دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

نیاز به دو هفته‌ دیگر زمان برای احیای برجام
اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه اظهار داشت که مسئله ی مورد اختلاف اصلی بین ایران و چهار بعلاوه یک، نحوه اجرای توافق احیای برجام است. اولیانوف، دیروز پس از نشست کمیسیون مشترک برجام به خبرنگاران گفت: «ما برای مرتب کردن متن موجود و حذف پرانتز در اطراف موضوعات ثانویه به دو هفته زمان نیاز داریم.»

مناظره سوم انتخابات
در مناظره سوم و آخر انتخابات، همتی لیست ۱۱ بدهکار عمده بانکی را تحویل رئیسی داد تا آن را اعلام کند. او همچنین از رئیسی پرسید شما با نظرات علم الهدی مخالف یا موافقید؟ این را اعلام کنید. او همچنین گفت: می دانید اینترنت امنی که رئیسی از آن گفته، یعنی چه؟ یعنی بسته شدن اینستاگرام؛ اینجا کره شمالی نیست. رئیسی هم گفت که برجام را یک دولت مقتدر می تواند اجرا کند نه شما. جلیلی هم در این مناظره گفت که به طور قاطع می گویم امضای کنوانسیون ها از جمله FATF هیچ نفعی برای کشور ندارد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۲۲ خرداد، ۷۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۵ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران به سه میلیون و ۲۰ هزار و ۵۲۲ نفر رسید. ۱۱۵ بیمار هم جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان به ۸۱ هزار و ۹۱۱ نفر رسید. تاکنون ۲۱ میلیون و ۴۳۵ هزار آزمایش تشخیص کووید ۱۹ انجام و ۵ میلیون و ۱۰۷ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

نامه لاریجانی به شورای نگهبان
علی لاریجانی، نامزد ردصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان گفت با توجه به اثبات کذب بودن گزارش‌ها درباره خانواده‌ام، دلایل عدم احراز صلاحیتم را بدون پرده پوشی به صورت عمومی اعلام کنید. کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم در توییتی نوشت: برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است. لاریجانی هم پاسخ داد: شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دلایل ردصلاحیت به آنان به صورت مکتوب دلایل خود را ارائه نمایند. او در بیانیه دیگری هم نوشت: رهبری معظم در سال ۸۲ فرموده بودند [قبلا] که صالح بود، حالا صلاحیتش را استصحاب کنید. صلاحیت اینجانب، یک بار برای ریاست جمهوری و چند بار برای مجلس، مورد تائید شورای نگهبان واقع گردیده؛ آیا اینجا جای استصحاب نبود؟

تکذیب حذف واکسن‌های وارداتی
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌های وارداتی علیه ویروس کرونا با توجه به تولید واکسن‌های برکت، فخرا، پاستور و غیره، حذف نمی‌شود و ممنوعیتی در این زمینه نداریم.

شرکت زائران خارجی در حج منتفی شد
وزارت حج عربستان اعلام کرد که حج امسال هم مانند سال گذشته تنها با حضور زائران داخل این کشور برگزار خواهد شد و به دلیل شرایط همه گیری کرونا هیچ زائر خارجی در این مناسک حضور نخواهد داشت . وزارت حج عربستان دلیل این تصمیم را خطرات ناشی از همه گیری کووید - ۱۹ اعلام کرد و افزود : زائرانی که قصد حضور در مناسک امسال را دارند می بایست عاری از بیماریهای مزمن باشند .

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار