانی که صبحانه نمی‌خورند
یک صبحانه خوب و کامل ترکیبی از کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر به همراه پروتئین است، اما این همه ماجرا درباره اصلی‌ترین وعده غذایی روزانه نیست.

آوای خزر/ دفعه بعد که جهت بیرون رفتن از خانه، هنگام صبح عجله داشتید، این نکته را در نظر بگیرید که مصرف صبحانه می‌تواند جلوی پرخوری شما را در طول روز بگیرد، به شما در کل روز انرژی دهد و مانع از ابتلا به چاقی و اضافه‌وزن شود.

یک صبحانه خوب و کامل ترکیبی از کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر به همراه پروتئین است، اما این همه ماجرا درباره اصلی‌ترین وعده غذایی روزانه نیست. این‌جا ۷ حقیقت جالب درباره وعده صبحانه را دنبال کنید:


صبحانه از چاقی جلوگیری می‌کند

افرادی که کامل‌ترین مواد مغذی را از صبحانه دریافت می‌کنند، کمتر تمایل به چاقی و اضافه وزن دارند و این را تحقیقات متعدد ثابت کرده است. دلیل این است که مواد مغذی برای افزایش متابولیسم ضروری هستند و عامل سوختن کالری محسوب می‌شوند.

صبحانه، شما را به مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و عامل خودداری از دریافت کالری بیش از حد، چربی و کربوهیدرات‌های ساده است.


صبحانه باید متنوع باشد

بیشتر افراد معمولا در وعده‌های ناهار و شام، تنوع ایجاد می‌کنند، اما وعده صبحانه به یک شکل باقی می‌ماند. این در حالی است که یک صبحانه کامل باید شامل پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا ۳ باشد.


صبحانه، تنظیم‌کننده قند خون است

صرف نظر کردن از صبحانه، ارتباط زیادی با اشتها دارد. نخوردن صبحانه باعث کاهش تدریجی قند خون می‌شود و این مسأله فرد را بیشتر به سمت ریزه‌خواری، به‌خصوص خوردن شیرینی‌جات می‌کشاند. همین مسأله نیز دزد انرژی است.

محققان دانشگاه ناتینگهام ثابت کرده‌اند افرادی که صبحانه نمی‌خورند، در طول روز میل بیشتری به خوردن غذاهای شیرین و چرب دارند. این مسأله نیز میزان انرژی را کاهش می‌دهد.

نتایج بررسی‌ همین محققان نشان می‌دهد افرادی که از مصرف صبحانه صرف نظر می‌کنند، مواد غذایی ناسالم‌تر را جهت مصرف انتخاب می‌کنند و در وعده ناهار نیز حجم بیشتری غذا می‌خورند؛ یعنی بیشتر از افرادی که صبح خود را با خوردن صبحانه آغاز کرده‌اند.


صبحانه، انرژی و تمرکز را افزایش می‌دهد

به عقیده محققان، صبحانه نه‌تنها برای افراد بزرگسال مهم است، بلکه برای کودکان در حال رشد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این محققان ثابت کرده‌اند کودکانی که روز خود را با صبحانه‌ای سالم و مغذی آغاز می‌کنند، عملکرد بهتری در مدرسه دارند.

به عقیده این محققان، کودکانی که صبحانه کامل می‌خورند، انرژی بیشتری جهت بازی دارند و قدرت تمرکز، یادگیری و حل مسائل آنها بالاتر است. این کودکان در انجام کارهایی که نیاز به هماهنگی دست و چشم دارند نیز بهتر عمل می‌کنند.


صبحانه، استرس (دلهره) را کم می‌کند

بیشتر افرادی که روز خسته کننده‌ای را پشت سر می‌گذارند، اغلب وعده صبحانه را خالی از مواد مغذی، سپری می‌کنند. البته خستگی جسمی تنها نتیجه صبحانه نخوردن نیست، بلکه این وضعیت باعث تحریک‌پذیری، تمرکز مشکل و مشکلات عاطفی می‌شود و در مجموع، کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


افرادی که صبحانه می‌خورند، سالم‌تر هستند

احتمالا بارها شنیده‌اید که صبحانه را باید مانند یک پادشاه خورد! اگر جزو افرادی هستید که صبح ناشتا از منزل بیرون می‌زنند، بهتر است از همین فردا صبحانه‌ خوردن را آغاز کنید. محققان به دلایل بسیاری جهت خوردن صبحانه کامل اشاره کرده‌اند.

به‌عنوان مثال، افرادی که صبحانه صرف می‌کنند، عمر بیشتری خواهند داشت و در سلامت بالاتر به سر می‌برند. این افراد، کمتر در معرض بیماری‌های قلبی مزمن مربوط به چاقی مانند دیابت قرار می‌گیرند. صبحانه‌خورها کمتر بیمار می‌شوند، زیرا میل بسیار به مصرف غذاهای سالم‌تر دارند و همچنین، میزان کلسترول خون آنها کمتر است.


صبحانه، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

علم پزشکی، ثابت کرده است که یک صبحانه متعادل و مغذی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: صبحانه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
«اگر در انتخابات شرکت می کنید»، لطفاً به این پرسش پاسخ دهید که به چه کسی رأی خواهید داد؟
سعید جلیلی
محسن رضایی
سید ابراهیم رئیسی
علیرضا زاکانی
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی
محسن مهرعلیزاده
عبدالناصر همتی
آخرین اخبار