دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
فرماندار جویبار در پاسخ به آوای خزر خبرداد
فرماندار جویبار گفت: موزه کشتی این شهرستان که از آثار بر جای مانده از دوران قاجاریه است در سال جاری رونمایی و افتتاح می‌شود.
افتتاح موزه کشتی جویبار در سال 98

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، علی اسد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران در نوروز 98 درگیر سیل و سفر بوده است، اظهار کرد: اقدامات مناسبی هم از سوی ستاد خدمات سفر و ستاد بحران استان و شهرستان برای کنترل مشکلات مربوط به سیل و سفر انجام گرفت.

وی افزود: در این حادثه 6 هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی جویبار آسیب دید و در مجموع بیش از 50 میلیارد تومان خسارت به این شهرستان در بخش صنعت، کشاورزی و ابنیه و زیرساخت‌های وارد آمد.

فرماندار جویبار با بیان اینکه جویبار از سه منطقه دچار آبگرفتگی شده است، اظهار کرد: یک قسمت از سرریز آبی است که از کیاکلا و تالاررود اراضی غربی شهرستان را آسیب زد و 25 روستا نیز تحت تاثیر سیل قرار گرفتند.

اسد بیان کرد: بخشی از آبگرفتگی‌ها نیز از سرریز سیاهرورد و بخشی نیز سرریز تجن و خروجی آب از سمت فرح‌آباد بود و دو روستای «عروس‌کتی» با 40 خانوار که عمدتاً دامدار بوده و 22 خانوار مجبور به ترک روستا شدند و همچنین روستای «لپو صحرا» اسیب جدی دیدند.

وی ادامه داد: در بخش دام و طیور نیز 23 هزار قطعه‌ مرغ در یک مرغداری تلف شدند، مزارع بسیار و خزانه شالی همچنان در محاصره سیلاب است.

فرماندار جویبار با اشاره به اینکه مشکل اولیه پس از سیل در این شهر قطع آب بوده و آب جویبار از چاه‌های قائمشهر و کیاکلا پمپاژ می‌شود، گفت: در سیل اخیر چاه‌ها و موتورها زیر آب قرار گرفتند که همچنان درگیر این موضوع هستیم.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌ها 520 واحد مسکونی آسیب دیدند که قابل تعمیر است، 25 واحد نیاز به بازسازی مجدد دارد، بیش از 400 نفر به بانکهای عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند، دو دستگاه بیل مکانیکی در شهرستان برای هدایت آب‌های سطحی موجود است.

نماینده عالی دولت در جویبار با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای به خوبی به میدان آمد، افزود: در حال حاضر تجهیزات این اداره برای لایروبی و زهکشی اراضی در قاجارخیل مشغول هستند.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌ها 520 واحد مسکونی آسیب دیدند که قابل تعمیر است، 25 واحد نیاز به بازسازی مجدد دارد، بیش از 400 نفر به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند، دو دستگاه بیل مکانیکی در شهرستان برای هدایت آب‌های سطحی موجود است.

* افتتاح موزه کشتی جویبار در سال 98

فرماندار جویبار در پاسخ به سوال آوای خزر که جویبار در حوزه گردشگری و بویژه با داشتن عنوان پایتخت کشتی ایران و جهان چه برنامه‌ای در گردشگری ورزشی دارد، گفت: این شهرستان دارای 18 کیلومتر ساحل، پل‌های تاریخی سیکاپل و آزان و ساختمان قدیمی دوره قاجاریه است که برای موزه کشتی راه‌اندازی شده است.

اسد با بیان اینکه جویبار در پرورش گل نرگس حرفی برای گفتن دارد، اظهار کرد: امسال اولین جشنواره گل نرگس برگزار و استقبال خوبی شد، به دنبال صنایع تبدیلی برای فرآوری گل نرگس هستیم.

وی گفت: موزه کشتی جویبار که متعلق به دوره قاجاریه است، در سال 98 رونمایی و افتتاح می‌شود.

اسد در پایان با اشاره به ظرفیت 2500 هکتاری آب‌بندان در جویبار، گفت: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای لایروبی آب‌بندانها و زهکشی اراضی داشته باشیم، زیرا ایجاد آب‌بندان جدید می‌تواند علاوه بر ذخیره‌سازی آب فرصت مناسبی برای گردشگری باشد.

انتهای پیام/ 1001

اخبار مازندران

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار