دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

به گزارش آوای خزر، شاید تا به حال متوجه شده باشید که یخچال شما یکسره کار می کند و این سؤال برای شما مطرح می شود که دلیل اتومات نکردن یخچال چیست؟ چرا یکسره و بدون خاموشی کار می کند؟ 

اتوماتیک کردن یخچال چیست؟

در ابتدا قبل از آنکه بدانید چرا یخچال اتوماتیک کار نمی کند، بهتر است در مورد عمل اتوماتیک کردن بدانید. این فرآیند با کمک ترموستات در یخچال و فریزر انجام می شود. این قطعه دمای یخچال را تنظیم می کند و در صورتی که دما کم یا زیاد شود آن را کنترل کرده و به دمای ثابتی می رساند. به این شکل که شما دمای یخچال را روی ۳ درجه انتخاب کرده اید، در این حالت ترموستات دستور را به کمپرسور می دهد که دما بیشتر از ۳ درجه نشود. با رسیدن به این دما، یخچال به صورت اتوماتیک قطع می کند. اگر این فرآیند خاموش کردن و یا قطع کردن به درستی اتفاق نیفتد در اصطلاح، اتوماتیک کار نکردن یخچال می گویند. در اولین قدم برای رفع مشکل این مشکل باید به سراغ ترموستات رفت.

دلیل اتوماتیک نکردن یخچال چیست؟

اگر یخچال شما اتوماتیک نکرد امکان دارد موارد زیر در یکی از قطعات یخچال اتفاق افتاده باشند:

نشتی و یا کم شدن گاز یخچال

اگر یخچال شما قدیمی است و در بخشی از آن یخ مشاهده کردید و یا سرمای یخچال کم شده بود دلیل آن ممکن است از کم شدن گاز یخچال باشد. برای آنکه یخچال افت دما را جبران کند باید مداوم کار کند. پس نشت گاز می تواند یکی از دلایل اتوماتیک نکردن یخچال باشد.

کثیفی در لوله های کندانسور

گاهی آلودگی و گرد و خاک بر روی لوله های پشتی یخچال یا همان لوله های کندانسور باعث عملکرد خراب یخچال می شود. برای آنکه این مشکل حل شود بهتر است به صورت مداوم لوله های کندانسور تمیز شوند.

خرابی هیتردیفراست

در یخچال هایی که هیتر دیفراست دارند هیچ گاه بر روی لوله های اپراتور یخچال برفک نخواهید دید. اگر برفک بر روی لوله ها دیدید نشانه خرابی در هیتردیفراست است و همین دلیل اتومات نکردن یخچال است.

کارکرد بد در تایمر دیفراست

این قطعه زمان مناسب برای دیفراست را تنظیم می کند. اگر این قسمت خراب شود، قطعۀ هیتر دیفراست نمی تواند در زمان مناسب یخ های لوله های اپراتور را آب کند و هوا با وجود این یخ ها در یخچال گردش پیدا نمی کند. همین امر باعث اتوماتیک نکردن یخچال می شود.

برای بر طرف کردن این مشکل نیاز به نیروی متخصص و با تجربه دارید و نمی توانید خودتان دست به کار شوید. تعمیر سرا در برندهای متفاوتی اقدام به تعمیرات می نماید و در یکی از بهترین آن ها تعمیر یخچال سامسونگ در تعمیر سرا انجام می شود.

اشکال در ترموستات

یکی دیگر از دلایل اتوماتیک نکردن یخچال می تواند خرابی در ترموستات باشد. در واقع ترموستات عمل تنظیم دمای داخلی یخچال با دمای انتخابی شما را بر عهده دارد. پس هرگاه یخچال شما زیاد سرد و یا زیاد گرم بود می توانید به سراغ تعمیرکار حرفه ای رفته و مشکل را برطرف کنید.

خرابی موتور یخچال

موتور یخچال به صورت معمول صدای کمی دارد اما اگر صدای یخچال زیاد شد و اتوماتیک نکردن آن زمان بیشتری به طول انجامید دیگر زمان آن رسیده که موتور را بررسی کنید. این کار فقط از یک نیروی کاربلد و حرفه ای بر می آید.

خرابی درب جا یخی

در بعضی از یخچال های قدیمی فریزری کوچک در داخل یخچال قرار دارد. درب جا یخی اگر خراب باشد می تواند دلیل اتوماتیک نکردن یخچال باشد. با این کار فریزر می خواهد تمام یخچال را سرد کند و ترموستات به صورت مداوم روشن می ماند تا دمای یخچال را پایین بیاورد. بهترین راه برای رفع این مشکل تعویض درب جا یخی است.

خرابی برد یخچال

در یخچال های جدید خرابی در برد می تواند دلیل قطع نکردن یخچال باشد. تشخیص خرابی این قطعۀ اصلی و تعمیر آن را باید به نیروهای متخصص و حرفه ای بسپارید تا هزینۀ زیادی روی دست شما نگذارند.

آیا همیشه، اتوماتیک نکردن یخچال نشانۀ خرابی قطعات است؟

همیشه به این معنی نیست. شاید دلیل ساده و پیش پا افتاده ای داشته باشد که به راحتی در منزل بتوانید آن را رفع کنید. در ادامه بعضی از آن دلایل را با هم بررسی می کنیم.

  1. اگر یخچال را در مقابل نور آفتاب قرار دهید امکان دارد به دلیل گرمای زیاد دیگر به صورت اتوماتیک یخچال کار نکند. پس بهترین کار قرار دادن آن در سایه و محیط های خنک است.
  2. نباید دمای محیطی که یخچال و فریزر در آن قرار دارد زیاد باشد و باز هم بهترین روش برای اجتناب از خرابی یخچال، قرار دادن آن در فضای مناسب باشد.
  3. از قرار دادن مواد و خوراکی های گرم به داخل یخچال خودداری کنید. تکرار این کار به یخچال آسیب زده و می تواند شروعی برای اتوماتیک نکردن یخچال باشد.
  4. شاید کودک شما بیش از حد درب یخچال را باز و بسته می کند. با این کار هوای داخل یخچال گرم می شود و به صورت مداوم ترموستات روشن می ماند و اتومات کار نمی کند.

توجه: اگر از یخچال به درستی استفاده شود و در دمای معمولی و فضای مناسب قرار بگیرد، حدود ۸۰ درصد مواقع در حال کار کردن است.

جمع‌بندی

ما در این مقاله شما را با دلیل اتوماتیک نکردن یخچال آشنا کردیم. مشکلاتی که می توانید در منزل به راحتی آن را رفع کنید و یا دلایل مهم‌تری که حتماً باید از نیروی متخصص و حرفه ای https://tamirsara.com کمک بگیرید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها