دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
روانشناس تربیتی گفت: از هر زمانی که والدین اراده کنند می‌توانند به فرزنداشان زبان دوم یاد دهند، اما این آموزش باید بدون فشار و اجبار باشد؛ مثلا از طریق بازی و گفت‌وگو باشد، نه برنامه‌های رسمی آموزشی.

به گزارش آوابی خزر، بهمن حوری زاد، روانشناس تربیتی و استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که «چه زمانی کودکان باید به کلاس‌های فوق برنامه مثل کلاس زبان بروند؟»،بیان داشت: اگر بخواهم پاسخ دقیق بدهیم که کی و کجا زبان یاد بگیرند؟ باید گفت از زمانی که متولد می‌شوند و به چشم مادر نگاه می‌کنند، ارتباط چشمی برقرار می‌شود و آرام آرام از مادر یاد می‌گیرند بگوید مادر یا پدر.

وی ادامه داد: بنابراین یادگیری زبان زمان خاصی ندارد، اگر همراه با تولد باشد ایده آل است؛ اما وقتی بخواهیم به صورت فوق برنامه عمل کنیم فرزندان در 5 و 6 سالگی کلاس‌های مختلف زبان را می‌گذراند.

این روانشناس تربیتی خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر بنده آموزش و یادگیری زبان زمان خاصی ندارد و از هر زمانی که والدین اراده کنند می‌توانند شروع کنند.

حوری زاد تأکید کرد: اما این آموزش باید بدون فشار و اجبار باشد؛مثلا از طریق بازی و گفت‌وگو انجام شود نه برنامه‌های رسمی مدرسه و مهد کودک‌های‌ دو زبانه.

وی ابراز داشت: بنده اینها را قبول ندارم؛ یعنی معتقد هستم که به صورت طبیعی آموزش دهیم؛ مثلا به جای آب، معادل انگلیسی آن کلمه را بگوییم؛ والدین کلمات انگلیسی حرف بزنند و فرزند نیز یاد می‌گیرد نه اینکه به کودک از ابتدا گرامر یاد دهیم.

این روان شناس تربیتی متذکر شد:کلاس‌های مختلف زبان نیز نتیجه ندارد؛ مگر اینکه برنامه قوی برای گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن داشته باشیم و در این شرایط انسان توانایی دارد تحت تاثیر برنامه‌ها، مهارتها و استعداد خود را رشد دهد./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: