دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷
اسدی گفت: در مجلس پیشین لایحه ادغام و انفصال معاونت جوانان از وزارت ورزش ارائه شد، اما به تأیید نرسد.

به گزارش آوای خزر، روح الله اسدی مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در رابطه با ادغام و انفصال معاونت جوانان از وزارت ورزش اظهار کرد: در مجلس پیشین لایحه ادغام و انفصال معاونت جوانان از وزارت ورزش داده شد، اما به تایید نرسید و از سوی ما نظرات کارشناسی مبنی بر اینکه ساختار دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است و همخوانی میان این دو وجود ندارد، مطرح شد.

وی بیان کرد: ساختار دستگاه‌های دیگر به صورت وظیفه‌ای سازماندهی شده اند و تمامی مخاطبین را در نظر می‌گیرد، در حالی که حوزه‌ جوانان شامل یک قشر می‌شود و این مسئله تداخل‌های متعددی را برای دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد کرده است، همچنین ما نمی‌توانیم نقش ستادی در معاونت یک وزارتخانه را داشته باشیم که هدایت و راهبری و اعمال هماهنگی و نظارت را بر بقیه‌ دستگاه‌ها را دارد.

اسدی یادآور شد: قانون وظایف و اهداف و ساختار وزارت ورزش و جوانان هم در این مجلس ابلاغ شده است و به نظر نمی‌رسد مجلس بعد از اینکه این قانون را ابلاغ کرده بخواهد تغییری در آن دهد و مجددا وزارت ورزش و جوانان را از یکدیگر جدا سازد.

وی تاکید کرد: مجلس فعلی که قانون اهداف وزارت را ابلاغ کرده است، بحث انفصال را دنبال نمی‌کند، اما واقعیت امر این است که اگر مطالعه‌ تطبیقی بهتری انجام دهند متوجه می‌شوند کشور‌های محدودی در دنیا وزارت ورزش و جوانان دارند که عمدتا هم کشور‌های کمتر توسعه یافته و یا در حال توسعه هستند.

مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این موضوع نیازمند بازنگری اساسی است که قاعدتا در دولت بعد باید مجددا مطرح شود تا در مجلس در خصوص آن تصمیم گیری شود.

اسدی عنوان کرد: اگر تصمیمی بر جدایی وزارت جوانان از وزارت ورزش نیست تا همانند گذشته معاونتی از رئیس جمهور باشد باید برای انجام وظایف با دستگاهی مثل وزارت کشور که همخوانی و قرابت بیشتری دارند ادغام شوند یا همانند سازمان امور اجتماعی کشور که درآنجا بتوانند فعالیت‌های مثمر ثمری را انجام دهند.

وی افزود: با آسیب شناسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که مهارت آموزی یکی از ضعف‌های اساسی جوانان است که دنبال نشده و نهایتا در سال ۹۷ تفاهم نامه‌ای با ستاد کل نیرو‌های مسلح بسته شد، با بازنگری‌های انجام شده ۴ مهارت را برای آموزش به سربازان با کمک جهاد دانشگاهی تعیین کردیم.

اسدی بیان کرد: این مهارت‌ها شامل مهارت عمومی حوزه اشتغال و کار آفرینی، مهارت‌های زندگی، مبانی حقوق و سواد مالی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی می‌شوند که در سال‌های ۹۷ تا ۹۸ تقربیا ۲۱ هزار نفر آموزش دیده اند و اوج کار ما سال ۹۹ بود که به دلیل کرونا به مشکلات برخوردیم.

وی یادآور شد: در سال گذشته سیستم آموزش به کتاب تبدیل شد و حدود ۴۱ هزار کتاب را در جامعه‌ هدف توزیع شده است که به کمک جهاد دانشگاهی و نیرو‌های مسلح این طرح پیگیری می‌شود، امیدواریم امسال به ۱۲۰ هزار نفر برسیم و در سال آینده با توجه به وضعیت جامعه که آیا کرونا وجود دارد یا نه دوباره تصمیم گیری می‌شود که آموزش به صورت کتاب باشد یا مثل گذشته به صورت کارگاهی برگزار شود.

اسدی در خصوص خلا‌های رفع نشده وزارت جوانان یادآور شد: بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان که در سال ۹۹ تصویب شده است، ما در حوزه‌ جوانان موظف به انجام ده وظیفه هستیم که در سال‌های گذشته شاهد رشد خوب آن بوده ایم.

وی افزود: ساماندهی امور جوانان با کمک دستگاه‌های عضو که بستر آن ستاد‌های ساماندهی است در سال ۹۲، ۲۱ درصد بوده که در حال حاضر به عدد ۶۰ درصد رسیده یا در شهرستان‌ها که ۸ درصد بوده به ۵۵ درصد رسیده است.

اسدی بیان کرد: افزایش مراکز تحکیم خانواده و افزایش خانه‌های جوانان افزایش سمن‌ها از عمده وظایفی است که در حوزه‌ ورزش و جوانان بر عهده‌ این وزارتخانه است و باید با این ساختار پیگیری شود.

وی گفت: سیاست گذاری برای دستگاه‌های دیگر از طرف ما امکان پذیر نیست و دنبال این مسئله هم نیستیم، اما اگر سیاست‌های آن‌ها را در هر بخش بخواهیم جذب کنیم و در ستاد‌های ساماندهی در اختیار جوانان بگذاریم اتفاق سختی خواهد بود، به راحتی نمی‌توان اطلاعات را از دستگاه‌های دیگر دریافت کرد و در اختیار جوانان قرار داد.

اسدی تاکید کرد: وظایف ده گانه‌ ما شامل مواردی، چون حمایت از برنامه‌های پژوهشی در حوزه‌ جوانان، صدور مجوز تشکل‌ها و خانه‌های جوان، حمایت از سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی به اندازه‌ بودجه‌ تعلق گرفته و همچنین عضویت در مجامع بین المللی، اتخاذ دبیر مناسب برای تسهیل تشکیل خانواده، ترویج فرهنگ فرزند آوری، حمایت و توانمند سازی جوانان با ایجاد مراکز تخصصی مشاوره در راستای تحقق سیاست‌های کلی جمعیت می‌شود.

وی یادآور شد: تمامی این وظایف در ساختار وزارت ورزش و جوانان در حال انجام هستند، اما این ده وظیفه لزوما باعث نمی‌شود که حال جوانان ما بهتر شود، ما آمادگی داریم که وظایف گسترده تری به خصوص در حوزه‌ی مهارت و اشتغال جوانان و در حوزه‌ هماهنگی بین دستگاه‌ها داشته باشیم تا نتایج مطلوبی بگیریم، اما آن وظایفی که می‌خواهیم اضافه کنیم در این ساختار قابل انجام نیست.

اسدی افزود: سطح انتظار از وزارت جوانان نیز باید متناسب با وظایف این سازمان باشد، اما اگر بیش از قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان انتظار داشته باشیم، لزوما باید یک ساختار مناسب تری طراحی شود.

وی توضیح داد: سیستم رسمی کشور ما به سمت مدرک گرایی رفته است و متاسفانه جایی برای ترویج مهارت گرایی نداریم، همچنین جوانان ما مهارت‌های لازم برای زندگی در عصر حاضر را کسب نکرده اند و عمده مهارت‌های کسب شده از طریق سیستم آموزشی کشور در زندگی آن‌ها عملا کاربردی نخواهد داشت.

اسدی افزود: مشکلات عمده‌ جوانان عدم مهارت است که شامل تمامی مهارت‌ها از جمله مهارت‌های زندگی، مهارت‌های نرم، مهارت‌های اشتغال می‌شود و ما موظف به آموزش این مهارت‌ها به جوانان هستیم./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها