دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
روانشناس تربیتی گفت: از هر زمانی که والدین اراده کنند می‌توانند به فرزنداشان زبان دوم یاد دهند، اما این آموزش باید بدون فشار و اجبار باشد؛ مثلا از طریق بازی و گفت‌وگو باشد، نه برنامه‌های رسمی آموزشی.

به گزارش آوابی خزر، بهمن حوری زاد، روانشناس تربیتی و استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که «چه زمانی کودکان باید به کلاس‌های فوق برنامه مثل کلاس زبان بروند؟»،بیان داشت: اگر بخواهم پاسخ دقیق بدهیم که کی و کجا زبان یاد بگیرند؟ باید گفت از زمانی که متولد می‌شوند و به چشم مادر نگاه می‌کنند، ارتباط چشمی برقرار می‌شود و آرام آرام از مادر یاد می‌گیرند بگوید مادر یا پدر.

وی ادامه داد: بنابراین یادگیری زبان زمان خاصی ندارد، اگر همراه با تولد باشد ایده آل است؛ اما وقتی بخواهیم به صورت فوق برنامه عمل کنیم فرزندان در 5 و 6 سالگی کلاس‌های مختلف زبان را می‌گذراند.

این روانشناس تربیتی خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر بنده آموزش و یادگیری زبان زمان خاصی ندارد و از هر زمانی که والدین اراده کنند می‌توانند شروع کنند.

حوری زاد تأکید کرد: اما این آموزش باید بدون فشار و اجبار باشد؛مثلا از طریق بازی و گفت‌وگو انجام شود نه برنامه‌های رسمی مدرسه و مهد کودک‌های‌ دو زبانه.

وی ابراز داشت: بنده اینها را قبول ندارم؛ یعنی معتقد هستم که به صورت طبیعی آموزش دهیم؛ مثلا به جای آب، معادل انگلیسی آن کلمه را بگوییم؛ والدین کلمات انگلیسی حرف بزنند و فرزند نیز یاد می‌گیرد نه اینکه به کودک از ابتدا گرامر یاد دهیم.

این روان شناس تربیتی متذکر شد:کلاس‌های مختلف زبان نیز نتیجه ندارد؛ مگر اینکه برنامه قوی برای گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن داشته باشیم و در این شرایط انسان توانایی دارد تحت تاثیر برنامه‌ها، مهارتها و استعداد خود را رشد دهد./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
«اگر در انتخابات شرکت می کنید»، لطفاً به این پرسش پاسخ دهید که به چه کسی رأی خواهید داد؟
سعید جلیلی
محسن رضایی
سید ابراهیم رئیسی
علیرضا زاکانی
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی
محسن مهرعلیزاده
عبدالناصر همتی
آخرین اخبار