دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
رپورتاژ آگهی/
در این یادداشت قصد داریم از دیدنی‌های نوشهر، این شهر زیبا برای شما بگوییم تا شاید بتوانید درکنار ساحل و جنگل تجربه‌های جدید را به سفر خود اضافه کنید.

 

همه ما نوشهر را به عنوان یکی از زیباترین و توریستی ترین شهرهای نوار سرسبز شمالی ایران، می شناسیم. می توان گفت خیلی از ما سفرهای بسیاری را در سنین مختلف به این شهر داشته ایم. با این حال شاید اگر از ما خواسته شود در حد 5 دقیقه از زیبایی های این شهر و مناطق گردشگری آن بگوییم، یک دفعه زبان مان بند بیاید، کم بیاوریم و فقط دریا و جنگل به خاطرمان بیاید. ما اغلب به وسیله امکانات اجاره ویلا نوشهر از طریق وبسایت هایی مانند لوکس ویلا ، ویلای دلخواهی انتخاب می کنیم. پس از آن سوار ماشین می شویم و به جاده می زنیم.

 

ماجراجویی در میان طبیعت با اجاره ویلا در نوشهر

در این یادداشت قصد داریم از دیدنی های این شهر زیبا برای شما بگوییم تا شاید بتوانید درکنار ساحل و جنگل تجربه های جدید را به سفر خود اضافه کنید. جاذبه هایی همچون تالاب ارواح، پارک سیسنگان، دریاچه آویدر، تنگ دار، روستای کندلوس دریاچه خضر نبی، دریاچه فراخیت و دیوچشمه می تواند هر گردشگر عاشق سفری را ذوق زده کند. گردشگرانی که می توانند با اجاره ویلای ساحلی در نوشهر ، فضاهای تازه ای را در این شهر زیبا تجربه کنند.

پارک سیسنگان یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری نوشهر

پارک جنگلی سیسنگان در 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور یکی از مهم ترین دیدنی های نوشهر است. در این پارک می توان تجربه همزمان جنگل و دریا را داشت. شما می توانید با اجاره سوئیت در نوشهر و استقرار در این شهر با بیست الی سی دقیقه رانندگی به این پارک برسید. این جنگل زیبا سرشار از تنوع گونه های گیاهی و جانوری است. حیواناتی چون پلنگ و روباه و درختان سر به فلک کشیده ای چون بلوط و افرا صاحبان اصلی این منطقه زیبا هستند.

تالاب ارواح  یا تالاب ممرز

این دریاچه خاص و شگفتی برانگیز از دیگر جاهای دیدنی نوشهر است. دریاچه ممرز در 5 کیلومتری شمال روستای چلندر شهرستان نوشهر و در 12 کیلومتری نوشهر قرار دارد. مه آلوده بودن محیط دریاچه، مسیر پر خطر رسیدن به آن و درختان خشکیده و بلند سربرآورده از درون دریاچه می تواند هر گردشگر ماجراجویی را به خود جذب کند. این ظاهر ترسناک و متفاوت به ویژه اگر صدای زوزوه حیوانات را به سکوت آن اضافه کنیم، باعث شده که به این دریاچه نام تالاب ارواح را بدهند. این دریاچه با طول 700 متر و عرض 300 متر یکی از جذابیت های متفاوت نوشهر تلقی می گردد.

تنگه دار

اگر با اجاره ویلا در نوشهر خیال تان از بابت اقامت در این شهر راحت است، پیشنهاد بعدی ما برای شما بازدید از تنگ دار در نزدیکی این شهر است. این تنگه 8 کیلومتر مانده به نوشهر و در نزدیکی جاده کشک سرا قرار دارد. برای رسیدن به آن باید باید بعد از پل رودخانه کرکو ماشین را پارک کرده و پیاده روی کنید. علاقمندان به شنا در دل طبیعت ناب در تابستان می توانند در آبهای تنگ دار به آرزوی خود برسند و همزمان با شنا از منظره دیواره های سنگی و بلند تنگ دار لذت ببرند.

 

ماجراجویی در میان طبیعت با اجاره ویلا در نوشهر

روستای کندلوس

روستای کندلوس عصاره زیبایی های مناطق شمالی ایران است. کندلوس را در منطقه کجور نوشهر به معماری زیبا و آب و هوای ییلاقی و مطبوع آن می شناسند. خانه های روستایی با سقف های چوبی و طبیعت فوق العاده این منطقه می تواند شما را برای مدتها اسیر خود کند. صنایع دستی، جاجیم و مجموع گیاهان دارویی این روستا نیز جزء جاذبه های توریستی نوشهر و کندلوس است.

پلاژ حسینی نوشهر

این پلاژ یکی از برترین پلاژهای مناطق شمالی کشور است. شما می توانید از طریق اجاره ویلا در پلاژ حسینی نوشهر از طریق سایت لوکس ویلا خیال خود را از بایت یک اقامت عالی در کنار دریا راحت کنید. پیست کارتینگ این پلاژ، مجتمع تفریحی گردشگری سیترا، کافی شاپ ها و رستوران های این منطقه و همچنین فوتبال ساحلی و شهر بازی، آن را یک مقصد عالی گردشگری کرده است.

دریاچه سد آویدر

در نزدیکی سیسنگان و در جاده نوشهر به سمت نور دریاچه ای وجود دارد که به دلیل ساخت سد خاکی آویدر به وجود آمده است. این دریاچه زیبا از دیدنی های نوشهر است و در نزدیکی روستای صلاح الدین کلا قرار دارد. قایقرانی، دوچرخه سواری، عکاسی، ماهیگیری و  چادر زدن در طبیعت از تجربه های ناب این دریاچه است.

 

ماجراجویی در میان طبیعت با اجاره ویلا در نوشهر

بازار نوشهر

شما می توانید لذت کشف یکی از زیباترین بازارهای شمالی ایران را به خود هدیه دهید. گوناگونی سبزی های محلی و ماهی های تازه در این بازار و عطر دل انگیزی که از آن ها به مشامتان می رسد، می توانید تا مدتها در خاطرتان بماند. رنگارنگی زیبای این بازار در کنار قهوه خانه های سنتی اطراف آن سرمست تان خواهد کرد.

آبشارهای زانوس و دارنو

دو آبشار زیبای زانوس و دارنو از دیگر مناطق طبیعی دیدنی نوشهر هستند. آبشار زانوس در روستای زانوس از توابع بخش کجور واقع است و به جاده نزدیک است. اما آبشار دارنو یکی از هفت مجموعه آبشارهای به هم پیوسته جنگل های نوشهر بوده و بسیار زیبا و دیدنی است. این آبشار 25 متر ارتفاع دارد. مسیر رسیدن به این آبشار نیز بسیار زیبا است و از میان جنگل می گذرد. آبشار دارنو در کنار دریاچه فراخین قرار گرفته و در نزدیکی جاده معدن سنگ نوشهر واقع است. دریاچه فراخین یکی از بکرترین و زیباترین دریاچه های ایران است و درست در میانه جنگل قرار گرفته است.

نوشهر، شهری که باید بارها  دید

به نوشهر و مجموعه دیدنی هایش باید بارها و بارها سفر کرد. به ویژه که از تهران برای رسیدن به این شهر زیبا باید فقط سه و ساعت چهل دقیقه رانندگی کرد. البته باید در خاطر داشته باشیم که با اجاره ویلا در نوشهر از یک منبع معتبر چون لوکس ویلا امنیت و سلامتی خود را در این سفرها تامین کنیم. این شهر زیبا جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد. برای نمونه می توان به لاشک که روستایی ییلاقی از توابع کجور است اشاره کرد. دیو چشمه نیز در 50 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر از جمله آنهاست. البته در این میان باید به دریاچه خضر نبی هم سری بزنید.

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار