دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
مدیرکل دفتر اموری شهری و شوراهای استانداری مازندران اعلام کرد
مدیرکل دفتر اموری شهری و شوراهای استانداری مازندران با تقدیر از خدمات شبانه‌روزی شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات در رفع مشکلات این حوزه‌ها بویژه در ایام نوروز که با حوادث غیرمترقبه همراه بود، گفت: از کارهای کم‌نظیری که در سیل اخیر انجام شد، رفع قطعی 15 هزار مشترک گاز در کمتر از 72 ساعت، رفع مشکل خرابی تلفن 12 هزار و 514 مشترک، 3 هزار و 912 مورد رفع خرابی در بخش آب و رفع نقص فنی برق 301 هزار و 450 مشترک بوده است.
ارائه خدمات شبانه‌روزی شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات مازندران در رفع مشکلات مشترکان/ رفع قطعی 15 هزار مشترک گاز در کمتر از 72 ساعت

سید محمد محمدی تاکامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران درباره عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان در سیل اخیر اظهار کرد: از آغاز گزارش سیل و تشکیل ستاد مدیریت بحران استان تاکنون همه دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، گاز و مخابرات بطور شبانه‌روزی پای کار بودند که از زحمات آنها قدردانی می‌شود.

وی افزود: در این مدت، 8 هزار تماس شامل اعلام شکستگی لوله، قطعی آب و نظایر آن از طریق سامانه 122 اعلام شد که 3 هزار و 912 مورد آنها مربوط به حوادث و و قطعی آب بود و همه مشکلات رفع شده و بقیه مربوط به راهنمایی مشترکان در بخش‌های مختلف مانند پرداخت قبوض و نصب کنتور بوده است.

مدیرکل دفتر اموری شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: در همین مدت، آبرسانی به 20 هزار و 500 مشترک از طریق تانکر انجام شده است، 19 هزار و 500 عدد بسته آب معدنی بین خسارت‌دیدگان توزیع شد.

محمدی تاکامی با بیان اینکه سیل اخیر در 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: افزایش دبی چاه‌ها 20 لیتر در ثانیه بوده که به طور ویژه در بابلسر و بابل را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: روزانه عملیات آبرسانی به بخش‌های سیل‌زده توسط 22 دستگاه تانکر انجام شده و تا زمان بازگشت به شرایط عادی ادامه دارد.

* عملکرد بخش مخابرات و گاز در سیل مازندران

مدیرکل دفتر اموری شهری و شوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه در بخش مخابرات و گازرسانی نیز مشکلاتی ایجاد شده بود، تصریح کرد: در بخش مخابرات 12 هزار و 514 مشترک دچار قطعی تلفن شده بودند که تمامی مشکلات آنها رفع شد.

محمدی تاکامی افزود: بر اثر طغیان رودخانه تالار به دلیل قطع خط لوله 12 اینچ فشار قوی در منطقه بالاتجن، گاز حدود 15 هزار مشترک در 53 روستای قائمشهر دچار قطعی شد که از زمان گزارش حادثه، نیروهای عملیاتی برای جلوگیری از خسارات احتمالی وارد عمل شدند به طوری که در روز نخست 75 درصد مشکل برطرف شد.

وی بیان کرد: مشکلات عنوان شده در کمتر از 72 ساعت با خدمات شبانه‌روزی واحد بهره‌برداری شرکت گاز و نیروهای امدادگاز رفع شد. در همین مدت، 4 هزار و 500 متر لوله‌گذاری گاز برای رفع مشکل قطعی گاز مشترکان انجام شده که این اقدام در نوع خود کم‌نظیر بوده است.

* عملکرد شرکت توزیع برق مازندران در سیل اخیر مازندران

مدیرکل دفتر اموری شهری و شوراهای استانداری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملکرد شرکت توزیع برق مازندران گفت: بر اثر سیل، برف و کولاکی که در روزهای پایانی سال و چند روز ابتدای سال جدید در مازندران به وقوع پیوست؛ برق 301 هزار و 450 مشترک این استان قطع شده بود که تمامی 180 فیدر در همان روز برقدار شد.

محمدی تاکامی ادامه داد: اما در مناطق کوهستانی به دلیل شدت برف و کولاک و سیل که منجر به انسداد جاده‌ها و عدم دسترسی به این مناطق به سختی صورت گرفته بود، عملیات برق‌رسانی به کندی انجام شد.

وی تصریح کرد: قطعی برق در 713 روستا اتفاق افتاد که برای رفع مشکل، 330 نیروی عملیاتی در قالب 85 اکیپ از ساعات اولیه همزمان با بازگشایی جاده‌ها توسط اداره راهداری، و حتی با پای پیاده توسط نیروهای عملیاتی توزیع برق مازندران آغاز شد.

مدیرکل دفتر اموری شهری و شوراهای استانداری مازندران بیان کرد: بیشترین قطعی برق در مناطق کوهستانی هزارجریب بهشهر و سوادکوه که عمدتاً نیز شامل روستاهای کم‌سکنه بودند، اتفاق افتاد که با تلاش نیروهای عملیاتی مشکلات برطرف شد.

محمدی تاکامی در پایان از مدیریت جهادی و حضور میدانی و به‌موقع مدیران شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات مازندران برای رفع مشکلات و جلوگیری از افزایش خسارات قدرانی کرد.

به گزارش آوای خزر، سیل اخیر در مازندران 1339 میلیارد تومان به بخش صنعت، کشاورزی، زیربنایی و مسکن و معیشت خسارت زد که 479 میلیارد تومان در بخش زیربنایی بوده است.


اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها