دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
خراسان نوشت: امیر کربلایی‌زاده هستم، متولد سال 1358 در تهران. فعالیت‌های هنری و نمایشی خود را از دوران دانش‌آموزی در مدرسه شروع کردم و همزمان در کلاس‌های آموزش تئاتر هم شرکت می‌کردم.

آوای حزر/ در دانشگاه، تئاترهای دانشجویی زیادی کار کردم اما سال 77 بود که اولین تئاتر جدی‌ام را به‌نام «تلخ بازی قمردرعقرب» بازی کردم. سال 91 وارد قاب تلویزیون شدم و تا امروز در زمینه‌های بازیگری، نویسندگی، استندآپ‌کمدی و آموزش آن مشغول فعالیت هستم.

 چطور استندآپ‌کمدین شدم؟

چون در ایران ،مرکز هنرهای نمایشی حمایتی از استندآپ نداشت و شناخته‌شده نبود، پس از چند اجرا در ایران به خارج از کشور رفتم و آن‌جا برنامه‌هایی اجرا کردم. وقتی برگشتم، باتوجه به شناختی که «سجاد افشاریان» از سال‌ها فعالیت تئاتری و دغدغه استندآپ‌کمدی من داشت، به‌واسطه او به «خندوانه» دعوت شدم و اولین اجرای تلویزیونی خودم را در این برنامه داشتم.

 یک استندآپ‌کمدین باید چه مهارت‌هایی داشته‌باشد؟

مهم‌ترین ویژگی لازم برای استندآپ‌کمدین، «شیرین زبانی» است؛ یعنی طنز و طنازی را درکنار یکدیگر داشتن. پس از آن بازیگری، سخنوری، مجری گری، بداهه‌پردازی و استفاده از تکنیک‌های زبان بدن ابزارهای اصلی یک استندآپ کمدین است. استندآپ کمدین همچنین باید اطلاعات عمومی قوی داشته‌باشد، معضلات روز جامعه را بشناسد، نویسنده خوبی باشد و بتواند بدون استرس ،خودش و تماشاچی‌ها را در لحظه مدیریت کند.

 شما چطور می‌توانید همکار من شوید؟

اگر به استندآپ‌کمدی علاقه‌مند هستید و تااندازه‌ای ویژگی‌های اولیه را برای انجام این کار دارید، باید تلاش کنید و دیگر مهارت‌های لازم را به‌دست آورید. از آن‌جایی‌که در دانشگاه رشته‌ مجزایی برای آموزش استندآپ‌کمدی وجود ندارد، تحصیل در گرایش‌های مختلف هنرهای نمایشی مانند کارگردانی، بازیگری، عروسک‌گردانی و... می‌تواند هم برای شروع و هم در آینده برای ورود به عرصه استندآپ به شما کمک کند. همچنین شرکت در کلاس‌های آموزش آزاد استندآپ‌کمدی را به شما پیشنهاد می‌کنم. همان طور که گفته‌شد استندآپ مجموعه‌ای از چند مهارت گوناگون است و اگر یک هنرمند در همه این زمینه‌ها تجربه داشته و آموزش دیده‌باشد، بدون شک در اجرای استندآپ موفق‌تر است.

 شیرینی‌ها و سختی‌های این حرفه چیست؟

در اجرای استندآپ‌کمدی هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از این نیست که بتوانید برای لحظه‌ای هم که شده مردم را بخندانید و در کنار آن با انتخاب محتوا و داستان مناسب همراه با خنده اندیشیدن را به آن‌ها هدیه دهید. علاوه‌بر این تشویق افراد حاضر در صحنه معمولا به شما انرژی مثبت می‌دهد. گاهی ممکن است حین اجرا متن را فراموش کنید یا تمرکز خود را ازدست بدهید و از همه مهم‌تر اجرای شما ‌چنان که باید، بازخورد نداشته‌باشد. این‌ها برخی از سختی‌های کار استندآپ است که شما باید با دقت و تمرکز این موقعیت‌ها را مدیریت کنید. می‌توانید سختی‌ها را با عشق به کار، تلاش و تمرین کنار بزنید و از اجرای خود کمال لذت را ببرید.

 چه آینده‌ای پیش روی یک استندآپ‌کمدین است؟

هم اکنون وجود علاقه‌مندان بسیار و استعدادهای درخشان نشان می‌دهد که آینده خوبی برای هنر استندآپ‌کمدی وجود دارد. برنامه‌های تلویزیونی، فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی بسترهای بسیار خوبی برای معرفی و گسترش هنر استندآپ است و برخلاف گذشته به‌راحتی می‌توانید با ورود به این فضاها فعالیت خود را آغاز کنید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار