دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

به گزارش آوای خزر، به نقل از روزنامه همشهری، چند روز قبل مردی به دادسرای ویژه سرقت تهران رفت و خبر از سرقت سکه‌های قدیمی‌اش به ارزش ۱۱ میلیارد تومان داد. وی به بازپرس پرونده گفت: من در یکی از خیابان‌های تهران فروشگاه لوازم لوکس، ‌آنتیک و گران‌قیمت دارم. مدتی قبل مردی به نام موسی به مغازه‌ام آمد و گفت یک پیانوی عتیقه و خاص دارد که می‌خواهد آن را بفروشد. او می‌گفت پیانو را مدتی قبل چندین میلیارد تومان خریده است و حالا تصمیم گرفته آن را بفروشد.به این ترتیب آشنایی ما شروع شد و چند روز بعد برای دیدن پیانو به خانه‌اش رفتم. خانه‌ای دو طبقه حوالی شمال غرب تهران. آن روز موسی ‌پیشنهاد شراکت داد و با توجه به پیانوی خاص و گران‌قیمتی که در خانه‌اش بود، به او اعتماد کردم.

مرد عتیقه فروش در ادامه گفت: موسی پیشنهاد داد تا طبقه اول خانه‌اش را تبدیل به گالری کنیم. او گفت که می‌توانیم لوازم آنتیک و عتیقه را در آنجا بچینیم و بفروشیم. من هم قبول کردم و بخشی از تابلوهای عتیقه که از فرانسه و ایتالیا آمده بود به همراه بخشی از مجسمه‌های آنتیک طلا، نقره و برنز را به همراه تابلوهایی که اثر هنرمندان مشهور ایرانی بود و یک گاوصندوق سکه‌های عتیقه و قدیمی را به خانه موسی بردم و در طبقه اول، گالری راه انداختیم.

وی ادامه داد: در آخرین روز گالری به خانه موسی رفتم که اجناس باقیمانده را به مغازه‌ام برگردانم. ارزش تمام این اموال حدود ۱۷ میلیاردتومان بود اما وقتی به همراه همکارم به خانه موسی رفتیم او به همراه چند نفر دیگر ما را به باد کتک گرفتند و از خانه بیرون انداختند. من شکایت کردم و وقتی همراه مأموران به خانه ویلایی رفتیم، اثری از موسی نبود. مأموران پی بردند که این خانه اجاره‌ای بوده و موسی برای اجرای نقشه سرقت آن را کرایه کرده بود. با این حال مأموران موفق شدند محل زندگی موسی را پیدا کنند که به همراه آنها و حکم دادگاه به آنجا رفتیم و وارد خانه شدیم. مجسمه‌ها، ‌تابلوها و لوازم دیگر سر جایش بودند اما  گاوصندوق خالی بود و موسی همه سکه‌ها را برداشته و متواری شده بود. ارزش سکه‌ها ۱۱ میلیارد تومان است و این در حالی است که اثری از موسی نیست.

با شکایت این مرد، پرونده‌ای دراین‌باره تشکیل شده و گروهی از مأموران پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای دستگیری سارق سکه‌های میلیاردی را آغاز کرده‌اند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار