دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران:
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه موج بارش‌ها تا 12 فروردین میهمان استان بوده و از دوشنبه شب خارج می‌شود، گفت: روز 13 فروردین بارش‌های پراکنده‌ای و با شدت کم را در استان پیش‌بینی می‌کنیم.
موج برف و باران تا 12 فروردین میهمان مازندران است/ بارش پراکنده در 13 فررودین

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، احمد اسدی روز شنبه با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به سیل ناشی از بارش شدید باران در روزهای 26 و 27 اسفندماه 97، اظهار کرد: حجم آب زیادی را بر اثر این بارش‌ها در استان داشتیم به طوری‌که تنها در 24 ساعت 140 میلی‌متر بارش ثبت شد.

وی ادامه داد: در سال 98 در روزهای 4 و 5 فروردین اطلاعیه هواشناسی مبنی بر این بود که با توجه به جریانات شمالی، در ارتفاعات بارش برف و در دشت نیز بارش باران را خواهیم داشت که به شدت بارشهای پایان اسفندماه نیست، البته در همین زمان یک مقداری روان‌آب و ریزش‌ها را در کوهستان داشتیم که پیش‎بینی و اطلاع‌رسانی لازم ابلاغ شد.

این کارشناس هواشناسی با اعلام اینکه از امروز(شنبه 10 فروردین)جو نسبتاً پایداری بر آسمان استان حاکم است، اعلام کرد: از فردا یکشنبه بارش‌های پراکنده‌ای را بویژه در مناطق ساحلی و کوهپایه داریم، پیک سامانه بارشی ازهمین روز وارد کشور میشود که بطور ویژه نیمه غربی و جنوب غرب کشور را در برمی‌گیرد.

موج برف و باران تا 12 فروردین میهمان مازندران است/ بارش پراکنده در 13 فررودین

اسدی ادامه داد: تأثیر سامانه جدید بر جو استان این است که از یکشنبه‌شب در ارتفاعات بارش برف آغاز شود اما اوج بارش در روز دوشنبه همراه با وزش باد است؛ عمده بارش‌ها را در ارتفاعات و در دشت نیز بارش پراکنده باران را داریم.

وی با بیان اینکه احتمال رانش زمین و ریزش سنگ در جاده‌های مازندران وجود دارد، گفت: لازم است که رانندگان در تعطیلات روز دوشنبه نکات ایمنی را بطور ویژه رعایت و حتی‌الامکان از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت هوا در روز سه‌شنبه 13 فروردین(روز طبیعت) اظهار کرد: موج بارش‌ها در این روز از استان خارج می‌شود اما در بخش‌هایی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان از هموطنان خواست تا برای آگاهی از آخرین وضعیت هوای استان مازندران با سامانه 134 تماس بگیرند یا به سایت اداره‌کل هواشناسی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار