دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۶

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

آژانس: می‌توانیم اقداماتمان را به صورت دوجانبه با ایران ادامه دهیم
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «آن پیشرفتی را که با ایران در خصوص چند موضوع به دنبالش بودیم، نتوانستیم محقق کنیم». گروسی ادامه داد: «چیزی که تا این لحظه بسیار مهم است این است که ما می‌توانیم اقداماتمان را به‌‌صورت دوجانبه با ایران ادامه دهیم».

اولین گام برای راهپیمایی اربعین برداشته شد
هیئت دولت به‌منظور تسهیل سفر زائران ایرانی به عراق به‌ویژه در ایام اربعین حسینی (ع)، برقراری مقررات لغو روادید ۴۵ روزه برای دارندگان گذرنامه عادی بین دولت‌های دو کشور به‌شرط عمل متقابل را به تصویب رساند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در کشور۱۰هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شد که هزار و ۵۵۷ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران به دو میلیون و ۹۹۰ هزار و ۷۱۴ نفر رسید. ۱۵۷ بیمار هم جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به ۸۱ هزار و ۵۱۹ نفر رسید. تا کنون ۲۱ میلیون و ۶۵ هزار آزمایش کرونا در کشور انجام و ۴ میلیون و ۹۸۷ هزار دُز واکسن شده است.

ارتباط واتساپی اسرائیل با ۷ کشور عربی
وزیر خارجه اسرائیل گفت که روزانه با وزرای خارجه هفت کشور عربی در تماس است. اشکنازی در مصاحبه با وبگاه اسرائیلی «والا» افزود: «امیدوارم یائیر لابید وزیر خارجه بعدی اسرائیل روابط با کشورهای عربی را به پیش ببرد چرا که تاکنون پیشرفت سریعی حاصل شد و امکانات زیادی در این زمینه وجود دارد».

بیت‌کوین، پول قانونی یک کشور شد
السالوادور اولین کشوری است که استفاده از بیت‌کوین را به صورت قانونی تصویب کرد. نمایندگان مجلس در کنگره آمریکای مرکزی با کسب ۶۲ رای از ۸۴ رای با اکثریت آرا به لایحه بیت کوین رای مثبت دادند. قیمت بیت کوین اندکی پس از رای گیری با ۵ درصد افزایش به ۳۴۲۳۹.۱۷ دلار رسید. در اوایل روز چهارشنبه، رئیس جمهور این لایحه را برای رای گیری به کنگره کشور ارسال کرد. کمک های مالیاتی را می توان با ارز دیجیتال پرداخت کرد و مبادلات بیت کوین مشمول مالیات بر سود سرمایه نمی شوند. بر اساس قانون پیشنهادی، نرخ ارز با دلار آمریکا توسط بازار آزادانه تعیین می شود. واحد پول فعلی السالوادور دلار آمریکا است.

احتمال نیاز به تزریق دوز سوم واکسن کرونا
رئیس کمیته اپیدمیولوژی کرونا گفت: به نظر می‌رسد سطح آنتی بادی در افراد مسن کمتر است و با گذشت زمان کاهش می‌یابد که این کاهش می‌تواند به این معنی باشد که برخی از افراد واکسینه شده در پاییز امسال به یک واکسن بوستر Booster احتیاج دارند؛ بنابراین لازم است تا دوز سوم واکسن کرونا در پاییز تزریق شود.


انتقاد تند روحانی از رفتار صداوسیما
حسن روحانی در این جلسه که علی عسگری، رییس صداوسیما نیز در آن حضور داشت، گفت: آقای صداوسیما که سوال طراحی کردید، چرا در بحث اقتصادی، جنگ اقتصادی را نگفتی؟ چرا فراموش کردی؟ بعد از اینکه سیل اعتراض ها آمد در مناظره دوم، دو کلمه گفتند. واقعیت ها را به مردم بگویید. ما در دوره جنگ اقتصادی بودیم.

ادعای فاکس نیوز درباره سایتی در نزدیکی جاجرود
شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شد که طبق تصاویر ماهواره ای جدید، ایران در حال انجام فعالیت‌های غیرعادی در اطراف سایت سنجریان در نزدیکی شهر جاجرود است. این شبکه مدعی شده از مهر ۹۹، ۱۸ خودرو در این سایت حضور دارند؛ در این سایت حفاری صورت گرفته و یک جاده دسترسی جدید هم ساخته شده است.

بین ۷ تا ۸ میلیون ایرانی رمزارز خریده‌اند
فرزین فردیس عضو اتاق بازرگانی درباره آمار تعداد افرادی که در ایران رمزارز خریداری کرده‌اند گفت: سناریوهای مختلفی درباره کسانی که خرید و فروش رمز کرده‌اند، با تخمین‌های متعددی وجود دارد. من فکر می‌کنم بین ۷ تا ۸ میلیون ایرانی، احتمالا مقداری دارایی از جنس رمز ارز دارند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار