دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
"سعید محمد" در ساری:
امروز وقت قهرکردن نیست/ دولت سیزدهم با گرفتاری‌های زیادی روبروست
نماینده سید ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هرچند مردم ما گلایه‌مندند، اما امروز وقت قهرکردن نیست، عنوان داشت که دولت سیزدهم با گرفتاری‌های زیادی روبروست و باید کار‌های بزرگ و تصمیمات بزرگی بگیرد.
به گزارش آوای خزر از ساری، "دکتر سعید محمد" عصر روز پنج‌شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۰ در اجتماع"هواداران محمد، حامیان رئیسی" که در بوستان ولایت ساری برگزار شد، اشاره‌ای به چهره سرسبز و زیبای مازندران داشت که مشکلات و فقر زیر این چهره زیبا و سرسبز مخفی شده است.

او با بیان اینکه امروز استان مازندران گرفتار مشکلاتی، چون اشتغال جوانان و معیشت مردم است، البته به ظرفیت‌های مختلف آن در بخش کشاورزی، دامپروری، بهره‌برداری از جنگل و دریا، ترانزیت و گردشگری استانی نیز گریزی زد و این سوال را مطرح کرد که با همه ظرفیت‌ها چرا مردم مشکلات دارند و مسائل معیشتی مردم مرتبط با چیست؟

سعید محمد که معتقد است مشکلات کشور ما ناشی از نوع تفکر و نگاه مسوولان و کارگزاران است؛ به زمامداری امام خمینی اشاره کرد که  امام براساس تکیه بر مردم قیام کرد، با مردم بود و با مردم انقلاب را انجام داد و بعد هشت سال دفاع مقدس را راهبری کرد و به سرانجام رساند.

امروز وقت قهرکردن نیست/ دولت سیزدهم با گرفتاری‌های زیادی روبروست

نماینده سید ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با عنایت به جمله معروف امام خمینی که "یک موی شما کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینیان نمی‌دهم" اظهار می‌دارد که امام از گفتمانی پرده برداشت و آن جنگ بین فقر و غنا بود؛ یعنی آنچه که بعد از امام و باوجود نهیب‌های خلف صالح ایشان - مقام معظم رهبری - متاسفانه شاهد بودیم در این کشور رخ داد و ریل‌گذاری کشور به غلط و به اشتباه خارج از ریل‌گذاری امام انجام شد؛ یعنی گرایش به تفکرات لیبرالی و غرب‌زده.

او با اشاره به این رویکرد که "از ابتدا با همه طیفی کار کردیم و با شعار فراجناحی وارد شدیم و آقای رییسی هم  همین را بیان کردند" اشاره‌ای به موضوع دوقطبی شدن در کشور داشت و معتقد است که دوقطبی برای کشور مضر است، زیرا نه اصلاح‌طلب و اصولگرا خروجی مشخصی برای مردم نداشتند.

سعید محمد از قائل بودن به یک دسته‌بندی دیگر سخن گفت که امروز مردم باید در این دسته‌بندی مدیران خود را ارزیابی کنند. براساس تفکر ناب عمل کرده و باید عدالت‌محوری برپا شده و اقتصاد مردمی شود، مدیران در جمع مردم حضور پیدا کنند و درد دل آن‌ها را بشوند و در جهت حل مشکلات آن‌ها باشند.

امروز وقت قهرکردن نیست/ دولت سیزدهم با گرفتاری‌های زیادی روبروست

این فعال سیاسی همچنین از تفکر مقابل تفکر ناب یعنی تفکر مبتنی بر منفعت‌طلبی سخن گفت و خاطرنشان کرد که براساس آن، افراد وقتی در مسند قرار می‌گیرند به فکر خود، خانواده و احزاب خود می‌افتند؛ تفکر مبتنی بر توزیع ناعادلانه ثروت، تفکر تبعیض و مبتنی بر درآمد‌های نجومی در مقابل کف درآمدها،   تفکری که تعرض بر بیت‌المال صورت می‌گیرد.

او همچنین درباره داستان خصوصی‌سازی که به غلط انجام شد و اختصاصی‌سازی صورت گرفت؛ اشاره‌ای به چوب حراج بر تمام کارخانجات ارزشمند کشور داشت که در اختیار افراد خاص قرار گرفت، آن‌ها نیز قشر کارگر را تعدیل نیرو کردند و ما با تعطیلی کارخانجات روبرو شدیم.

سعید محمد در ادامه‌ی تفکر منفعت‌طلبی به تفکر مبتنی بر آقازاده‌ها و ژن خوب هم اشاره کرد که خون مردم را در شیشه، و به مردم ما بی‌احترامی می‌کنند.

این فعال مدنی همچنین از داستان خلق روزانه بیش از ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان پول توسط بانک‌ها بابت سود و کار نکرده سخن گفت که یک تشکیلات ربوی و نزولی پشت آن است و اثرگذاری زیادی در وضعیت معیشت مردم دارد به طوری که سطح قیمت‌ها دائما رو به افزایش است؛ جایی که بانک‌ها قرار شد سود سپرده‌ها را کاهش بدهند، اندکی کاهش دادند، اما همه رفتند در بورس صندوق سپرده ثابت باز کردند با سود پول بیشتر و باز هم دارند خلق پول می‌کنند.

او تأکید دارد قوانین به گونه‌ای تنظیم شده که است که تولیدکننده روز به روز مشکل‌دارتر می‌شود تا کار تولید را کنار بگذارد، مالیات از حقوق بگیر و کارمند گرفته می‌شود، اما کسانی که واسطه‌گری و دلالی، و ارز و مسکن خرید و فروش می‌کنند، مالیات نمی‌دهند.

امروز وقت قهرکردن نیست/ دولت سیزدهم با گرفتاری‌های زیادی روبروست

سعید محمد با بیان اینکه باید به ظرفیت‌های داخلی نگاه کنیم و رهبر نیز در بیانیه گام دوم فرمودند که باید یک تفکر جهانی مبتنی بر جوانگرایی در کشور اتفاق بیفتد و راه حل مشکلات کشور همینجاست، اظهار می‌دارد؛ با استفاده از مسیر شایسته‌سالاری با تکیه بر جوانان و برنامه‌های مبتنی بر ظرفیت استان‌ها می‌توانیم یک حرکت جهادی را طی ۴ سال آینده رقم بزنیم.

نماینده سید ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر با اشاره به توانمندی‌های بالا در مازندران و لزوم شکوفایی آنها، از ضعف در بخش صنایع در حالی که می‌تواند اشتغالزایی فراوانی داشته باشد، و همچنین از مشکلات بنگاه‌های کوچک گفت و البته به مشکل سرمایه در گردش نیز اشاره و باتوجه به اینکه عموم بنگاه‌های اقتصادی نیازمند سرمایه در گردش هستند، یادآور شد که در کشور تنها ۱۱ نفر ۹۰ هزار میلیارد تومان از بانک تسهیلات گرفتند، اما به یک تولیدکننده تسهیلات نمی‌دهند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه فقدان یک برنامه جامع در بخش توسعه کشاورزی مبتنی بر زنجیره ارزش در مازندران مشکل‌ساز شده است، اظهار می‌دارد که ما امروز نیاز به شهرک‌های صنایع غذایی، تبدیلی و فرآوری داریم، نیاز به صنایع بسته‌بندی، سردخانه، انبارداری و کمک به کشاورز برای برندسازی محصولات، و همچنین نیاز به توزیع عادلانه منابع و امکانات، و نیاز به صادرات داریم.

" دولت به وظیفه‌اش عمل نکرده است. اگر در همین بخش‌ها کشاورز توانمند شود و دخل و خرجش در بیاید ببینید چقدر در اشتغال و اقتصاد تأثیرگذار خواهد بود".

امروز وقت قهرکردن نیست/ دولت سیزدهم با گرفتاری‌های زیادی روبروست

نماینده سید ابراهیم رئیسی در ادامه از مشکل خرده مالکی گفت که کشت در آن‌ها مقرون به صرفه نیست، از نظام سنتی مبتنی بر دلالی و خوردن حق کارگر گفت که باید کنار گذاشته شود، از ظرفیت مورد غفلت‌شده‌ای به نام بندرامیرآباد و تأثیر آن در ترانزیت شمال – جنوب و ارتباط با قفقاز و سوآپ انرژی گفت و از بخش دست‌نخورده‌ی! گردشگری در استان که هم باید توسعه پیدا کند و هم پیوست فرهنگی داشته باشد؛ و همچنین از معضل پسماند‌ها و تأثیر آن بر آلودگی روخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی گفت.

سعید محمد با بیان اینکه امروز نقطه عطف انقلاب و شب‌های قدر انقلاب است، تأکید کرد که مردم باید هشیار و بیدار باشند، بنا به فرموده رهبری مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح داشته باشند و اینکه امروز هرچند مردم ما گلایه‌مندند، اما وقت قهرکردن نیست، دولت سیزدهم با گرفتاری‌های زیادی روبروست و باید کار‌های بزرگ و تصمیمات بزرگی بگیرد.

او در پایان از مردم درخواست که با بصیرت کامل به آقای رئیسی اعتماد کنند و به این سید بزرگوار رأی بدهند، و البته گریزی هم به تخریب‌های رقبا علیه ایشان زد، اما این را هم گفت که مردم ما بیدارتر از آن هستند تا با حرف‌های سطح پایین بخواهند انتخاب انجام بدهند. مردم برای ایران مقتدر با چشمان باز انتخاب خود را در ۲۸ خرداد انجام خواهند داد.

انتهای پیام/ ۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: