دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
سلامت/
در صورتی که شما هم جزو افرادی هستید که بعد از تعطیلات نوروز حس می‌کنید لباس‌ها و به خصوص دور کمر شلوار‌هایتان تنگ شده است، خبر خوب برایتان این است که شما در ادامه می‌توانید تاثیر جالب دارچین در لاغری به خصوص در ناحیه شکم و پهلو‌ها را بخوانید.

لاغری با دارچین

آوای خزر - سلامت/ در صورتی که شما هم جزو افرادی هستید که بعد از تعطیلات نوروز حس می‌کنید لباس‌ها و به خصوص دور کمر شلوار‌هایتان تنگ شده است، خبر خوب برایتان این است که شما در ادامه می‌توانید تاثیر جالب دارچین در لاغری به خصوص در ناحیه شکم و پهلو‌ها را بخوانید. در تحقیقات علمی نشان داده شده است که دارچین به افزایش متابولیسم (سوخت‌وساز) بدن و حتی پیشگیری از ابتلا به هیپرگلایسمی (افزایش قند خون) کمک می‌کند.

دارچین واقعی چیست؟

به دارچین‌هایی که در سریلانکا و مکزیک به دست می‌آیند دارچین واقعی می‌گویند که آن را از بخش داخلی تنه درخت همیشه سبزی که معمولا در سریلانکا می‌روید تهیه می‌کنند.

کاربرد‌های دارچین در گذشته چه بوده است؟

قدمت دارچین بسیار زیاد است، مصری‌ها از آن در مومیایی کردن استفاده می‌کردند و شواهد نشان داده است که در زمان رومیان قیمت آن ۱۵ برابر نقره بوده است.


 به دلیل خواص ضد باکتریای و ضد انگلی که دارد در داروسازی هم کاربرد داشته است؛ همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها به بهبود زخم و کاهش کلسترول، فشار و قند خون هم کمک می‌کند.

عملکرد دارچین برای لاغری چگونه است؟

دقیق مشخص نیست که عملکرد آن در لاغری چیست اما شاید بتوان مکانیسم عملکرد آن در این زمینه را به وجود ترکیب سینامالدئید نسبت داد. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ مشخص شد، سینامالدئید که عامل ایجاد بوی دارچین است در بدن به فرآیند ترموژنز منجر می‌شود که این فرآیند باعث ایجاد گرما و کالری‌سوزی می‌شود.


سال‌های سال است که ما در رژیم غذاییمان از این ادویه استفاده می‌کنیم، بنابراین در صورتی‌ که با چاقی هم مبارزه کرده و حتی از آن پیشگیری کند گنجاندن آن در رژیم غذایی به صورت منظم و عاقلانه کار خوبی است.

لاغری با دارچین

طرز تهیه چای دارچین

یک لیوان آب داغ را داخل ظرفی ریخته و گرم کنید، آن را روی حرارت قرار دهید و بعد از اضافه کردن چوب دارچین‌ها آب را بجوشانید؛ بعد از اینکه رنگ آب به زرد مایل به قهوه‌ای تغییر کرد آن را از صافی رد کنید و بدون شکر میل کنید تا اثرات آن برای لاغری و از بین رفتن چربی شکمتان را ببینید. در صورتیکه می‌خواهید از پودر دارچین به جای چوب آن استفاده کنید؛ پودر آن را بعد از جوشیدن آب اضافه کنید و خوب هم بزنید و گرم میل کنید. در صورت تمایل می‌توانید در آخر کمی آب لیموی تازه در آن بریزید. 

ترکیب عسل و دارچین 

حتما می‌دانید که عسل دارای خواص زیادی برای سلامتی است، این خواص در صورتی اثر بخشی بالایی دارد که عسل را به صورت خالص و طبیعی حفظ و نگهداری کنیم؛ به طور مثال حرارت دهی می‌تواند خواص عسل را از بین ببرد. برای اینکه بهترین نتیجه را کسب کنید می‌توانید روزانه ۱ قاشق چای‌خوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری دارچین را ترکیب و داخل یک فنجان چای سبز یا روی یک عدد موز ریخته و میل کنید. همانطور که قبلا گفته شد حرارت خواص عسل را از بین می‌برد پس سعی کنید ان را در چای سبزی که کمی خنک شده است بریزید.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: