دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
با انتقاد از شرایط حداقل ایمنی برای خبرنگاران
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به فعالیت های دغدغه مند خبرنگاران باید هرچه سریع تر واکسیناسیون این قشر آغاز شود.

به گزارش آوای خزر، محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با ایسنا، جان باختن دو تن از خبرنگاران حوزه محیط زیست را به اصحاب رسانه کشور تسلیت گفت و با تاکید بر ضرورت حمایت از اصحاب رسانه و آغاز سریع تر واکسیناسیون آنان، بیان کرد: ما همواره شاهد هستیم که در مقاطع حساس، اصحاب رسانه همواره در صحنه حاضر شده و در کنار مسئولان در خدمت رسانی به مردم و مطرح کردن دغدغه های زندگی آنان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اما متاسفانه آنطور که باید و شاید از این قشر در سالیان گذشته حمایت نشده و در حوزه های مختلف از جمله بحث حقوق و مزایای این عزیزان، بیمه و بویژه مسکن این قشر زحمت کش شاهد این کوتاهی هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: حادثه دلخراشی که برای خبرنگاران در ماموریت کاری رخ داد از این امر حکایت دارد که تا به امروز حتی برای ماموریت خبرنگاران شرایط حداقلی ایمنی را در نظر نمی گیرند. توجه و حمایت از این قشر یک امر ضروری است و باید با جدیت بیشتری در جهت تحقق مطالبات آنان گام برداشت.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون نیز واکسیناسیون کرونا برای این قشر که در تمام این مدت شیوع ویروس کرونا در صحنه بوده و هرجا مشکلی بوجود آمده و یا پیش از حضور مسئولین حتی در بیمارستان ها برای پوشش خبری و اطلاع رسانی به صورت دغدغه مند پیگیر به گوش رساندن صدای مردم هستند، باید با جدیت دنبال شود.

رضایی در پایان تاکید کرد: امید است هرچه سریع تر بحث واکسیناسیون خبرنگاران آغاز شود. بنده نیز در مجلس شورای اسلامی این موضوع را دنبال کرده تا هرچه سریع تر این گام برداشته شود. امیدواریم با پیگیری های مجلس و همراهی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا واکسیناسیون خبرنگاران تا اواسط مرداد و هفته خبرنگار به سرانجام برسد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار