دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
دور از فضای مجازی/ تشنه‌ی کتاب
آشتی با یار مهربان/ اینجا کودکان از فضای مجازی دور هستند
در روزهایی که کتاب و کتابخوانی به فراموشی سپرده شده و فضای مجازی جای این دو را گرفته، در گوشه‌ای از مازندران، کودکان و نوجوانان به همراه مربی خود در باشگاه کتاب‌خوانی دور هم جمع شدند و با یار مهربان عهدی دوباره بستند.
آوای خزر- حوا احمدی: در دنیایی که فضای الکترونیک و مجازی، اینترنت و پهنای باند و کتاب الکترونیک رواج یافته است و جولان می‌دهد ولی ما هنوز شاهد کم‌برخورداری و فقدان کتاب‌های کاغذی و به‌روز در شهرهای کوچک هستیم.

سمیه احمدی کارشناس علوم تربیتی، مربی پیش‌دبستانی و قصه‌گوی مطرح کشوری با تاسیس باشگاه کتابخوانی یار مهربان در شهرستان سوادکوه(پل سفید)با همکاری اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه، برای ارتقای فن بیان، روان‌خوانی و روخوانی کودکان و نوجوانان و کشف استعداد این قشر از جامعه که آینده‌سازان جامعه هستند با حداقل امکانات تلاش خود را معطوف این امر کرده است تا بتواند برای شهر و شهروندان خود مثمر ثمر باشد.

ناگفته نماند که باشگاه یار مهربان در شهر پل سفید، هفت راه‌یافته به مرحله نهایی "پویش ملی نشاط نوروزی با کتاب ۱۴۰۰" دارد، همچنین افتخار دارد که رتبه برتر کتابخوانی در بخش بزرگسالان را نیز خانم مربی یعنی سمیه احمدی کسب در سطح ملی برای شهرستان سوادکوه رقم زده‌اند.

با وجود استقبال کودکان و نوجوانان از باشگاه کتابخوانی یار مهربان، این مجموعه به دلیل برخوردار نبودن از فضای مناسب و کمبود کتاب‌های پر محتوا و به‌روز، این واحد فرهنگی در خدمات‌رسانی و انتقال تجارب و دانش به علاقه‌مندان با مشکلاتی مواجه شده است.

کودکان و نوجوانان کتابخوان، منتظر نگاه پر مهر علاقمندان و خیران در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی هستند تا بتوانند هم از یک مکان مناسب برخوردار شوند و هم تعداد کتاب‌ها بیشتر شود تا سطح معلومات خود را بالا ببرند و برای آینده شهرستان و کشور و آیندگان خود گامی بزرگ بردارند.

کتاب یاری‌ست که بر دانشت می‌افزاید بی آنکه کوچکترین مطالبه‌ای از شما داشته باشد؛ با این یار مهربان، مهربان‌تر باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار