دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در گفت‌وگو با آوای خزر اعلام کرد
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه میزان تخلفات محیط زیستی کاهش و تعداد متخلفان این حوزه بیشتر شده است، گفت: آنها با ابزارآلات جدید و پیشرفته برای تحقق خواسته‌های خود به محیط زیست تعدی می‌کنند به طوری‌که سال گذشته یک سلاح جنگی از متخلفان شکار و صید کشف و ضبط شد.
کشف یک قبضه سلاح جنگی از متخلفان محیط زیست در سال 97/ کاهش تخلفات و افزایش تعداد متخلفان محیط زیست

مسلم آهنگری روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر در شهرستان ساری درباره عمکرد سال 97 یگان حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: سال گذشته در شاخص‌های صید غیرمجاز آبزیان، شکار غیرمجاز پرندگان و پستانداران، و زنده‌گیری پستانداران کاهش داشتیم که به‌ترتیب 4 هزار و 229 قطعه، هزار و 170 قطعه، 159 و 426 مورد بوده است که این رقم در سال 96 به ترتیب،6 هزار و 689 قطعه، هزار و 495 قطعه، 243 و 979 مورد به ثبت رسیده است.

وی افزود: تعداد پرونده‌های «شروع به‌کار شکار» در سال گذشته 781 و در سال پیش از آن 891 مورد بوده است، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده در سال گذشته 153 و در سال 96 نیز 667 مورد اعلام شده است.

* کشف یک قبضه سلاح جنگی از متخلفان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل محیط زیست مازندران گفت: کشف سلاح غیرمجاز به نسبت سال گذشته کمتر بوده است؛ 228 سلاح در سال 97 و کشف 287 سلاح در سال 96. همچنین در سال 97 یک مورد سلاح جنگی از متخلفان شکار و صید در آمل کشف و ضبط شد که نشان می‌دهد آنها برای رسیدن به اهداف خود با ابزار خطرناک و پیشرفته وارد عمل می‌شوند که امکان ایجاد خطرات جانی برای محیط‌بانان بیش از گذشته است.

این مسئول ادامه داد: در بخش سلاح مجاز کشف‌شده که متخلفان از طریق آنها نسبت به فعالیت غیرمجاز اقدام کردند؛ در سال 97، هزار و 32 مورد و در سال 96 نیز 967 قبضه بوده است.

آهنگری همچنین تعداد آتش‌سوزی‌ها در مناطق حفاظت‌شده را طی سال گذشته 48 و در سال ماقبل آن 53 مورد اعلام و بیان کرد: هرساله آموزش‌های لازم در اختیار جوامع محلی و گروه هدف قرار می‌گیرد تا از نتایج و آثار تلخی که آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده ایجاد می‌کند، آگاه شوند.

وی با بیان اینکه در سال 97 در دو شاخص آلودگی‌های محیط زیست و اخطاریه‌های زیست‌محیطی شاهد افزایش بودیم و البته این موضوع را باید به دلیل حساسیتی که در نظارت‌ها و برخوردها داشتیم لحاظ کنیم، اظهار کرد: در سال گذشته 748 مورد و در سال 96 نیز 606 مورد آلودگی محیط زیست ثبت شد، همچنین در سال 97، هزار و 88 مورد اخطاریه‌های زیست‌محیطی داشتیم.

* تعداد متخلفان محیط زیست در سال 97

آهنگری با اعلام اینکه تعداد کل متخلفان در سال 97، هزار و 973 و در سال 96، هزار و 737 نفر بوده است، بیان کرد: البته در تعداد کل تخلفات کاهش داشتیم؛ این رقم در سال گذشته هزار و 496 و در سال پیش از آن هزار و 324 مورد بوده است.

وی ادامه داد: میزان ضرر و زیان متعلقه در سال گذشته 26 میلیارد و 630 میلیون ریال بوده که حدود 2 میلیارد و 33 میلیون ریال آن وصول شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران درباره تعداد پرونده‌هایی که در سال 97 تشکیل و رسیدگی شده است، گفت: از هزار و 496 پرونده تخلف، 250 مورد مختومه و هزار و 239 مورد در جریان است، همچنین حکم برائت 7 پرونده از سوی دستگاه قضایی صادر شده است.

آهنگری در پایان با بیان اینکه اجرای مقررات مربوط به محیط زیست و صیانت از مناطق حفاظت‌شده با مشارکت جوامع محلی و آحاد جامعه و آموزش به گروه‌های هدف به‌ویژه دانش‌آموزان امکان‌پذیر است، اظهار کرد: در سال 97، در کنار آموزش برای گروه‌های مختلف، یک طرح آموزشی با عنوان «یک‌ساعت با محیط‌بانان» در مدارس استان اجرا شد که 22 هزار و 95 دانش‎آموز در آن شرکت داشتند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار