دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

نصرالله: ممکن است نتانیاهو حماقت کند
سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفت: «نتانیاهو، امروز، شکست‌خورده است و در بحران‌زده‌است. او شاید برای خروج از بحران‌ها به گزینه‌های متفاوت و یک حماقت. روی آورد. نتانیاهو شاید به یک سری‌گزینه‌ها روی آورد. او موضوع هسته‌ای ایران را تهدید کرد و شاید در قدس مرتکب حماقتی شود».

مینو محرز: برای دوز دوم واکسن «برکت» بزنید
مینو محرز محقق تیم پروژهش واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: افرادی که در مرحله اول دریافت واکسن کرونا، با واکسن‌های خارجی واکسینه شدند، اکنون می‌توانند برای تزریق دوز دوم از واکسن ایرانی برکت استفاده کنند، چراکه میزان واکسن تولید شده در دنیا بسیار کم است. او گفت: تزریق واکسن به این شکل هیچ حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند. او ادامه داد: در آمریکا مطالعاتی در این خصوص انجام شده و بی عارضه بودن آن به اثبات رسیده است.

عنابستانی: سیلی نزدم، هل دادم؛ شکایت هم کردم
عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس در مورد شکایت پلیس راهور از او به دلیل سیلی زدن به سرباز راهور اظهار کرد: اشتباه بنده این بود که از خودرو پیاده شدم، از سرباز خواستم توهین نکند و برخورد مناسب داشته باشد که متاسفانه دوباره سرباز توهین کرد و من هم او را به عقب هُل دادم و گفتم توهین کردن کار خوبی نیست. او اظهار کرد: اشتباه عنابستانی سیلی زدن به سرباز در حال انجام وظیفه نبود بلکه هُل دادن سربازی بود که توهین کرد و این دو موضوع با هم تفاوت بسیاری دارد. این نماینده مجلس گفت: همان موقع از او برای ادعای دروغ و توهینش شکایت کردیم که البته چیز جدیدی هم نبود. در مقابل هم آن‌ها شکایتی بابت سیلی‌زدن داشتند. پس از از بحث و جدل در خیابان افسر راهور در صحنه حاضر شد. وظیفه افسر راهور بازکردن مسیر است، اما او هم توهین کرد و علاوه بر آن مسیر را نیز باز نکرد که فیلم‌هایش موجود است و نزد مقامات قضایی است. ما از آن افسر شکایت کردیم.

امکان ردصلاحیت در «تمام مراحل انتخابات»؟
احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان : تفسیر قانون بر عهده شورای نگهبان است و طبق تفسیر این شورا، نظارت شورای نگهبان بر انتخابات، «استصوابی» است و شامل تمام مراحل انتخابات می‌شود؛ در مقابل نظارت استصوابی، نظارت استطلاعی مطرح است که در این نوع نظارت، عملاً ناظر هیچ‌کاره است و نمی‌تواند بر فرآیند انتخابات، نظارت مؤثری داشته باشد و در واقع، این نظارت استصوابی است که می‌تواند منشأ اثر باشد.

واکنش همتی به توییت رئیسی
عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به توئیت سید ابراهیم رئیسی دیگر نامزد این دوره از انتخابات که نوشته بود "من با افتخار یک کارمندم"، نوشت: من هم با افتخار یک کارمند هستم. شما هم اگر واقعاً کارمند بودید از این عنوان به منظور تحقیر رقیب استفاده نمی‌کردید.

شکایت مجلس از روحانی
نمایندگان در راستای اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس با ارسال گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص استنکاف رئیس جمهور از اجرای اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی در موضوع سند ۲۰۳۰ به قوه قضائیه موافقت کردند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در کشور ۸ هزار و ۸۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شد که هزار و ۲۱۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به دو میلیون و ۹۸۰ هزار و ۱۱۶ نفر رسید. ۱۷۹ بیمار هم جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به ۸۱ هزار و ۳۶۲ نفر رسید. تا کنون ۲۰ میلیون و ۹۳۸ هزار آزمایش کرونا در کشور انجام و ۴ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۲۶۱ دُز واکسن شده است.

حتی در صورت احیای برجام، صدها تحریم باقی می‌ماند
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، گفته است که حتی در صورت احیای توافق هسته‌ای "صدها تحریم" علیه ایران همچنان باقی می‌ماند. به گفته بلینکن این تحریم‌ها شامل مواردی که در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وضع شده هم خواهد بود.

وعده رقع مشکل کمبود دز دوم واکسن تا هفته آینده
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: محموله جدید واکسن کرونا هفته آینده به کشور خواهد آمد و مشکل کمبود در این زمینه رفع خواهد شد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار